Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-08-2013 om 16:45

Waar koop ik een kappersschaar

Het is weer zo ver, ik ben weer verknipt. Een kapster die niet gelooft dat mijn haar op bepaalde plekken opkrult, haar eigen ding doet en nu zit ik met plukken aan de voorkant die 9 cm korter zijn dan de plukken direct er achter. Voor de duidelijkheid: ik wilde een bob.
Eigenlijk wist ik al genoeg toen ze voorstelde om mijn haar a-symmetrisch te knippen. Niet a-symmetrisch als in achter kort en voor lang, nee links kaal en rechts lang. De mevrouw die mij normaal knipt en dit niet heel slecht doet maar zeker niet heel goed, was bezig om autizoon te knippen. Ik was al zo blij dat kind überhaupt in die stoel zat dat ik bij een andere kapster ging.
En ik ben het zat, ik word altijd nat geknipt, de krullen worden gelijk getrokken met het steilere haar en alles wordt op één lengte geknipt. Vast heel mooi, maar niet met krullen en slag. Ik wil voortaan zelf mijn haar knippen. Waar koop ik een goede niet al te dure schaar?

Rosa van der Zanden

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-08-2013 om 16:54

Gewoon bij blokker

Ik heb onze kapperschaar gewoon bij blokker gekocht. Die is helemaal prima.
Maar je eigen haar in een bob knippen, is dat niet wat hoog gegrepen?

Dendy

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-08-2013 om 17:05

Bedankt

Het wordt geen bob, ik heb nu een soort niksig net boven de schouders met happen er uit. Ik wil het boven de schouders zónder happen eruit, dat lijkt me haalbaar. En slechter dan dit kan het niet worden. Ik was niet tevreden, heb dat aangegeven maar dat lag volgens hun aan de styling. Dat klopte, bij de kapper was het verschil 3 cm en thuis dus 9 cm.
Het pluist en het hangt en ik heb bijna geen krul wat ik normaal wel heb. De krul bedoel ik, de pluis normaal bijna niet.

Rosa van der Zanden

Kruidvat ook hoor

Je koopt ze volgens mij bij iedere drogist. Tip: ik leende altijd ff een boek uit de bieb voor ik mijn kinderen ging knippen. Misschien vind je op youtube ook wel wat instructiefilmpjes.
Succes!

ilsepilse

ilsepilse

16-08-2013 om 16:03

Crobylos kappersopleiding

almere of lelystad, ik zie ze daar bij die opleiding wel eens liggen, je kan ze via hun bestellen denk ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.