Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Barvaux

Barvaux

07-02-2015 om 09:14

Limi

Limi

07-02-2015 om 09:19

Double-barrelled is een dubbele achternaam. Quadruple is dus 4....

Mikke

Mikke

07-02-2015 om 09:19

Dubbel

Een dubbele achternaam: papa's achternaam is Ganley Manley, moeder is Hanley Shanley, kind hebben ze dus Ganley Manley Hanley Shanley genoemd.

Barvaux

Barvaux

07-02-2015 om 09:23

aha

Daarom kon ik niets met het woord 'barrel'...

Maar het is dus voor het eerst dat een kind vier achternamen krijgt of is het zo apart dat die namen zo op elkaar lijken?

Ulla

Ulla

07-02-2015 om 09:24

Engelse Wikipedia

Het is een dubbele achternaam. De ouders van dit jongetje hebben allebei een dubbele en ook nog rijmende achternaam. Nu heeft dit jongetje al die achternamen gekregen, dus vier rijmende achternamen. Het lukt mij niet om de link te kopiëren, maar er staat een heel stuk over op Wikipedia. Barrel komt van barrelled shotgun, dubbelloops geweer.

Barvaux

Barvaux

07-02-2015 om 09:25

ulla

Via welke zoekterm kom ik op die wikipedia pagina?

Ulla

Ulla

07-02-2015 om 09:25

Eerste keer

Het is de eerste keer dat een kind vier achternamen krijgt. De ouders dachten dat dit gebruikelijk was.

Ulla

Ulla

07-02-2015 om 09:26

Barrel name

Heb ik als zoekterm gebruikt.

Barvaux

Barvaux

07-02-2015 om 09:27

Maar hoe zit het dan? Waarom denk je dat iets gebruikelijk is als dat niet zo is? Het gaat dus niet echt om die rijmende achternamen dat het zo bijzonder is? De opa/oma achternamen waren die vier achternamen? Maar die hadden dan toch ook twee achternamen? Kun je daar kiezen of je je kind één, twee, drie of vier achternamen geeft?

Wat heeft die Poolse huishoudster er eigenlijk mee te maken?

Limi

Limi

07-02-2015 om 09:31

umm

Als je de titels van de andere artikelen bekijkt, lijkt me dit zo'n verzonnen website.

Ulla

Ulla

07-02-2015 om 09:37

Poolse huishoudster

Die heeft er niet zo veel mee te maken. Ze gebruiken dat blablablabla verhaaltje om aan te geven dat je meer status hebt met een meerdere achternamen, dat mensen letterlijk en figuurlijk deuren voor je openhouden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.