Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Monique D*

Monique D*

02-04-2014 om 15:24

Vrouw wordt op straat mishandeld....wat zouden jullie doen?

.. wat zouden je doen als je langs een stelletje liep, waarbij het gezicht van de vrouw helemaal beurs is geslagen? De vrouw huilde heel hard en kreeg nog een flinke duw na van haar schreeuwende en scheldende man...

Mijn zoon (19) was gisteravond op een metrostation en zag dat gebeuren..

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-04-2014 om 16:02

ligt eraan

Als ik dit zie gebeuren en ik heb mijn kinderen bij me, dan hou ik afstand. Als ik verder de enige in de buurt ben en het is 's avonds, dan denk ik dat ik ook op afstand blijf. Ik denk wel dat ik wat roep of de politie bel, maar ik durf niet te zeggen dat ik dat ook daadwerkelijk zou doen.

Daar vraag je me wat!

Geen idee wat ik zou doen.

Weet wel wat mijn man zou doen, die zou die vent regelrecht op zijn bek timmeren.

Katniss

Katniss

02-04-2014 om 16:14

Politie bellen

Ik denk dat ik zou gaan roepen dat hij op moest houden en in ieder geval 112 bellen. En ik hoop maar dat ik me er niet fysiek tussen zou storten. Dat heb ik al eens gedaan en gelukkig pakte dat goed uit, maar het is natuurlijk heel onverstandig.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-04-2014 om 17:07

Goeie vraag

Ik ben niet zo'n held. Er tussen springen zou ik zeker niet doen. De politie bellen zou wel een optie zijn. Goed om weer eens over na te denken. Ik zou zelf ook geholpen willen worden als ik bont en blauw geslagen werd. Maar je hebt aparte types die dat niet willen. Kun je nog een grote scheur van zo'n vrouw krijgen ook. "onze zaken!" Maar goed, ik zou op afstand dus denk ik de politie bellen.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-04-2014 om 17:18

Ook

Politie bellen. Maar ook filmen, als bewijsmateriaal. Er voor de vrouw zijn als de man weg is. En kijken of ik wat mensen kan mobiliseren om samen de man tegen te houden.

Hombre

Hombre

02-04-2014 om 20:06

Riskant

Volgens mij is dat een van de gevaarlijkste dingen die je kunt doen, ertussen springen bij een ruzie. Daar vallen aardig wat doden bij. Ik zou luid en duidelijk de politie bellen denk ik. Maar het is moeilijk te voorspellen wat je echt doet in zo'n situatie.

Hortensia

Hortensia

02-04-2014 om 20:18

Politie bellen

Ooit wel eens meegemaakt, ja. De vrouw zat verdwaasd op een bankje nadat ze flink was afgerost door een vent. Ze was enorm overstuur en wilde niet geholpen worden, maar de politie werd meteen gebeld door enkele mensen en was snel ter plekke. De vrouw schreeuwde wat, wilde nog steeds niet geholpen worden en liep weg. Eén van de agenten zei dat dat vaak zo gebeurde en dat deze vrouwen gauw weer terug naar hun vent gaan. De mensen die 112 hadden gebeld kregen een compliment met de woorden: "Soms kunnen we namelijk wél helpen."

Heel triest.

Monique D

Ik weet het ook niet, eerlijk gezegd. Uit jouw opmerking 'kreeg nog een duw na' krijg ik trouwens de indruk dat de schermutseling of wat het dan ook was feitelijk was afgelopen en dat de man of de vrouw wegliep. In dat geval zou ik vermoedelijk helemaal niets doen, behalve misschien kijken of de man de vrouw niet alsnog achterna gaat.

Ik heb wel eens situatie gezien waarvan ik mij afvroeg of een vrouw/meisje in de penarie zat, maar kwam dan toch steeds tot de conclusie dat er niks aan de hand was dus heb uiteindelijk niet hoeven bedenken wat te doen.

Politie bellen zou in mijn geval nog lastig zijn: ik ben zo'n fossiel dat de mobiel (oude Nokia, in een apart leren hoesje ook nog) ergens onderin de tas heeft zitten. Tegen de tijd dat ik dat ding - met inmiddels natuurlijk trillende handen - tevoorschijn heb gehengeld en 112 heb gebeld is het slachtoffer vermoedelijk reddeloos verloren.

Groeten,

Temet

Astrid

Astrid

03-04-2014 om 11:39

jaren terug, voor

het mobiele telefoontijdperk, heb ik iets dergelijks gezien, ben naar huis gegaan, politie gebeld en die was vrij snel ter plekke.
Naderhand kwamen ze nog vertellen dat meneer en mevrouw een meningsverschil hadden dat uit de hand was gelopen en ze verder geen aangifte wilde doen.
Nee, dat laat je wel uit je hoofd als de mishandelaar naast je staat denk ik. Moet er toch niet aan denken dat ze i.p.v. een meningsverschil een echte ruzie zouden hebben gehad.

Monique D*

Monique D*

03-04-2014 om 15:10

Wat mijn zoon heeft gedaan en wat ik zou doen..

Mijn zoon zag dat dus gebeuren, hij twijfelde of hij die man zou aanvallen (omdat andere omstanders ook niets deden en doorliepen) en heeft uiteindelijk zelf ook niets gedaan en is doorgelopen. Hij vond dat het hun zaak was. Die man en vrouw liepen samen weg.

Ik had hetzelfde gereageerd als mijn zoon.

Wij zijn het eens met Hortensia, in de meeste gevallen wìllen die vrouwen niet eens geholpen worden. Het gebeurt maar al te vaak dat ze in elkaar geslagen worden en achteraf hun vriend of man vergeven. Dat kan zelfs gebeuren als ze in een Blijf van Mijn Lijfhuis zitten.. en je kan er tussen springen met als gevolg dat die vent een mes tussen je ribben steekt. Die vrouw blijft dan gewoon haar man steunen en ze zien je als een bemoeial.

Inderdaad, de politie bellen zou nog een optie zijn, maar dat had zoon niet gedaan. Het duurt ook altijd een tijdje voordat die politie komt.. of je moet het paar volgen en dan de politie tips geven waar ze dan zouden zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.