Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marianne

Marianne

27-04-2017 om 13:33

Vrijmarkt, wat heb je gekocht?

En, nog wat leuks gekocht op de Vrijmarkt?
Ik heb 'Het grote prentenboekenliedjesboek' gekocht mét cd, een spel en ik zag een schaal die past bij de gebaksbordjes van mijn moeder. Die ze al 50 jaar heeft. Precies hetzelfde, maar dan groot. Prachtig moederdagcadeau!

Een boek!

Ik liep tegen een boek aan van de lievelingsschrijfster van mijn dochter. Nieuw niet meer te krijgen, wist niet eens dat het bestond; ze was er erg blij mee.

Wat leuk van die schaal

Astrid

Astrid

27-04-2017 om 15:17

Over laten gaan.

Helaas dit jaar over laten gaan omdat m'n benen niet meedoen.

Maar normaal ben ik altijd uit op prentenboeken. Ik spaar de boeken die ik als kind geweldig vond en/of die ik als moeder en juf heb voorgelezen. Soms heb ik geluk, zoals vorig jaar. Rupsje nooit genoeg en de mol die wil weten wie er op z'n kop gepoept heeft, allebei voor 50 ct. Floddertje staat nog op m'n lijst, want die heeft m'n dochter in beslag genomen

Angela67

Angela67

27-04-2017 om 16:29

hier in Utrecht

mooie groene oorbellen met bijbehorende armband: 8 euro.
glazen schaakspel + glazen damstenen/tricktrackstenen (en kaarten en dobbelstenen) maar 5 euro!
blauw glazen theelichtje (lijkt veel op duur Scandinavisch, maar is het misschien wel/niet) 50 ct
3 grote mooie kunst/natuurboeken (uit een of andere erfenis, er lag heel veel) voor slecht 4 euro totaal
En slechts 1 regenbuitje
gr Angela

Thursday Next

Thursday Next

27-04-2017 om 18:49

verkocht!

Voor het eerst in mijn leven met dochter (van 10) op een kleedje. Het was gezellig, nat, koud en warm en ze heeft voor ruim 30 euro verkocht! De rest is naar de kleding- en speelgoedbank gegaan. Die kwamen heek slim langs met briefjes dat ze het nietverkochte speelgoed en de kleding wel wilden hebben.

Pinkeltje

Bij ons een kleine kindervrijmarkt waar je alle spullen tegenkomt die je zelf ook in huis hebt! We hebben voor mijn jongste een Pinkeltje boek gekocht.

@Emma

@Emma

28-04-2017 om 09:09

10 euro

Pumps met stilettohakken , een leren kantoortas A4 formaat, zonnebloemstekjes. Samen 10 euro. Nooit tegelijkertijd gebruiken natuurlijk )

Bal voor de pup

En verder niets. Ik merk dat ik een gevoel van "walging" kreeg, van de hoeveelheid spullen/troep op straat. Ik heb het niet zozeer over kleding, kan iederdaad doorgegeven worden. Meer over de hoeveelheid plastic troep. Het is geen verbitterdheid, voordat mensen over me heen vallen dat ik Koningsdag niet leuk vind. Het is meer uit milieu overweging dat ik al jaren aan het consuminderen ben. En met de vrije markt wordt je overgeladen met de hoeveelheid apullen dat mensen ooit meenden nodig te hebben en uiteindelijk na 1, 2, of 5 jaar uit de kast halen om het door te verkopen.
Sini

Walnoot

Walnoot

28-04-2017 om 10:32

Helemaal

Niks. Het is hier in het dorp vooral speelgoed en dat zijn die van mij nu wel ontgroeid. We hebben er wel even op verzoek van oudste dochter langsgelopen. Oudste dochter wilde eerst zelf staan maar de avond daarvoor toch besloten dat we er geen zin in hadden.

Handig dat de speelgoedbank langskwam. Hoef je die spullen niet meer mee terug te nemen.

Pirata

Pirata

28-04-2017 om 12:41

Turkse pizza

Mijn zoon had voor maar liefst 7,50 verkocht.
Een groot deel van dat geld heeft hij direct verpatst bij de Turkse pizzabakker.
De onverkochte spullen zijn vandaag allemaal naar de kringloop gegaan. Jammer, zaten goede spullen bij maar de spelletjes "liepen" niet erg dit jaar.

angel3

angel3

28-04-2017 om 13:48

Sini

Daarom vind ik vrijmarkt zo fijn. Andere mensen blij maken met spullen die kinderen ontgroeid zijn. Ideale recycling en beter dan weggooien denk ik dan maar.

mirreke

mirreke

28-04-2017 om 13:55

Prachtige leren riem,

twee mooie jurkjes, een schitterend opbergdoosje voor sieraden of ander leuks van versteend hout, nieuwe lederen tuinhandschoenen, zakje met kralen en vijf colaglazen van de McDonald die bij ons allemaal al gesneuveld waren.

Dit alles voor nog geen tientje. Het is dat ik met een ongedurige puberzoon was (hij kocht de glazen) anders had ik vast nog veel meer verzameld.

Ik hou heel erg van die tweedehandsrommelmarkten en winkels. Juist vanuit het consuminderaspect. Ik koop geen nieuw, de spullen worden hergebruikt en niet weggegooid, en iedereen heeft er zo ook nog lol aan.

Ook een leuke hobby: de straat op voordat het grootvuil langs komt. Wat mensen soms weggooien is gewoon ongelooflijk.

Marjoleine64

Marjoleine64

28-04-2017 om 14:24

Niks

Hier geen vrijmarkt in het dorp, alleen fiets versieren (met de muziek voorop door het dorp) en spelletjes voor de jonge jeugd. En ik ben te lui en niet voldoende geïnteresseerd om echt ergens naartoe te gaan.

Rosalie

Rosalie

29-04-2017 om 07:11

Vooral verkocht

Hier verkocht met de kids, voor ruim 40 euro. De spelletjes hier liepen juist goed, de rest minder. Volgende week ga ik met een bult spullen naar de kringloop. Verder niks gekocht, alleen de kinderen 30 Donald duckjes.

Roos

Sally MacLennane

Sally MacLennane

29-04-2017 om 07:43

geslaagd!

Een zak wol, een zak borduurspullen, een splinternieuwe siliconen garde (van een kookwinkel die net gesloten is wegens pensioen), een oprolbaar campingtafeltje (handig mee te nemen op de fiets), een houten ladenkastje (lijkt op Ikea's Moppe) en dreads (ik wil een haarstukje van dreads maken).

Al met al nog geen 10 euro kwijt

Angel3

Mee eens, in de zin dat het beter is om ze door te verkopen dan weg te gooien. Maar als we nou met z'n allen eerst even zouden nadenken en een nachtje over zouden slapen voordat we weer de zoveelste waxinelichtje houder of plastic speelgoed voor de kinderen..? Beginnen door minder troep te kopen bij Action en meer (duurdere) kwaliteitsspullen?
Ik heb echt een trip down memorylane gemaakt met zoon. Alle speelgoed dat hij ooit gehad heeft is de revue gepasseerd tijdens het wandelen langs de verschillende kraampjes. En behqlve de Kapla en de eindeloze uitbreidbare knikkerbaan heeft hij de rest van het speelgoed (inclusief de "mooie" dingen van Vtech) bijna niet gebruikt.
Ik ben heel erg van het consuminderen geworden de laatste jaren moet ik zeggen. Niet goedkoper kopen, maar vooral veel minder kopen. 3 keer nadenken, geen impulsaankopen. Door mijn scheiding moest ik me sowieso een andere uitgavenpatroon aanmeten, maar daarnaast heb ik ook de rust ontdekt dat NIET kopen brengt.
Sorry voor de preek
Sini

Moemie

Moemie

30-04-2017 om 21:32

Alleen een t-shirt

Voor 1 euro een mooi merk shirt voor mijn dochter. We waren erg laat en het is een kindervrijmarkt met voornamelijk kinderspulletjes, daarvoor zijn mijn kids nu echt te oud. Ouders mogen eigenlijk niet verkopen op de kindervrijmark wat natuurlijk toch gebeurt. Ik wacht op de vrijmarkt in het aanliggende dorp over 3 weken daar is het altijd goed "shoppen" ook voor mezelf. Ik ga dan samen met mijn moeder, zij zoekt boeken, en ik van alles en nog wat. Echt leuk om samen te doen. Ik ben ook dol op kringloopwinkels. We hadden het thuis vroeger niet breed, en hoewel we het nu wel beter hebben ben ik toch nog steeds voorzichtig met uitgaven....

Fiorucci

Fiorucci

01-05-2017 om 10:56

Tja Sini

Niet iedereen kan duurdere kwaliteitsspullen betalen natuurlijk...juist ouders van jonge kinderen en babyś kunnen heerlijk hun slag slaan op de vrijmarkt. Optimale recycling dus.

en nog even over de kwaliteitsspullen

"En behqlve de Kapla en de eindeloze uitbreidbare knikkerbaan heeft hij de rest van het speelgoed (inclusief de "mooie" dingen van Vtech) bijna niet gebruikt"

Wat een modelkind.

Wat hier betrekkelijk weinig gebruikt is, is Playmobil. Wat ik toch persoonlijk wel kwaliteitsspeelgoed vind. Er is wel mee gespeeld, maar niet heel intensief. Met lego inmiddels wel door zoon (heeft een tijd geduurd voor hij Lego leuk vond), niet door dochter.

Wat wel een waanzinnig succes was bij zoon in zijn peuter- en kleutertijd was een afschuwelijk muziekcomputergeval met voorgeprogrammeerde dierengeluiden en een klaviertje en nog wat toeters en bellen (vrij letterlijk), volgens mij liggen die dingen voor 6.99 bij de Wibra. Echt het soort meuk dat ik bij voorkeur niet in mijn huis zou willen hebben, maar Oma van vaderskant heeft een wat andere smaak, zullen we maar zeggen. Hoe dan ook, ik zag het kreng met afgrijzen het huis binnenkomen, maar moet tandenknarsend toegeven dat zoon er enorm veel mee gespeeld heeft. Zal je altijd zien dat dan de batterijen wèl lang meegaan...

Natuurlijk hebben we ook genoeg illustraties gehad van het gezegde "het bezit van de zaak is het einde van het vermaak", maar er is geen duidelijk verband tussen de populariteit van een stuk speelgoed en de kwaliteit ervan. Althans, niet bij mijn kinderen.

Overigens: als het gaat om consuminderen zouden denk ik niet zozeer de ouders als wel grootouders en kennissen moeten worden aangesproken. Bij ons tenminste wel. Gaan we op bezoek bij vrienden, krijgen mijn kinderen wat toegestopt. Waarom in 's hemelsnaam! Maar goed, we dwalen af.

Groeten,

Temet

Ook als Temet

In de tijd dat mijn kinderen klein waren (mijmer...) maakte het bezoek hen vooral blij met schreeuwerige plastic troep. Ik zie mijn oudste dochtertje nog glimmend rondlopen op plastic paarse pumps met bijpassend glittertasje en prinsessenkroontje dat ze van mijn (kinderloze) vriendin kreeg. Ze heeft er minstens een jaar plezier van gehad volgens mij.

Het leuke houten poppenhuis, de dito treinbaan (brio!! schreeuwend duur!!!) en de verantwoorde blokkenkar met mooie blankhouten blokjes staan zo goed als nieuw te wachten op kinderen die hen wél waarderen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-05-2017 om 15:01

Hier niet.

Hier werd en wordt veel gespeeld met Kapla, houten treinbaan en ander verantwoord houten spul.

Maar persoonlijk ben ik veel blijer met plastic spul. Dat kan je veel beter schoonmaken. Niet dat ik nou zo'n poets ben, maar de kleverige duploblokken, duplorails en plastic prinsessenmuiltjes konden wel mooi in de vaatwasser.
Op de houten treinbaan waar mijn man als kleine jongen nog mee heeft gespeeld en door ons weer is aangevuld zitten hele rare vlekken die ik er niet meer afkrijg Er zit ook een raar geurtje aan. Maar ja, het is tijdloos he. Dus ter zijner tijd zal het wel weer naar zolder verhuizen om daar te wachten op het volgende kind wat er nieuwe vlekken op gaat maken.

Dendy (ot)

Ik vermoed dat je veel vlekken en kleverige plekken wel van hout kan wegkrijgen met zo'n wit wondersponsje. Daarna het hout wel goed laten drogen.

Groeten,

Temet

overigens

Die witte sponsjes niet gebruiken op geverfde, gelakte of anderszins glimmende oppervlakten. Maar die houten treinbanen zijn vziw onbehandeld, daar zou ik dat toch eens op proberen. Of had je dat al gedaan?

Groeten,

Temet

Temet en Fiorucci

waarom die ironie steeds... Mijn zoon is geen modelkind, en ik denk dat je me verkeerd begrepen heb: juist de kwalitatief redelijk goede dingen (Lego, Vtech) liet hij links liggen, de Kapla niet, en wat de knikkerbaan betreft: die was van plastic en kwam van de kringloop. Ook de Meccano vond hij niet leuk.

Fiorucci: ik weet niet of we elkaar begrijpen. Ik weet donders goed wat het is omo geen cent te makken te hebben, vaak meegemaakt in mijn leven, en dit jaar ben ik met vriend en zoon elk dubbeltje aan het draaien, omdat vriend geen betaalde baan heeft en alleen wat klusjes, en ikzelf een veel te kleine aanstelling op school. Feite is, we zitten sinds augustus ver onder modaal.
Ik denk alleen, dat veel dingen eigenlijk niet noodzakelijk zijn. En ergens ben ik blij, hoe gek het ook mag klinken, om te zien dat er zo weinig geld nodig is om toch een kwalitatief goed leven te hebben. Wat de Action betreft, ik heb niet de indruk dat wat ze verkopen noodzakelijke dingen zijn (met uitzondering van goedkoop schriften en pennen voor school misschien). Het is slecht geproduceerd goedkope meuk dat gauw kapot gaat en zeer belastend is voor het milieu.
Bij de kringloop hier in Zuid-Kennemerland zie ik juist heel veel prachtig speelhout dat voor een prikkie gekocht kan worden (net voor de 2de verjaardag van mijn nichtje een houten boerderij met dieren gekocht voor 3 euros.)

Waar ik moeite mee had op Koningsdag waren niet de kleren (juist dit is super handig voor kinderen) maar het goedkoop plastic "troep" dat vaak niet eens verkocht wordt en eindigt in een container aan het einde van de dag. En het lijkt me beter als het niet eens gekocht wordt om te beginnen.

Sini

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-05-2017 om 18:21

Temet

Ik heb nog nooit zo'n wondersponsje in handen gehad. Ik ga er eens naar op zoek. De houten kist waar de Kapla inzit is ook dusdanig smoezelig dat ik niet denk dat ik m zo goed kan verkopen en dat is eigenlijk wel mijn bedoeling. Dank je wel voor de tip.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.