Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tijd

tijd

15-04-2017 om 10:39

Vrije tijd, wat gaan we doen.

Ik was wel even benieuwd wat jullie als ouders gaan doen in je vrije tijd.
Mijn kids zijn 14 en 17 jaar en die hebben hun eigen dingen. Veel dingen samen doen we niet meer.
Alleen uit eten.

Maar dan blijft er voor ons tijd over en hoe kunnen we dat het beste invullen.

Er is altijd wel werk te doen, maar het moet niet zo zijn dat je altijd op zaterdag aan het werk bent, en alleen maar de zondag vrij hebt.
Ik wil graag wat anders gaan doen met mijn partner. Maar wat?

Hij houdt niet van wandelen en fietsen en meestal is het zondags op de bank tv kijken.

Ik was wel benieuwd naar jullie reacties wat jullie gaan doen in het weekend.

Angela67

Angela67

15-04-2017 om 13:45

vanalles

klussen in huis of tuin, iets schilderen/maken, potje kaarten, badmintonnen als t niet waait, cryptogram oplossen, cd-muziekcollectie rippen, museum, lunchen buiten de deur, iets voor anderen doen (man is jarenlang 1 (halve) dag per weekend naar zijn ouders geweest) etc.
gr Angela

Jackie

Jackie

15-04-2017 om 15:08

Eeuuhhmm...

Naar de film of het theater, met z'n tweeen uit eten, bowlen, zwemmen, samen een massage nemen, samen boodschappen doen om te koken, winkelen en dan allebei iets voor de ander uitzoeken, naar een festival of concert, naar de ikea, met lekker weer skeeleren, naar de dierentuin, naar de sportschool voor iets 'anders' zoals bijvoorbeeld yoga, naar de (vlooien)markt, terrasje pakken, oefenen voor nog een kind

Jackie

Jackie

15-04-2017 om 15:10

wat ik zelf doe

ik heb een dreumes en een baby dus bankhangen of buiten een beetje wandelen met de kinderen vind ik al genoeg actie

40er

40er

15-04-2017 om 15:46

Wij

Hebben ieder onze eigen hobby. Man vermaakt zich daar prima mee, ik ook. Soms een keer samen weg, tuincentrum, sauna, markt ed. Maar echt niet elke zaterdag hoor!
Nou hebben we het geluk dat we een hond hebben en daardoor 2x per dag samen met de hond wandelen (hond komt er vaker uit hoor). Dat is voor ons ook al even lekker quality time samen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-04-2017 om 17:46

Wat heerlijk

Ik heb een man die op donderdag al vraagt wat we het weekend gaan doen. Hangen op de bank vindt hij verloren tijd, dan gaat hij liever even werken. Dus we maken frequent gebruik van onze Museumkaart of gaan wandelen tussen de bollen of op het strand. Ik ben zelf meer een bankhanger

Kunst en cultuur

Vriend en ik hebben een museumkaart en gaan graag naar musea. Wandelen ook veel. Lezen, werken in de tuin. En straks een puppy dus druk genoeg
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

16-04-2017 om 13:21

te weining

Wij doen eigenlijk niets bijzonders in de weekenden. Dat heeft ook met de honden te maken. Heel af en toe spreek ik wel eens af met een vriendin of zus. Man gaat eens in de zoveel tijd, om de week of minder, met een vriend naar voetbal.

Maar wat zou je zelf willen doen? Wij kunnen wel vertellen wat wij doen, maar wij zijn jullie niet . Als je man minder actief is dan jij, ga je toch lekker zelf iets doen? Het is ook wel eens fijn om even alleen te zijn, of met iemand anders.

Regenboog

Regenboog

16-04-2017 om 16:03

Zonder kinderen

Bij schoonmoeder op bezoek. Kinderen blij, schoonmoeder blij Wij iets minder. De Paus was aan op orkaan kracht. Batterij gehoorapparaat was op.

Van alles

Op zondag gaan we altijd samen naar de kerk. Daarna gaan we vaak wat doen, ergens eten en naar een museum of wandelen en picknicken. Zaterdagavond gaan we soms naar het theater, bowlen, de bioscoop, naar het café of uit eten. Of we gaan bij vrienden op bezoek of vrienden komen bij ons.
Vrijdagavond kijken we meestal thuis een film met de kinderen en eten we iets wat de kinderen gekozen hebben.
We gaan ook wel eens naar een lezing of we organiseren thuis een spelletjes avond.
Ook gaan we regelmatig een dagje weg of een weekend kamperen.

Verder hebben we ook veel gescheiden activiteiten, ik ga paardrijden bijvoorbeeld. Mijn man houdt van zeilen en daar hou ik minder van. Ik spreek regelmatig met vriendinnen af.

Dus we doen wel van alles in het weekend, we hebben eigenlijk geen vaste afspraken maar we vinden het leuk om van alles te ondernemen dus we hebben veel ruimte voor spontane plannen. We doen ook zeker niet alles samen. Ik ben gemiddeld wat meer uithuizig dan mijn man dus ga ik ook regelmatig alleen met vriendinnen op stap.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.