Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vraag voor primavera (inzake pasta en mcd)

Ik lees dat McDonalds in Italië een samenwerking is aangegaan met pastagigant Barilla, en dat dit zal leiden tot het opnemen van een pastasalade op het Italiaanse McD menu.

En dat verbaast mij. Ik heb altijd gedacht dat pastasalade een noordelijk fenomeen was, en dat Italianen, onder het motto "la pasta non aspetta" hun pasta altijd meteen eten zodra die - direct uit de pan (of oven) en kokend heet - wordt opgediend. Geen restjes van de vorige dag weer opwarmen, en ook geen pastasalade dus.

Primavera, jij kan het weten. Staat die pastasalade straks alleen maar op het menu voor de Amerikaanse toeristen, of eten Italianen ook pastasalade?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

28-05-2013 om 11:04

Zilveren lepel

Ik heb mijn zilveren lepel even voor je uit de kast gehaald en daar staan in ieder geval twee pasta-salades in. Dus ook in Italië eten ze pastasalade. Nouja, ze hebben er in ieder geval recepten voor.

Temet

Temet

28-05-2013 om 12:07 Topicstarter

Tijgeroog

Ze zullen er toch geen recepten voor hebben als ze niet in elk geval van plan zijn het te eten.

Kon me ook al niet voorstellen dat Mac zoiets op het menu zou zetten alleen maar voor die anderhalve toerist die dat wil hebben.

Groeten,

Temet

Tijgeroogje ot

Heb jij ook al de zilveren lepel? Geweldig boek he! Zullen we daar samen uit gaan koken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-05-2013 om 22:37

Dorry

Lijkt me leuk!

Mijn schoonzusje

Mijn schoonzusje (Italiäanse) maakt heerlijke pastasalades. Met gedroogde tomaten en zelfgemaakte pesto en kaas. Groot succes op feestjes als er meegegeten moet worden, al járen lang (euh ruim 20 jaar?)
groeten albana

Tijgeroog

Tijgeroog

29-05-2013 om 13:53

Trouwens, dorry

Welke recepten uit de zilveren lepel moet ik echt nog een keer maken? (Ik kan ze moeilijk allemaal uitproberen...)

Tijgeroogjes must cooks

Tiramisu
Panacotta
Kippenlevertjes pastei

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

koffiekwast

koffiekwast

29-05-2013 om 19:17

Italiaanse gastdochter maakt het vaak

Sinds september maakt onze gastdochter af en toe pastasalades, zoals ze van haar oma geleerd heeft. (via internet, want thuis kookte ze nooit. Nu kookt ze allerlei gerechten van oma die ze dan met de computer naast zich en internet aan, ingefluisterd krijgt van haar moeder)

We zullen haar keuken experimenten missen als ze straks weer naar huis gaat. Maar moet toegeven dat de pasta salade mijn minst favoriete is. Pizza uit Bari is veel lekkerder.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-05-2013 om 21:01

Dorry, duh

Wat denk je nou wat er in die tiramisu zit? En samen maken werkt ook niet, want jij zal hem ook wel niet op willen eten.

Haha the cook knows it guests!

Kijk zo hoort n gastvrouw te zijn!

Die favo's zijn nog uit de tijd voor de lactose intollerantie

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.