Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Monique D*

Monique D*

15-02-2018 om 12:06

Voor mensen die bekend zijn in Delft: op zaterdag gratis parkeren in Delft en met ov naar centrum

Dit is een vraag voor mensen die bekend zijn in Delft.

Ik ga a.s. zaterdagmiddag naar het bluesfestival in Delft. Helaas is het in het centrum betaald parkeren.

Kan iemand mij vertellen waar in Delft ik gratis kan parkeren (eventueel een adres in een buitenwijk) en dan met de bus in het centrum kan komen?

Het zou handig zijn als er een buslijn is van waar ik gratis kan parkeren (eventueel een buitenwijk) naar het Hampshire Hotel Delft Centre aan de Koepoortplaats 3.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vogel

Vogel

15-02-2018 om 16:27

Ikea

Bij Ikea kun je je auto gratis parkeren, controleer even of dat parkeerterrein 's avonds laat nog open is. Met bus 61 kom je dan vlak bij het Hampshire uit.
Bij station Delft Zuid kun je ook parkeren, en dan met de trein naar het centrum. (Niet direct bij het Hampshire, maar dat is in een kwartiertje aan te lopen.)
Voor 16 euro kun je overigens 24 uur parkeren in de Marktgarage. Dan kun je 's middags ook nog even gezellig de stad in.
Veel plezier!

Marin

Marin

15-02-2018 om 23:11

Hof van Delft

Je kan in de wijk Hof van Delft gaan staan (bij het sportfondsen bad) Er gaan wel bussen (moet je even checken bij ov92) maar het is ook goed te lopen: 15 min.
Nou je zal wel voor mijn huis komen te staan als je eenmaal bij de muziek bent, want ik woon midden in het bluesfestival gebied... zwaai je even?

Monique D*

Monique D*

16-02-2018 om 14:16

Geen Ikea, wat is het adres bij sportfondsenbad in Hof van Delft

Bedankt voor jullie reacties!

Vogel, ik heb al contact opgenomen met Ikea Delft met de vraag tot wanneer ik mijn auto op hun parkeerplaats kan laten staan.
Helaas wordt die parkeerplaats afgesloten na sluitingstijd van Ikea en dat is om 21.00 uur. Dus dat zal het niet worden..

Marin, het parkeren in de wijk Hof van Delft spreekt mij wel aan. Wat is precies het adres van het sportfondsenbad? Dan kan ik wel uitzoeken welke bus er naar Hampshire aan de Koepoortplaats 3 gaat.

Wat is jouw adres? Want dan weet ik voor welk huis ik kan zwaaien..

Kaori

Kaori

16-02-2018 om 14:36

Monique

dat is bus 61, maar die wijk is moeilijk bereikbaar omdat je tomtom waarschijnlijk via de Ruysdeberenbrouk zal aanwijzen en die is afgesloten.

Je kunt 'm ook bij de bushalte van lijn 61 aan de van Adrichem straat zetten. Die is wel makkelijk te bereiken vanaf de provinciale weg.

Tine Winkel

Tine Winkel

16-02-2018 om 15:58

toch ikea?

naast de Ikea is ook een carpoolparkeerplaats, tussen Ikea en Fox-It - die P gaat natuurlijk niet dicht lijkt mij.

Monique D*

Monique D*

16-02-2018 om 16:25

Carpoolparkeerplaats en Van Adrichemstraat: wat is de kortste we

Kaori: Dat lijkt mij een goed idee om de auto te parkeren aan de Van Adrichemstraat bij bus 61.

Tine Winkel: Die carpoolparkeerplaats: kan je daar wel gratis parkeren?

En als beide opties gebruikt kunnen worden: welke is de kortste weg?

Marin

Marin

16-02-2018 om 17:12

nee dan niet

Oh zit je in het hampshire, dan zou ik niet in de Hof van Delft wijk parkeren, dat is aan de andere kant van de stad. Ga naar de bomen wijk, allemaal straten waar je kan parkeren en naast het hampshire. Vanaf die wijk zowel als het hotel is het 5 min. naar het centrum lopen.

ik ga mijn adres hier natuurlijk niet neerzetten gekkie, naast iets heeeeel ouds in ieder geval

Esther

Esther

16-02-2018 om 18:04

trein

Ik zou zeggen neem gewoon de trein, maar dat is komend weekeinde wellicht niet zo'n goed idee met de aangekondigde werkzaamheden. Bomenwijk is volgens mij ook deels vergunningparkeren, dus let wel op waar je precies parkeert.

Tine Winkel

Tine Winkel

16-02-2018 om 18:18

carpool is gratis

zie titel... Maar idd, gewoon even goed kijken in de bomenwijk is ook een optie, grotendeels is het daar gratis parkeren en maar een klein stukje lopen naar het Hampshire. Moet je wel aan de noordkant van het Hampshire zijn.
Veel plezier morgen!

Angela67

Angela67

16-02-2018 om 18:50

P en R

Focus niet op Delftse wijken, zoek een p en R min of meer in de buurt en ga met trein het centrum van Delft in?
Gr Angela

Angela67

Angela67

16-02-2018 om 18:51

Waarom zou je gratis willen Parkeren in Nederlandse steden? Gaat vrijwel altijd ten koste van bewoners? Mobiliteit kost geld.

Gr Angela

Tine Winkel

Tine Winkel

16-02-2018 om 19:36

@Angela, in Delft

heeft de gemeente overal waar maar een heel klein beetje parkeerdruk is, vergunningparkeren of betaald parkeren ingevoerd, om zo de gemeentekas te spekken (met vergunninggeld en uit te delen boetes). Als er in een wijk gratis parkeren is, dan zijn er over het algemeen ook voldoende parkeerplaatsen. Alleen direct buiten een vergunninggebied is er sprake van een hogere parkeerdruk, door alle bewoners van de rand van het vergunninggebied die toch nog graag een paar jaar gratis willen parkeren.

Angela67

Angela67

16-02-2018 om 20:03

Tine winkel

Ja dat is dan wel een dingetje: wie heeft het meeste aan welke oplossing? Want waarom niet beter handhaven met bepaalde parkeertijden? Dus bijvoorbeeld goedkope vergunningrn voor bewoners vanaf 17 uur en betaald parkeren overdag voor mensen die in de buurt moeten zijn. Al met al vind ik de vraag naar gratis parkeren in Nederland altijd zo zuinig; als je een auto kunt betalen, als je een vrije tijd activiteit kan betalen in het centrum van Delft, is betalen boor een parkeerplaats dan zo ontzettend erg als je daarmee uit de situatie blijft dat je mogelijk parkeerplaatsen van bewoners gebruikt?
Gr Angela

Monique D*

Monique D*

17-02-2018 om 00:43

Carpoolplaats en Bomenwijk

Marin, kan je een straat noemen van de Bomenwijk waar we kunnen parkeren? We zijn totaal onbekend in de Delftse wijken..
Dat verzoek van het plaatsen van jouw adres was een grapje (zie smileys).

Tine Winkel, die carpoolplaats is ook een goed idee. Ik denk dat wij daarvoor gaan ipv het zoeken naar een vergunningsvrije parkeerplaats in de Bomenbuurt.

Bedankt voor jullie reacties en ik laat wel horen hoe onze dag is geweest.

Monique D*

Monique D*

04-03-2018 om 22:22

Het was leuk geweest

Inmiddels zijn we bijna een maand verder.. ik heb het nogal druk gehad, waardoor ik niet kon reageren. Bij dezen dus.

Wij hebben de auto geparkeerd op de carpoolplaats naast Ikea. Daar mocht men vrij parkeren en het maakt niet uit hoe laat je komt. Met de bus was het een klein stukje naar het Hampshire hotel. Na de mondharmonicaworkshop in het Hampshire hotel liepen wij naar het centrum van Delft. Aan de hand van een plattegrond in het programmablad zochten wij uit in welke café's of restaurants bluesbands optraden. Het weer werkte ook mee en het was leuk.

Bedankt voor jullie reacties.

Vogel

Vogel

05-03-2018 om 19:30

Dank voor je berichtje, fijn dat de gouden tip er tussen zat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.