Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

vergoeden brandstof

Er zijn wat mensen die komen helpen met verhuizen, het is voor hen ongeveer 1 á 1,5 uur rijden enkele reis en ik wil graag hun kosten vergoeden. Maar hoe moet dit dan berekend worden? 

Werkmatig is er een bedrag per km dat vergoed wordt. Niet in tijdsduur. Ik zou ook niet op de manier gaan rekenen. Je zou kunnen vragen wat de benzine kosten waren. Waarschijnlijk zeggen ze dat ze geen vergoeding willen en dan zou ik ze een bon ergens van geven. Of een keer mee uit eten nemen of zo.

Volgens mij geeft de routeplanner van de ANWB een indicatie van de brandstofkosten voor het afleggen van de geplande route.

Groeten, 

Temet

Poezekat

Poezekat

11-12-2021 om 14:05 Topicstarter

Temet schreef op 11-12-2021 om 13:08:

Volgens mij geeft de routeplanner van de ANWB een indicatie van de brandstofkosten voor het afleggen van de geplande route.

Groeten,

Temet

Dat zou best kunnen, dan ga ik daar eens kijken. 

Poezekat

Poezekat

11-12-2021 om 14:07 Topicstarter

Caroline80 schreef op 11-12-2021 om 12:45:

Werkmatig is er een bedrag per km dat vergoed wordt. Niet in tijdsduur. Ik zou ook niet op de manier gaan rekenen. Je zou kunnen vragen wat de benzine kosten waren. Waarschijnlijk zeggen ze dat ze geen vergoeding willen en dan zou ik ze een bon ergens van geven. Of een keer mee uit eten nemen of zo.

Op het werk gaat het inderdaad per km, meestal gaat het dan om 19 cent per km. 

Zakelijke vergoeding is meestal 0,19 cent per kilometer. Dat kost brandstof doorgaans niet (tenzij je auto 1/10 rijdt), maar is ook voor slijtage en onderhoud. Ik zou dat bedrag gewoon aanhouden. Of de mensen vragen wat ze er graag voor willen hebben. Of je neemt ze een keer mee uit eten/lunchen. 

19 cent is de belastinggrens, maar vaak niet de complete kilometerprijs. Als ze bij elkaar drie uur hebben gereden om jou te helpen met verhuizen zou ik 'uit lunchen' nogal karig vinden. Ik zou een kilometerprijs voorstellen van bijvoorbeeld 30 cent, dus als je weet dat ze 200 kilometer hebben gereden, kun je 60 euro voorstellen. Dat beschouw je dan als vergoeding voor gemaakte kosten, dus dat is nog geen bedankje voor het verhuizen. 

Poezekat

Poezekat

11-12-2021 om 20:05 Topicstarter

Weeromstuit schreef op 11-12-2021 om 17:19:

19 cent is de belastinggrens, maar vaak niet de complete kilometerprijs. Als ze bij elkaar drie uur hebben gereden om jou te helpen met verhuizen zou ik 'uit lunchen' nogal karig vinden. Ik zou een kilometerprijs voorstellen van bijvoorbeeld 30 cent, dus als je weet dat ze 200 kilometer hebben gereden, kun je 60 euro voorstellen. Dat beschouw je dan als vergoeding voor gemaakte kosten, dus dat is nog geen bedankje voor het verhuizen.

De een rijdt bij elkaar inderdaad wel 3 uur, de ander 2 uur. Zo goedkoop is de brandstof niet dus ik vind het niet meer dan normaal om die te vergoeden en daarnaast nog een bedankje natuurlijk. Wij zijn het overigens niet zelf die gaan verhuizen maar een van de studerende kinderen. 

wij zorgen dat er met volle tank gestart wordt en er achteraf weer tot volle tank getankt wordt. Dat bedrag wordt over en weer vergoed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.