Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Scarlet

Scarlet

19-10-2009 om 11:57

Verdwenen reclames


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

20-10-2009 om 18:29

Nescafe

Prachtige zwoele reclame's met schitterende muziek had Nescafé een poosje. Mooie bruine mensen die om elkaar heen draaiden en dan zo'n fluisterende stem Nescafe....coffeeeeee.

Tirza G.

Tirza G.

20-10-2009 om 19:02

Ooooooo

In het kader van de step-in: de Playtex Cross-Your-Heart beha. Met van die discrete en toch duidelijke strepen over de cups in de vorm van een X. Zwap zwap en góed zaten ze weer, de memmen.

Tirza

Dirkje

Dirkje

20-10-2009 om 21:12

Maxx

Ja, ha ha, daar moest ik de afgelopen dagen ook steeds aan denken. Nu komt daar ook het Spaanse huis nog bij.

Ayanna

Ayanna

20-10-2009 om 21:56

Geweldig wat een jeugdsentiment!

Heb er nog een paar:
- alles wat je ziet, in de Indesit
- het aroma komt je tegemoet, zodra je het pakje open doet. Dat is Van Nelle
- nog een FA-variant: dat is het geheim van de jonge FA (hier gebruikt als je iets niet weet..)
- even een vlekje wegwerken (had ook iets met drank te maken)

En schat

Schat staat de bokma al koud (oh jee, mijn reputatie als drinker wordt nou wel heel erg)
En variatie erop: "Ik geloof dat hij u schat noemde"

Ayanna

Ayanna

20-10-2009 om 22:18

Pepsi-zin

Man en ik probeerden het nog wel eens, die hele zin na te zeggen. We kwamen echter nooit verder dan likkebaardend frisdrinkend...eeeeeehhhhh. Maar laat ik nu toch de hele tijd gedacht hebben dat het voor Seven-up was...duh! Kwam natuurlijk omdat ik het einde van de zin nooit haalde!
En er is er nog zo eentje die met pindakaas te maken heeft: jongetje wat zijn moeder opbelt en iets zegt in de trant van: vanavond zakeneten vrouw.

Ayanna

Ayanna

20-10-2009 om 22:20

Oh, oh, en deze:

en één melk!

Tirza G.

Tirza G.

20-10-2009 om 23:08

Pelle

Dat was voor een of andere luchtverfrisser, maar vraag me niet welke. De toiletjuffrouw werd gespeeld door Trudy Labij.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

20-10-2009 om 23:10

Ennnnn

Nog ouder: kousje K en panty P - maar dat waren volgens mij radioreclames. O, en (zelfmaakmeubels): doebiedoebiedoebie - kant en klaar
En dan zongen wij: doebiedoebiedoe - 't zakt zo weer in elkaar (maar dat was niet de orginele zin, die weet ik niet meer)

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

20-10-2009 om 23:11

Slogans verbasteren

Wij zongen thuis altijd bij het Omo-liedje: kost een berg en wast een beeeeeeeetje - daar vroegen ze toch ook gewoon om met zo'n suffe slogan.
En natuurlijk Appelsientje. Puur en ongezoet was bij ons thuis: duur en ongezond.

O, nog een merk. Dobbelman. Gewoon príma.

Tirza

Verdorie zeg (siena)

Niet meer verkrijgbaar? Dan zal ik maar zuinig doen met mijn pak Wipp!

En whaha, die bloot huppelende Fa-mevrouw bezorgde mijn ouders altijd bijkans een rolberoerte. Dat dát zomaar mocht op tv, foei!

Grijns (bastet)

Ik moet ook eerst het hele draadje lezen! In welke supermarkt koop jij Wipp?

Nog meer verbastering

En deze komt dan van mijn vader (jaja, dezelfde die niet tegen die wilde frisse limoenen kon ): Koning keizer admiraal, poepen moeten ze allemaal! (Popla reclame)
Die van Omo deden we hier ook, die vragen er inderdaad om. Net als Philips trouwens: Let's make better things!

Er schieten me ook weer wat reclames met Loes Luca te binnen (voor een energiebedrijf geloof ik?). "Dat zou tantetje eeeeeenig hebben gevonden!" En dan briesen als een paard

Bastet

Bastet

21-10-2009 om 08:58

Mickey

AH of C1000...ik kijk voor je,ok?
Groetjes,bastet

Bellefleur

Bellefleur

21-10-2009 om 10:07

Vage beelden, wie helpt?

Hoe zat dat dat ook alweer met die reclame van eh, smarties geloof ik? Eem moeder flipt omdat haar kind chocola heeft gegeten, en de keuken er mee ondersmeert. De slogan was 'smelt in de mond, niet in de hand'. Ik had altijd zo'n medelijden met dat jongetje. Je zult maar een moeder met smetvrees hebben!

En dan was er nog iets met een wasmiddelreclame: ik vroeg niet hoe je het zo schoon had gekregen, maar zo zacht!

En dan nog iets met een wervelwind door de keuken, en na die wervelwind was de hele keuken schoon. Hoe zat dat ook al weer?

En dan nog iets vaags over een enorm laken, dat gewassen werd in een zwembad, en gedroogd met een helicopter.

Wat ik nooit (hoe dement ik later ook word) uit mijn hoofd krijg is: duo penotti: lekker in één pottie

Bonitos!

Dat waren de vlekloze chocopastilles. Heten nu M&M's. Nog een hele oude: Timex horloges. Stonden een heleboel dames te zingen, "andere kleren aan, andere Timex aangedaan".

O ja, OB tampons: rond in plaats van vierkant, want geen vrouw is vierkant. Stond ze met lippenstift na te tekenen "da's logische hè!"

margje van dijk

margje van dijk

21-10-2009 om 10:30

Bellefleur

Ajax, de witte motor! (van die wervelwind).

En de Duo Penotti, dat is TWEE KLEUREN in een potti! (toch?).

Trouwens, die Duo Penotti doet me nog ergens aan denken. Een nicht van ons is getrouwd met een surinaamse man die zowel blanke als donkere voorouders heeft. Samen hebben ze nu een witblond kind én een surinaams ogend kind. Als iemand er met opgetrokken wenkbrauwen naar kijkt, roept nicht: "Duo penotti, twee kleuren in een potti!".

Margje

Reclamearsenaal

Voor iedereen die zoekt http://www.reclamearsenaal.nl/
Een soort reclamemuseum van van alles en nog wat.
Groet,
Miriam Lavell (heeft een arsenaal in haar hoofd)

Bellefleur

Bellefleur

21-10-2009 om 10:53

Margje

dus toch dement...

Heerlijk...

Nu heb ik allemaal oude reclamedeuntjes in mijn hoofd... En deze ken ik nog:
Leeuwezegel neem je voor de kwaliteit, Leeuwezegel neem je, prijsbewust, Leeuwezegel neem je voor gezelligheid, Leeuwezegel neem je omdat iedereen het lust. Waar voor je geld is onze regheegel, daarom staan wij op Leeuwezegel!
Gezongen door 4 vrouwen die op enorme boterkuipen stonden.

Filmpjes

Dankzij Julieben ik op you tube terecht gekomen (geweldig, die colgate reclame) en daar kwam ik ook di tegen:


http://www.youtube.com/watch?v=p-CI4xQ4-lM Allerlei oude reclamefilmpjes, met oa paturain (nu ausssi in een groot doossie), bikma, en anders verkoop je toch gewoon de boot, page en met een fiat panda lach je iedereen uit.
Verder schiet mij nog door het hoofd:
Vola, vola voor geld
Net zo slank als je dochter (era)
mister edet hier in je huis, speel je de hoofdrol en voel jeje thuis ....
Meneer Jamin
Die eindeloze stapels afwas om te bewijzen dat Dreft echt langer mee gaat
En van de Wipp expres herinner ik me vooral die zeurstemmen: Ik heb verloren omdat ik een vlek op mijn pak had of Dan moet dat met de hand en dat is nu echt teveel moeite
En bij de reclame van Fa zongen wij altijd na, na,na na, naakt
Ik kwam ook deze tegen, erg leuk:

http://www.youtube.com/watch?v=hDJASie3aLM

berg was

Die berg was toch van Witte Reus? Oh wat erg, heb ik al zo'n hekel aan reclame en nu weet ik precies waarom: ik heb er een te goed geheugen voor
Ik herinner me nog wel een erg leuke van AEG. Zo'n dame bij wie alles de hele dag verkeerd ging ("dus breek je haast je nek, en word je stapelgek...") van alles gaat er kapot, raakt los en stort neer en uiteindelijk stuitert ze door een losgeraakte traploper op d'r kont van de trap af en schuift tot voor de wasmachine... Gelukkig dat die het in elk geval blijft doen. AEG laat je niet in de steek
Verder weet ik nog een of andere toiletpapierreclame, waarbij mensen allerlei gymnastische kunsten op het toilet wisten uit te voeren. Toen ik met een vriendin en twee vrienden op kampeervakantie was, lang geleden, verbaasden de heren zich erover dat zij en ik altijd tegelijkertijd naar de WC gingen. Ons antwoord: Wij doen dan altijd zo'n salto op de WC en wisselen intussen van hokje."

Ook nog...

Spinazie a la bloep-bloep-bloep...
en Duyvis, als er een fuif is!
Of nationale nederlanden, ten tijde van voetbalkampioenschappen: een groene mat een leren bal, een stiftje of een harde knal, wie weet wat 't lot ons brengen zal bij 't vechten voor oranje! Een strafschop tegen buitenspel, lukt 't niet of lukt 't wel, wij staan achter het hele stel, oranje voor oranje!

Lou

Lou

21-10-2009 om 13:24

Ook heel oud

Halvanaise (of zo): half zo vet, dus daar word je half zo dik van!

Het ok nootje

een man die achter een tafel vol pinda,s zit,ze allemaal per stuk bekijkt (door een vergrootglas?)en bij elk nootje zegt: OKE,OKE ,OKE
een pinda van duyvis is altijd oke.

Dirkje

Dirkje

21-10-2009 om 13:44

Lekker rolbevestigend

Bauknecht weet wat vrouwen wensen.
Vond je ooit nog redelijk gewoon, zou nu misschien een opstootje veroorzaken. Bij mij in ieder geval wel, ha, ha.
Groet,
Dirkje

margje van dijk

margje van dijk

21-10-2009 om 14:20

Tornado

Ja Berber! Door jouw melk-opmerking weet ik het ineens weer: Ajax, de witte tornado. (Toch?)
Margje

Witte tornado ja

Wij zagen dan altijd een elftal rondtollende voetballers in witte shirtjes door ons huis dwarrelen

Lou

Lou

21-10-2009 om 14:53

Volgens mij ook

Ajax was de witte tornado. Melk de witte motor. En jif inderdaad die schaats op het aanrecht. M&M's heetten Treets, Twix heette Raider.

En Margje, ik vind het nog steeds stoer dat je de hele Pepsi-zin weet. Mijn man zei hem ook op maar het kwam er erg rommelig en haperend uit. Niet goed genoeg!

groet,

Lou

Witte motor

Honda heeft ooit aangehaakt bij de reclame van melk, die de witte motor was, door als slogan bij de foto van een nieuw (wit) type motor te zetten: "...Of had je soms liever een pak melk?" Sindsdien heten alle witte Honda's (de motoren dan) hier een pak melk. "Kijk, daar rijdt een pak melk!"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.