Off-topic discussies
janice
29-04-2023 om 16:57
Verbouwing
Wij zijn onze benedenverdieping aan het verbouwen. Omdat mijn pa in de bouw werkt en mijn man 2 linkerhanden heeft, heeft mijn pa deze zorg op zich genomen.
Er zijn wel een paar kleine dingetjes, ik weet niet hoe jullie hier over denken, of dat ik raar denk.
Mijn pa regelt dan ook de lootgieter, elektricien enzo. Houdt totaal geen rekening met onze planning, mijn man werkt in 5 ploegen. En we geven al een paar keer aan wanneer hij moet werken en slapen. Maar dan komt er om 8 uur in de ochtend een lootgieter, terwijl mijn man moet slapen. Of hij komt op koningsdag even om 7 uur in de ochtend zomaar klussen en dan heeft hij de muziek erg hard aan staan. Nu is het zo dat hij volgende week de elektricien laat komen, ik heb gezegd dat ik dat niet prettig vind op die dag, want mijn man en ik zijn werken en onze dochters van 12 en 13 jaar zijn alleen thuis. Is het raar dat ik dan liever heb dat de elektricien op een andere dag komt? Ik vind het geen prettig idee dat een onbekende met mijn dochters alleen thuis is, mijn dochters vinden dit ook echt niet prettig.
Nu hebben mijn dochters ook mei vakantie en we waren toevallig nu samen 3 dagen vrij, dat komt echt zelden voor. Met koningsdag zijn we naar de stad geweest, vrijdag een dagje wezen zwemmen en vandaag gingen we naar de eftelingtentoonstelling. Mijn pa zal dus alleen vandaag komen en wisten dat we weg waren. Dit hadden we al in januari besproken dat we dit vandaag gingen doen. Op koningsdag maken we er altijd een feestje van. En vrijdag wisten we niet eens dat hij zal gaan komen, dat zei hij pas donderdag. En we namen een vriendinnetje mee van onze dochters. Nu was mijn pa een beetje boos geworden dat we zoveel leuke dingen gingen doen en hij hier alleen in huis bezig was. Dat mijn man maar gewoon thuis moest blijven en mee moest klussen.
We zijn al vanaf januari bezig en het begint ons gewoon heel erg te irriteren, we leven al maanden op de slaapkamers en met dit weer kun je nog niet echt buiten zitten. Het zal eigenlijk begin mei klaar zijn maar door een planfout van mijn pa wordt het pas eind juni. En dan gaat hij straks nog even een maand tussendoor op vakantie en zitten we in de zooi.
Kersje
02-05-2023 om 18:17
MamaE schreef op 02-05-2023 om 11:48:
Het ding met een loodgieter die komt terwijl beide ouders zijn werken is dat er wel iemand thuis moet zijn om voor de beste man de deur open te maken.
Als TS haar kinderen niet alleen thuis wil laten met een vreemde man, dan zal ze vrij moeten nemen of iemand anders regelen om erbij te zijn.
Dat lijkt me sowieso handig, want als de loodgieter vraagt waar iets zit of zo lijkt het mij niet dat elke puber dat gewoon weet.
klopt, maar TO doet overkomen alsof het normaal is dat iedereen zich aanpast aan hun planning, want ‘wij zijn toch klant en het is toch ONS huis?’
Dat komt voor mij nogal vrij naïef en als prinsessengedrag over. Lees en hoor je dan niets over verbouwingen etc vanuit je omgeving denk ik dan?
TO heeft ook niet meer gereageerd hier op de reacties, dus hopelijk heeft ze inmiddels iets meer realiteitszin gekregen.
Sas-OO
02-05-2023 om 22:59
Het is niet zo vreemd dat de minderjarige kinderen niet alleen in huis mogen zijn als een bedrijf/monteur zijn werk komt doen. Veel bedrijven weigeren in huis hun werk te doen in die situatie. Voor zover ik weet moet de eigenaar van het huis daar expliciet toestemming voor geven.
Karamella
03-05-2023 om 09:01
Juist, dus dan zorg je dat je zelf thuis bent (dus vrij nemen of thuiswerken) of je verplaatst de afspraak met de kans dat het pas over 4 weken kan (als je mazzel hebt). Werklui zijn schaars, dus wees er zuinig op. Ze zitten vaak al tot 2/3 maanden vooruit volgepland, dus je moet je aan hun planning aanpassen, niet andersom.
MamaE
03-05-2023 om 10:44
Sas-OO schreef op 02-05-2023 om 22:59:
Het is niet zo vreemd dat de minderjarige kinderen niet alleen in huis mogen zijn als een bedrijf/monteur zijn werk komt doen. Veel bedrijven weigeren in huis hun werk te doen in die situatie. Voor zover ik weet moet de eigenaar van het huis daar expliciet toestemming voor geven.
Ik begrijp dit wel. Die situatie is zowel voor de minderjarige kinderen als voor de medewerker kwetsbaar. Daarbij zijn minderjarige kinderen ook geen opdrachtgever.
En als de kinderen, met of zonder oma, de hort op zijn, kan er niet eens iemand de deur open doen.
Ja, je bent afhankelijk van wanneer een bedrijf tijd heeft, maar ook niet iedereen kan met spoed op stel en sprong vrij/vervanging regelen op het werk of thuiswerken.
Alles staat of valt wel met tijdige communicatie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.