Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Suze

Suze

19-11-2013 om 20:56

Van welk liedje moet je huilen?

Net weer even op Youtube geluisterd naar Superwoman van Alicia Keys. Vind ik zo'n prachtig nummer en moet ik altijd van huilen.

En jullie?


Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-11-2013 om 21:18

Er zijn er meerdere in verschillende soorten

maar op dit moment vooral 'Whithout you love' van Roger Daltry. Verder:' De Steppe zal bloeien', 'Lied aan het licht' en 'Gij die geroepen hebt 'Licht'' van Huub Oosterhuis. Ook: 'Mijn meisje, mijn geschenk' van Simone Kleinsma en 'Would you know my name' van Eric Clapton. Allemaal omdat ze herinneren aan de dood/uitvaart van mensen die mij dierbaar zijn.

Aagje

Brianna F

Brianna F

19-11-2013 om 21:24

Twee

Bij "proosten" van Guus Meeuwis. Dat klinkt gek, want het is een vrolijk lied, maar mijn oppaskindje van 11 was dol op Guus en dat liedje stond op haar koptelefoon op het moment dat ze stierf en dat werd ook bij de uitvaartmis gespeeld. Ik kan het nog steeds niet met droge ogen aanhoren.
Verder is "de weg" van dezelfde zanger ook gespeeld op de uitvaart en de tekst grijpt me nog steeds erg aan.

Jasmijn

Jasmijn

19-11-2013 om 21:24

Laatste huis

Onlangs draaide mijn man een paar keer 'het laatste huis' van Jason Bouman (wist eigenlijk niet wie het zong, heb het net even opgezocht) en die tekst....jee, iedere keer springen de tranen weer in mijn ogen (heb bejaarde ouders en moet aan hen denken bij dit nummer).
Mocht je het nummer niet kennen (is volgens mij niet zo bekend, luister het dan eens)
Ik vind inderdaad dat nummer van Eric Clapton ook erg mooi, en die van Roger Daltry ook erg mooi.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-11-2013 om 21:35

Het is natuurlijk wel

Whithout youR love. Zie nu dat ik het verkeerd getypt heb.

Aagje

Make you feel my love

van Adele, of Bob Dylan

need you now

en dan wel in de volgende uitvoering:


http://www.youtube.com/watch?v=JTAZ4jGYrNg.

Ik heb me vorig jaar zo verschrikkelijk eenzaam gevoeld in het ziekenhuis en later in de revalidatie en dit liedje roept al die emoties weer op. Zelfs nu, zonder het te horen, krijg ik alweer een brok in mijn keel ...

neteret mut

neteret mut

19-11-2013 om 23:58

alles wel van de cd

Stimmen aus Theresienstad, lieder van Ilse Weber. Vooral die van het kleine koffertje op het station

jist

jist

20-11-2013 om 00:13

Uitvaartnummer bij uitstek Frank Boeijen - zeg me dat het niet zo is. En dan die versie waar (2003) avi achter staat, is met een groot orkest.

Maaike

Maaike

20-11-2013 om 01:31

Kate Bush

Room for the life.

Over het feit dat je als vrouw moeder kan worden.
Zelfs toen ik nog dacht dat ik geen kinderen wilde, greep dit me altijd heel erg aan.

En van REM Find the river. Dat mag op mijn uitvaart gedraaid worden.

Maaike

Maaike

20-11-2013 om 01:36

En mijn man...

Waarom nou jij? van Marco Borsato.

Christel

Christel

20-11-2013 om 07:17

En ik

hou het niet droog bij dochters van Marco Borsato.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-11-2013 om 07:56

Dochters van Marco Borsato

Bijna 5 jaar geleden zat ik om 6 uur 'sochtends beneden in mijn eentje in afwachting van de keizersnee en daarmee de geboorte van mijn zoon. Ik mocht op dat tijdstip nog een beschuitje en een kopje thee.
Buiten was het nog donker en man en dochter sliepen nog. En zelfs de honden lagen nog onder zeil. Omdat ik toch wel erg in mijn uppie was zette ik de tv aan en toen kwam net Dochters van Marco Borsato voorbij. Met die ontroerende clip.
Mijn dochter lag boven nog heerlijk te slapen en mijn zoon trappelde heel druk in mijn buik. Ik heb toen zo vreselijk zitten huilen. En elke keer als ik dat nummer hoor denk ik aan dat moment.

Tigress

Tigress

20-11-2013 om 08:08

Everybody hurts

Everybody hurts van R.E.M.

Dit liedje laat mij dicht aan het water wonen als ik het hoor.
Zeker bij het stuk: "When you think you have enough (....) hold on"

Maarten van Roozendaal

Die had zo'n prachtig liedje, zo mooi, ik kan het niet horen zonder te huilen.
Het gaat over een heel vroeg gestorven dochtertje, en het heet: "Anniek".
Luister maar eens.

jist

jist

20-11-2013 om 14:14

anneque

Ik kan dat nummer Anniek nergens vinden, heb je misschien een link?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-11-2013 om 14:26

Te veel om op te noemen...

Maar het nummer van Eric Clapton raakt me toch altijd wel heel erg in het bijzonder. Knap ook als je zo'n nummer kunt schrijven.

Zelfde heb ik ook wel met Dreamer van Kane.

En Don't leave me this way van de Communards.

Nee, gek zeg

Ik was in de veronderstelling dat het zó te googelen zou zijn, maar niet dus. Ik heb het wel ergens; als je het graag wil horen kan ik je misschien de mp3 sturen?

krin

krin

20-11-2013 om 14:41

Dylan

Forever Young.

Dat ik je mis

Van Maaike Ouboter. Mijn dochter stuurde het me op whats app om duidelijk te maken dat ze zich ook zonder mij kon redden.......maar dat ze me wel miste.

bibi63

bibi63

20-11-2013 om 14:55

3 stuks

Coldplay: Atlas (carry your world), Pink Floyd (akoestische versie Wish you were here), Ik mis je (meisje dat singer/songwriter heeft gewonnen, ben even de naam kwijt)

Inanna

Inanna

20-11-2013 om 16:08

een hoop

Hollow - Pantera
Iris - Goo Goo Dolls
The drugs don't work - the Verve
The Fields of Athenry - Scrum
In the arms of an angel - Scrum
Tears in Heaven - Eric Clapton

Verder nog wat liedjes omdat ze op begrafenissen gedraaid werden, maar dat is dan meer vanwege de associatie dan het nummer an sich.

patrica1966

patrica1966

20-11-2013 om 16:53

rowwen heze

Beter iets moois te verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.

Arawen

Arawen

20-11-2013 om 19:40

Gospel

Niet zozeer tranen, maar wel kippevel... 'Always there' van Secret Garden. Een gospel-nummer, dat we zingen met ons koor. Maar de 'you' in het nummer is voor velerlei uitleg vatbaar... Het is dan ook gedraaid op onze bruiloft.


http://www.youtube.com/watch?v=Uank0gwFgyE

heel ander genre, maar toch...

"Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht", uit 50 verwachtingsvolle kleuterkeeltjes.. *pakt tissue*

I am here

Kirk Franklin en Bono gospel


http://www.youtube.com/watch?v=PXBKaOkmQhw

caton

caton

20-11-2013 om 22:32

jippox

heb ik ook. Altijd huilen als Sinterklaas het schoolplein opkomt. Gelukkig waait het meestal een beetje en kan ik de wind de schuld geven.

Bennikki

Bennikki

20-11-2013 om 23:05

Huilen niet, maar..

Als een nummer nostalgisch is, raakt het me wel. Een terugblik naar wat nooit meer terug zal komen:
The River van Bruce Springsteen,
Het Dorp van Wim Sonneveld,
A very good year van Frank Sinatra..

IsaH

IsaH

20-11-2013 om 23:08

Aagje Helderder

@Aagje Helderder:
Als je jezelf dan toch aan het verbeteren bent doe ik ook nog even mee: het is without, en niet whithout

Bennikki

Bennikki

20-11-2013 om 23:08

Oh ja

Ren, Lenny, ren, van Acda en de Munnik
Dan moet ik wel even slikken.

Jasmijn

Jasmijn

20-11-2013 om 23:55

ach ja Sinterklaas

Och jee, Sinterklaas die het schoolplein op komt en dan al die verwachtingsvolle kindertjes en de sinterklaasmuziek. Sta ik inderdaad ook een brok in mijn keel weg te slikken, zó schattig allemaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.