Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Van Ouders Online af

Mensen het is mooi geweest, ik kap met Ouders Online. De meeste oudgediende zijn weg, en met enkele van hen heb ik nog contact via Facebook. Alles draadjes zijn 100 keer herhaald. Wat me het meeste stoort is hoe persoonlijk sommige aanvallen zijn op mijn persoon, en soms vind ik de Sini-bashing erg kinderachtig, gemeen en nietstoevoegend vooral. Ik vind het jammer om door een paar enkele reacties mij toch "verplicht" te vorlen om te vertrekken.
Ik had liever op een andere manier afscheid genomen. Het is niet anders. Ook onder een heel andere nickname blijf ik door mijn verhaal en taalvoutjes veel te hetkenbaar. Het gaat (de meeste van) jullie goed
Cécile/Sini

wizzer

wizzer

10-11-2013 om 20:46

Jammer

Maar goed te begrijpen. Het ga je goed.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-11-2013 om 21:14

vind ik heel jammer!!!

Het is heel jammer dat ons forum zo verandert is. Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat we van die malle meetings hadden en dat was zo leuk!!! Waar is dat toch misgegaan?

Sini, het ga je goed!!

Dendy

Katniss

Katniss

10-11-2013 om 21:18

Niet leuk

Hopelijk is het een pauze en kom je op een gegeven moment weer terug. Tot ziens, het allerbeste.

Jammer dat dit zo gaat

Ik ben pas sinds een paar weken op dit forum, en detecteer ook wel eens wat rare uitspraken en persoonlijke aanvallen.
Wat ik dan maar toeschrijf aan de verkeerde intonatie die optreed als je alleen schriftelijk contact hebt, dan worden dingen soms verkeerd geinterpreteerd. Het ontbreekt hem aan lichaamstaal, emoties en met toevoeging van de eigen ervaringen kan er een heel raar advies ontstaan, waar je even niets mee kunt.
Jammer Sini, dat je het gaat afsluiten, ik heb veel uitspraken van jou zeer waardevol gevonden, zal je missen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-11-2013 om 21:52

Lol Jasam

Ik had het gevoel dat jij hier ook al jaren was en vroeg me steeds af welke nick je hiervoor had

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2013 om 22:46

Hè Sini, wat jammer!

Hier en daar vind ik ook de toon wat feller dan voorheen, maar het Sinibashen heb ik gelukkig gemist. Ik mis wel het oude forum. Ik zal je echt missen. Het ga je goed!

Puck

Puck

10-11-2013 om 23:24

Precies Dendy

Ik zit ook al weken te bedenken welke nick Jasam had voor de nickwissel. Maar dat klopt wel, Jasam is er pas een paar weken, maar volgens mij is ze in haar vorige leven ook op OOL, de opmerking "ik heb veel uitspraken van jou waardevol gevonden" kun je alleen maar maken als je al langer op het forum rondloopt, zo actief is Sini de afgelopen weken niet geweest volgens mij.
Jasam!!!!! Wie ben je, please... doe Rosa en mij een plezier. Ik ben zoooo slecht in nickwissels.

Puck

Puck

10-11-2013 om 23:25

ik bedoel

Doe Dendy en mij een plezier (Rosa misschien ook wel hihi)

au revoir, Sini!

Ik voel me niet aangesproken, maar begrijp je wel. Had zelf ook even de neiging om OF een radicale nick-wissel in te voeren (nog nooit gedaan tot nu toe en heb besloten het ook nu toch niet te doen) OF helemaal te vertrekken. Maar ik heb hier toch nog voldoende waarde te vinden, dus ik blijf nog even hangen. Ik zal je af en toe nog wel tegenkomen op FB, maar ik hoop dat je wellicht ooit nog eens terugkomt!

Ga je goed!

Jons

Puck

Puck

10-11-2013 om 23:42

O, en Sini

Jammer dat je je weg laat jagen door een paar nare opmerkingen. Verder heb ik van Sini-bashing nooit zoveel gemerkt. Ik kan me je gevoel wel voorstellen en als jij je er beter bij voelt dan moet je het zeker doen. Het is het niet waard om hier te blijven "rondlopen" als je je er niet meer prettig bij voelt.

@Dendy Pearson

Geen idee hoe het oude forum eruit zag, lees van jullie wel dat er heel wat veranderd is.

ow sini!

Ik zal je missen, maar begrijp je gevoel wel. De kinderen worden ook ouder he? T geeft minder kopzorgen....van het bashen heb ik ook niets meegekregen...anders had ik me er wel mee bemoeit.
Zet m op sini!
groeten,albana

Adieu Sini

Jammer dat je weggaat. Er zijn al velen vertrokken en ik ben er ook (bijna) niet meer.
Het ga je goed!

Knurf

Knurf

11-11-2013 om 07:49

Sini-bashing

Op zich heb ik het idee dat Sini de kritische reacties op haar postings vaak te persoonlijk opvat. Ze lijkt ze vaak meteen naast zich neer te leggen onder het mom van 'Sini-bashing'.

Maar het is altijd jammer als mensen zich niet (meer) thuis voelen op het forum, en uit onvrede weggaan.

Cecile S.

Cecile S.

11-11-2013 om 08:52

Jammer!!

Jammer joh, Sinilind. Ik loop hier al jaaaren rond onder meerdere nicks, dus ben niet zo herkenbaar (nu even postend onder een oude Nick die jij dan vermoedelijk wel herkent), maar jij wel. Ik vind het echt zonde dat je weggaat, maar als je het niet meer leuk vindt dan begrijp ik het wel.
Ik stoor me overigens ook aan postings die nogal hard en veroordelend naar mensen (kennelijk nu ook naar jou) toe zijn. Daar loopt hier op OO ook een draadje over "waarom zijn mensen zo hard naar elkaar toe" (of zoiets).
Als ik harde/veroordelende postings tegenkom, post ik af en toe ook "niet zo hard/kritisch reageren", omdat ik echt bang ben dat het mensen afschrikt. En dat lijkt mij niet de bedoeling. Is nl. nergens voor nodig, mensen oordelen vaak te snel. Als je dat doet, oké, maar laat het niet zo (negatief) merken naar je medemens. Maar wat iemand anders al postte, ik denk niet dat je dat soort reacties zo persoonlijk op zou moeten vatten. 80% van de reacties van mensen ligt meer bij de persoon die reageert dan bij de persoon waar diegene op reageert! (oftwel: het zegt meer over de zender van de boodschap dan over de ontvanger). Sinds is dat weet is het leven een stuk makkelijker geworden en laat ik veel meer langs me heenglijden.
Vervelend dat jij daar nu kennelijk zo onder lijdt dat je OO gaat verlaten. Ik zal je missen. Het gaat je goed.

Bianca

Bianca

11-11-2013 om 09:19

Herkenbaar

Hoewel ik het enigszins laf van mezelf vind heb ik ook een paar keer een stop gehad. Maar ben steeds weer met een andere nick teruggekomen.
Vooral nu ik weet dat er echt in het archief gezocht wordt durf ik niet te lang dezelfde nick te houden. Waar ben ik bang voor eigenlijk?

Mensen oordelen snel. Ik heb er ook een draad over geopend. Ik vind dat er moeilijk. Zeker nu ik zie dat er (weer) een stem op het forum gaat stilvallen.

Helaas merk ik die verharding dat niet alleen op dit forum maar ook in het echte leven.

Maar soms als ik mezelf teruglees dan kan ik me ook wel de reacties voorstellen.

Je leest de toon niet mee, en ik merk dat ik het moeilijk vind om dingen goed op te schrijven. Je komt als snel drammerig over of als slapjanus of als harde tante. Zwart op wit vergroot het contrast.
(dat deed zwart op oranje ook hoor ;D)

En soms haal je iets aan als illustratie bedoeld, en dan gaat dat voorbeeld een eigen leven leiden, terwijl het alleen een voorbeeld was.

Sini het gaat je goed. Hopelijk komt je ooit weer eens.

rosa

rosa

11-11-2013 om 09:24

Ja jammer

Jammer dat je ermee ophoudt, Sini, ik heb ook altijd met veel plezier je bijdragen gelezen. Ik kan me wel wat bij je redenen om op te houden voorstellen.
Ik ben zelf half opgehouden, maar dat komt meer door het nieuwe forum. Vroeger las ik iedere ochtend meteen alle draadjes die ik leuk vond en alle posts van 'bekenden', maar het is me nu teveel gescroll en je kunt pas in een draadje de namen lezen en dat vind ik jammer.
Ik wens je heel veel geluk.

Katniss

Katniss

11-11-2013 om 09:44

Kwetsbaar

Sini, ik denk dat je nu gewoon in een kwetsbare periode bent. En er zijn hier (en overal) mensen die maar al te graag anderen willen wijzen op hun tekortkomingen en beslissingen die ze nemen. Van die types die zichzelf boven de rest verheven voelen omdat zij nooit fouten maken, en die van zichzelf vinden dat zij het meeste fatsoen hebben van iedereen. Als jij over een tijdje weer alles op orde hebt (nu voelt het misschien wel zo, maar er moet nog zoveel 'landen' - dat kan jaren duren), kun je ook weer overweg met vervelende (meestal anonieme) reacties hier. De meeste mensen zijn namelijk wel gewoon aardig en denken mee, maar op de een of andere manier galmen die kutreacties (sorry voor het woord) zo lang na.
(Ik ben trouwens gewoon een 'oude bekende', je bent wel eens met me mee gereden na een meeting

Rafelkap

Rafelkap

11-11-2013 om 10:03

Ja, ik denk net als Katniss ook dat als je veel aan je hoofd hebt, je je meer dingen aantrekt. Als het weer beter gaat, heb je de rust om die dingen eruit te pikken waar je wat mee kan. Dan zie je niet meer alles als persoonlijke kritiek.
Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt om je te steunen in deze warrige tijden en anders neem je gewoon over een tijd stiekem een andere nick.

Cecile S.

Cecile S.

11-11-2013 om 14:36

Oeps 2 dezelfde draadjes...

zie ik nu.
Maar beiden met dezelfde strekking: er zijn veel mensen die je gaan missen Sinilind!
En alle evt. kritiek dus niet zo persoonlijk aantrekken, het ligt meer aan de mensen die kritiek geven dan aan jou.
En wat Rafelkap schrijft: door een andere nick te nemen (en evt. te wisselen, zoals ik doe), krijg je niet zo snel dat iedereen je kent (nadeel), maar ook niet zo snel dat mensen "persoonlijke" aanvallen op je doen.

nick

ik heb deze nick - en een andere, bekendere. Dus ik kan gerust nog eens schrijven, het is ook nog eens een andere draad.

Sini, ik citeer Cecile S. :'er zijn veel mensen die je gaan missen Sinilind!
En alle evt. kritiek dus niet zo persoonlijk aantrekken, het ligt meer aan de mensen die kritiek geven dan aan jou. En wat Rafelkap schrijft: door een andere nick te nemen (en evt. te wisselen, zoals ik doe), krijg je niet zo snel dat iedereen je kent (nadeel), maar ook niet zo snel dat mensen "persoonlijke" aanvallen op je doen.'

Alle goeds!

Tijdelijk, hoop ik

Ik zal je missen. Jammer als je echt voorgoed zou vertrekken!
Overweeg alsjeblieft of je tijdelijk afstand neemt en kom daarna weer terug? Kan me je reactie op diverse berichten voorstellen maar die zijn wat mij betreft echt niet representatief voor dit forum.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.