Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

bertje1

bertje1

10-05-2014 om 14:03

vakantieveilingen

Ik vraag me af of die vakantieveilingen nu echt zo betrouwbaar zijn.
Gister zat ik te kijken naar een bieding, was er iemand, 1 zelfde persoon, die 3x achter elkaar ging 'bijbieden'. Dus bijv. eerst 6 euro, toen 8 euro toen 10 euro.
Dat doe je toch alleen als iemand hoger biedt dan jou??? ik vind het verdacht.

Dalarna

Dalarna

10-05-2014 om 14:38

Bertje

Mensen bieden vooral in de laatste seconden, dit is iemand die zich dat later bedacht en wil voorkomen dat ze er met zijn product vandoor gaat. Het kan best zijn dat hij er nog wel 20 euro voor over had.
Vakantieveilingen werkt prima als je je aan een paar simpele regels houdt: lees goed waar je op biedt, wat zijn de extra kosten en wat is de datum, bedenk wat je er maximaal voor over hebt en biedt dat bedrag in de laatste 5 seconden. Als je overboden bent is er niets aan de hand want zoveel wilde je toch niet betalen. Als er niemand is die mee bood en je eigenlijk teveel betaald hebt is dat niet zo want je had een goed bedrag bepaald in je hoofd.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2014 om 16:11

Prijs opdrijven

Ik heb soms wel de sterke indruk dat iemand de prijs bewust opdrijft naar een acceptabel bedrag. De deelnemende bedrijven kunnen niet voor een euro leveren natuurlijk, dus als bij een snelle veiling de biedingen onder een bepaald bedrag blijven steken, kan dat niet uit. Gevolg... iemand drukt 20 euro bij de biedingen, zodat de rest wel moet volgen. Ik zag dat bij een veiling van een High Tea. Bij elke veilingronde stond dezelfde naam bij het hogere bod. Ik ben afgehaakt. Ik zie het ook wel eens bij andere veilingen. Verdachte sprongen in de biedingen hou ik dus wel een beetje in de gaten.

Veilingen van overnachtingen van bijvoorbeeld Fletcher hebben een gemiddeld eindbedrag. Als het over de 40 euro gaat, stop ik. Het moet leuk blijven. Veilingen zonder ontbijt probeer ik voor minder geld. Soms heb je voor 25 euro al een overnachting. Ontbijtje bij V&D of de Hema en je hebt een prachtig low-budget uitje.

Al met al streef ik naar een eindbedrag van maximaal 45 euro inclusief administratiekosten. Alles wat goedkoper kan is natuurlijk nóg leuker

Dalarna zei het ook al: je moet je bod echt op het laatste moment wegklikken. Ik doe het op 6 seconden zo'n beetje. Vroeger moest je je bod ook nog eens bevestigen. Dat hoeft gelukkig niet meer.

bertje1

bertje1

11-05-2014 om 18:08

ja, laatste secondes

dat klopt, laat bieden... maar dit was echt gewoon minimaal een uur voor het eind van de veiling! echt 3x achter elkaar iemand die wat euro's hoger bood. Ik vind het verdacht.
En bij bijv. huisjes moet je letten op toeristenbelasting en soms 9 euro pp lakenpakket! of 65 euro schoonmaak. dan wordt het allemaal een stuk duurder!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2014 om 19:32

Je moet wel alle voorwaarden eerst doorspitten. Maar dat moet ook als je 'gewoon' een vakantie boekt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.