Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Utopia

iets te laat ingeschakeld, laatste 10 minuten gezien. Nu na één week al ergernissen, logisch. Ik heb nu al hekel aan Paul en Billy, maar dat zal wel komen omdat er al in 't nieuws was dat getrouwde Paul, tranen met tuiten huilend omdat ie zijn vrouw en dochters mist, al binnen week onder douche stond te zoenen met Billy ...


Tigress

Tigress

07-01-2014 om 09:47

Zit nog niet op puntje van stoel

Ik had ook vaag iets gehoord over de douche-perikelen in Utopia, maar gemist wie het dan wel waren. Ik ging dus vrij naïef de uitzending in. Ik heb wel helemaal gekeken en er zitten nogal wat haantjes m/v tussen. Dat zal wel expres zo zijn gecast, het moet natuurlijk op botsingen van ego's uitkomen voor de kijkcijfers. Ik heb nog niet echt een gloeiende hekel aan iemand, al had Paul wel meteen hoog irritatie gehalte. Toonde zich bazig, toen jankerig om zijn 'meissie'. Génant dan om te weten dat hij een week later al met een ander al met een ander onder de douche staat te foezelen. Ik moest wel lachen dat zelfs de koe 'm niet leek te mogen. Dieren voelen zoiets aan hé, hahaha.
Ik weet niet hoe ze heet, maar ook de bitcherige vrouw met haar: "Ga zitten!" staat niet hoog op mijn lijst van symphatiekste mensen. En iemand die nagellak een broodnodig item vind in Utopia... Wat moet je daarvan denken?
Al met al heeft het een hoog Big-Brother en Gouden Kooi gehalte. Uit nieuwsgierigheid ga ik wel kijken al denk ik wel dat ik vroeger of later ga afhaken. Dat is met de andere programma's ook gebeurd. Dan mis ik een paar afleveringen en raak ik teveel de draad kwijt.
Ik moest wel erg lachen om het commentaar op Twitter!

Tigress

Tigress

07-01-2014 om 10:04

En...

Volgens Twitter-geruchten zitten er acteurs (m/v) tussen. Ik heb er ook foto's op gezien van Blootvoet de Zwerver. Op blote voeten (zonder baard) dat wel, maar een zwerver in een 1e klas treincoupé? Sommige dingen vind ik best erg toevallig. Zo was er al meteen een passende kraan?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-01-2014 om 11:01

Beetje opgezet natuurlijk

Ik las vanochtend in de krant dat de deelnemers een flinke borgsom hebben moeten betalen zodat ze het hele jaar mee blijven doen. Vraag me af waar die zwerver dat vandaan heeft gehaald.

Ik denk niet dat ik het ga volgen. Voor de eerste serie van bigbrother ben ik echt thuis gebleven, maar de vervolgen erop hebben mij niet meer kunnen boeien.

waarom doen ze mee?

Waarom doen mensen eigenlijk mee aan dit programma? Valt er iets te winnen?

Ik heb niet gekeken en ga ook niet kijken, maar vraag me werkelijk af wat deze mensen toch bezielt. Bij Big Brother viel er een bom duiten te winnen geloof ik.

Overigens lijkt me hier bitter weinig nieuws onder de zon: het idee van gemeenschapje spelen is al eerder gedaan door de BBC (ik moest even terugzoeken hoe het ook alweer zat, maar vond deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Castaway_2000). Dat programma had wel een wezenlijk andere insteek.

Groeten,

Temet

nog vreemder

Ik kon het eigenlijk niet geloven toen ik het vanochtend in de Volkskrant las, maar enig zoeken levert een ouder bericht uit het AD(http://www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/article/detail/3565185/2013/12/19/Massagetherapeute-en-zwerver-in-Utopia.dhtml)op waarin inderdaad wordt gemeld dat deelnemers geld moeten inleggen. Ik dacht eigenlijk dat er geld voor ze werd gestort dat ze dan niet zouden krijgen als ze voortijdig afhaakten, maar ik begrijp hieruit dat ze daadwerkelijk hun eigen geld moesten inleggen.

Waarom In Hemelsnaam? Dus je wordt een jaar lang opgesloten met een stelletje onbekenden, in suboptimale omstandigheden, en daar moet je dan nog geld voor betalen ook?

Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers, zei mijn moeder dan altijd...

Groeten,

Temet

Wel leuk

Ik ging er ook voor zitten met het idee dat het zo ontzettend hoog was aangekondigd dat het wel tegen moest vallen. Maar het viel me alles mee. Ook de (puber) kinderen vinden het leuk. Denk dat die aannemer die kraan mee had in zijn kist. Hij wist wat er nodig was en als aannemer heb je dat waarschijnlijk gewoon liggen of van een kraan afgehaald thuis.
Die Paul is inderdaad irritant, huilebalk. Die blonde vrouw met dat haar bovenop is ook irritant.
Die zwerver kan toch best geld hebben? Hij heeft er zelf voor gekozen om te zwerven niet omdat hij geen geld heeft. Ik las in de krant dat iedereen een groot bedrag naar draagkracht heeft betaald. Om te zorgen dat ze er niet uitgaan. Volgens mij is er geen spelelement. Kunnen wel mensen uitgestemd gaan worden. Misschien is dan het verdiende kapitaal wel voor de winnaar? Ik ga vanavond wel weer even kijken. vanaf volgende week een half uur per dag geloof ik, is ook lang genoeg..

zwerver met een korreltje zout

Ik heb gehoord dat er een zwerver in zit. Dus die zwerver ziet op tv (?) of internet (?) de oproep voor aanmelding. Hij gaat naar zijn pc (?) die hij in zijn slaapzak onder de brug bewaart en meldt zich aan. Jaja.
Natuurlijk zijn er uitgesproken types uitgezocht, het programma zou te saai worden. En van die kraan: juist slim dat die man eraan gedacht had. En die inleg is inderdaad naar vermogen. Heb ik van een redactielid van het programma gehoord. Dus de rijkerd betaalt meer dan de arme.

Ati

Ati

07-01-2014 om 16:56

zwervers

Hebben ook contacten (familie, kennissen, maatschappelijk werkers, opvang, kunnen naar het internet cafe, de bieb, etc etc. Zwerver hoort/ziet de oproep, heeft niets te verliezen, zit een jaar onder de pannen, progamma betaald voor de extra sju, dus kijkcijfers, et voila. Zo kan het ook, we leven niet meer in het tijdperk van Swiebertje.

Molleke

Molleke

07-01-2014 om 19:55

Ach

Ik heb het gisteren gemist en kijk nu met een schuin oog. Dochter van 12 jaar wil het graag zien. Nou prima dus ik krijg zijdelings wat mee.

Net als Dendy ben ook ik thuis gebleven voor de eerste Big Brother. De vervolgen hierop niet gezien. Ik vind dit zo geregisseerd. Natuurlijk is dat met alle programma's zo (niks is wat het lijkt maar met dit ligt het er zo dik bovenop. Nee dan de eerste big brother

Nou ik ben heel benieuwd hoe lang het programma stand houdt.

Tot nu toe

Vind ik het megasaai. En boodschappen laten bezorgen deed mij helemaal afknappen

Fiorucci

Fiorucci

08-01-2014 om 07:31

Ciska

Een blonde vrouw met haar bovenop? Dat is inderdaad wel heel apart ja..

Fiorucci

Las het nog even na, hahaha staat er wel raar. De meesten hebben haar bovenop (hun hoofd).
Het is die kunstenares die met speldjes haar haar heeft opgestoken. Nou ja opgestoken..mijn kinderen kunnen hun haar netter doen..

Marieke

Marieke

08-01-2014 om 08:55

Ciska22

"Het is die kunstenares .."

Pas op: lévenskunstenares hè....
Brrr.

Dalarna

Dalarna

08-01-2014 om 09:48

Mach

Mijn kinderen kijken het (voor zolang het duurt), mijn oudste vooral omdat hij het gevoel heeft dat hij BigBrother heeft gemist (het kind was een maand of 10 toen...) en helemaal toen hij vorig jaar voor Engels een boek moest lezen waar ze precies zo'n BigBrother setting hebben beschreven.

Waarom vind jij het bezorgen van boodschappen een afknapper? Hoe kom je anders aan eten als je het terrein niet af mag en het begin januari is? Alleen leven op melk?

dalarna

ik weet ook wel dat het eigenlijk onzin is. Maar het lijkt zo idioot.
Ik had liever gehad dat er een heel basic voorraadje had gestaan. En verder geen contact met de buitenwereld.
Maar goed, dat zal we niet kunnen.
Ik vind het pas echt interessant als er echt geen contact met de buitenwereld is. En dat is er nu wel. Kan niet, snap ik wel. Maar daarom vind ik het toch niet echt leuk.
EN ik vind sowieso hun gesprekken erg saai.

Rienk

Ik heb trouwens nog nooit een zwerver gezien met zo'n mooi gebit.

Knurf

Knurf

08-01-2014 om 12:53

fenix78

'Ik heb trouwens nog nooit een zwerver gezien met zo'n mooi gebit.'

Misschien een kunstgebit?

Dalarna

Dalarna

08-01-2014 om 12:53

mach

Ah ik snap het, je dacht meer dat het een soort 'alleen op Mars' verhaal was. Blijkbaar is dat ook niet de insteek, het is meer de bedoeling (als ze dat allemaal willen) dat er geld verdiend gaat worden aan de buitenwereld. Ik begreep al dat er eentje kunst wilde gaan maken en verkopen en ik las ergens dat een hondenpension ook ideaal zou zijn

Mussie

Mussie

08-01-2014 om 13:12

Ga zitten

Inderdaad die vrouw die Paul sommeerde om te gaan zitten! Met als reden dat iedereen zat. Was die man eindelijk aan het woord en stond enthousiast iets te betogen, niet te geloven. Ik zou haar de eerste dag al aangevlogen zijn denk ik.
Verder vind ik het niet te geloven dat er 2 liter koffiemelk besteld wordt als je bijna geen geld hebt. Je weet toch dat het afzien wordt en dat je je kostbare kopje koffie zult moeten laten staan? Hetzelfde geldt natuurlijk voor de drank en met het roken zal het ook wel snel afgelopen zijn. Ik ben heel benieuwd of ze voedsel gaan rantsoeneren, ik geloof dat ik de eerste irritaties over hoeveelheid beleg al zag ontstaan.
Wat betreft dat gebit van die zwerver, dat kan toch best. Hij zal goed verzorgd zijn vroeger. Zo oud is hij nog niet. Er zit misschien een hoop orthodontie en brave halfjaarlijkse bezoekjes aan aan de tandarts in gedurende z'n jeugd.

koffiemelk

Tja 2 liter koffiemelk terwijl iedere dag de koeien gemolken moeten worden en er dus genoeg melk is...

Clementine

Clementine

10-01-2014 om 15:57

een jaar je familie niet zien?

Ik snap iets niet; Ze zeggen dat die mensen een jaar lang hun familie en vrienden niet gaan zien, maar er mogen wel gewoon mensen van buitenaf het terrein op. Laatst hadden ze ook al de eerste rondleiding aan mensen gegeven, en dat wilden ze nog meer gaan doen. Dan kun je toch ook als familielid daarheen gaan?
Lijkt mij heel zuur om je man op tv te zien en vreselijk te missen en er niet heen te mogen, terwijl er wel andere mensen dat terrein op gaan.
Dat vroeg ik me dus af, of iemand weet wat de regels daarin zijn, of je als familie daar langs mag gaan?

Katniss

Katniss

10-01-2014 om 17:19

Beetje vreemd

Ik heb het nog niet gezien dus ik mag niet oordelen, maar wat ik zoal lees komt me een beetje vreemd voor. Waarom hebben ze die mensen niet op een onbewoond eiland gezet, 'zo, ga maar kijken hoe jullie het redden'. Nu kunnen ze gewoon allerhande handeltjes opzetten (is er internet?), dus het normale leven kan gewoon doorgaan maar dan zonder wc en contact met familie. Of mis ik nu de crux?

bibi63

bibi63

11-01-2014 om 14:20

Ik heb gister voor het eerst even gekeken uit nieuwsgierigheid. Kan dat soort programma's best leuk vinden. Maar...... ik vond er geen bal aan (wellicht moment opname), maar ik haak af.
Gr. Bibi

ik snap het concept blijkbaar ook nog niet

Misschien komt het nog. Maar ze moesten toch zelf een soort maatschappij worden? Nu wordt er van alles van buiten bij gehaald. EN eten is er volop, besteld bij de buurtsuper oid. Ook alcohol en sigaretten. Ik neem aan dat dat straks afgelopen is.
Ik denk ook niet meer dat ik kijk. Ik vind het echt mega-saai.

Heks

Heks

15-01-2014 om 12:11

Ben benieuwd naar de samenvatting

Het leuke van Big Brother was dat je op zaterdag of zondag de samenvatting van de hele week kon kijken. Dan kon je al dat slappe geouwehoer en de verveling overslaan en kon je het toch een beetje volgen.
Ik ben reuze benieuwd naar de samenvatting van Utopia

vlinder72

vlinder72

15-01-2014 om 17:56

Saai

Een aflevering gezien. Ergens in het begin. Die met die blote voeten begon een neuzel verhaal over zijn blote voeten. En op het einde bestelde iemand telefonisch boodschappen. Toen haakte ik gelijk af. Doe mij dan maar de zoveelste keer expeditie Robinson.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

16-01-2014 om 12:42

hee

er zit een knop op je TV!

Stenna

Stenna

17-01-2014 om 19:01

ik begrijp het gewoon niet

Waarom willen mensen naar zoiets onzinnigs kijken? Ik heb geen enkele drang om het zelfs maar aan te zetten. Big brother ook nooit gezien (ben ik de enige op de wereld)? Er zoveel interessantere dingen op t.v. en anders zit er inderdaad die knop op!

Stenna

Nee, ik heb BB ook nooit gezien. Toen het met veel tamtam gelanceerd werd, was ik op vakantie. Toen ik terugkwam liep het al eventjes en las ik in de krant dat er niks gebeurde. Wel, als ik wil kijken naar een plek waar niks gebeurt hoef ik de tv niet aan te zetten, en dat deed ik dus ook niet.

Utopia klinkt als net zoiets maar dan met slechter sanitair. Dus ook daar gaat de tv niet voor aan.

Groeten,

Temet

Hier ook niet

Geen behoefte aan wie is de mol, bb, utopia of zoiets.
Gek genoeg wel voor de 'pinguins' en daar gebeurt ook echt alleen maar wat normaal dierengedoe.
http://www.npo.nl/penguins-spy-in-the-huddle/15-01-2014/POW_00651530

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.