Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Uitdeelcadeaus voor 15 jarigen?

Dag allemaal
Volgende week neem ik afscheid van mijn mentorklas 3Havo. Het was een leuk en bewogen jaar en ik heb voor ieder leerling een persoonlijk kaartje gekocht en geschreven. Maar ik zou ze graag een minicadeautje meegeven, iets symbolisch en humorvol. Ik zag bij voorbeeld sleutelhangers (wereldbol) en dacht aan : "the world is yours" maar het is het niet helemaal. Het budget mag niet meer dan 2 eurootjes per kind zijn. Wie denkt mee?

Sini

mum

mum

23-06-2017 om 12:41

geen tip

vind je idee van de wereldbol wel leuk

Zon

Zon

23-06-2017 om 12:50

jammer

Dat je niet wat eerder bent begonnen. Bij Ali kan je echt superveel van dit soort giveaways kopen voor weinig, maar daar moet je wel 3 weken op wachten.

Pennestreek

Pennestreek

23-06-2017 om 12:58

Kaartje is toch genoeg?

Kan me niet herinneren dat ik van een mentor ooit iets persoonlijks heb gekregen, en mijn kinderen ook niet. Dus dit vind ik al heel bijzonder! Hou het maar gewoon bij dat persoonlijke kaartje, dat is al superlief.
Enne... kan het zijn dat zoeken naar een leuk presentje eigenlijk een afleidingsmanoeuvre is om niet aan je scriptie te hoeven schrijven ?

Niny

Niny

23-06-2017 om 13:00

Is een kaartje niet genoeg?

Het idee van een persoonlijk kaartje vind ik al heel leuk, wat mij betreft zou dat al voldoende zijn. Maar als je een kleinigheidje zoekt, biedt de SoLow volgens mij volop keus. Of anders de Action of de Hema. Ben je altijd goedkoop uit.

even denken

Gelukspoppetje of potje geluk ( met poppetje erin of zo) met de tekst: soms heb je meer aan geluk dan aan wijsheid. ik weet niet of je nog wat zegt in de klas. Want dan kun je zeggen dat je hen hopelijk een stuk wijzer hebt gemaakt en dan daarna t potje/popje geven met de kaartjes.

Jij gaf frans,toch? Is er geen mooie franse tekst die je kunt gebruiken, dan denk ik wel over t bijpassende kadootje( als je m vertaalt tenminste hahha)

Mijntje

Mijntje

23-06-2017 om 13:03

toepasselijk koekje

Of een toepasselijk koekje erbij: een scholiertje of een kletskop. Of iets Frans, een bonbon ofzo (als het niet te heet is )

Target

Target

23-06-2017 om 13:18

Geluks-olifantje

https://www.google.nl/search?q=geluksolifantje&rlz=1Y3NDUG_nlNL506NL506&oq=geluksolifantje&aqs=chrome..69i57.5867j0j4&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=4a4puzXf6vYWPM:

Zoiets kreeg ik van een begeleidster tijdens mijn studie toen ik afscheid nam. Ik heb me nog steeds. Je hebt ze in allerlei soorten en maten, ook gedrukt op munten.

Je wereldbol vind ik ook leuk.

Snoep! Mijn 15-jarige zou een persoonlijke kaartje wel waarderen maar een 'dingetje' erbij zou hier in de berg zooi die ze heeft verdwijnen. Snoep zijn alle pubers wel blij mee. Oh ja, met ijs maak je ze ook heel blij Allemaal niet symbolisch. Op dat gebied kan ik zo even niks verzinnen.

Lente

Lente

23-06-2017 om 14:25

Een croissant van de Hema in een cellofaantje

Lekker en goedkoop (50 cent)

Dan heb je èn iets lekkers èn iets Frans.

Lisette

Lisette

23-06-2017 om 14:29

leuk

Leuk idee dat croissantje.
Mocht je iets tastbaars/meer blijvends willen dan vind ik dat wereldbolletje ook wel leuk!

En het kaartje vind ik sowieso erg attent! En wat mij betreft het meest waardevol.

Lente

Lente

23-06-2017 om 14:36

Alternatief voor kaartje

niet voor jou Sinilind, jij hebt de kaartjes al.

Ik heb één mentor meegemaakt (ook in de 3e klas VO) die een uitgebreide persoonlijke boodschap op het rapport schreef. Dat was ook de eerste keer dat de boodschap op een rapport echt persoonlijk en passend was (inclusief basisschool).
En dat rapport bewaar ik en raakt dus niet kwijt

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-06-2017 om 14:46

Boekjes

Het is wat duurder, maar mijn dochter heeft van haar mentor die tevens docent Nederlands was eens een boekje gekregen met alle verhalen die de leerlingen voor een bepaalde opdracht hadden geschreven. Dat was echt heel leuk om te lezen.

belle mara

belle mara

23-06-2017 om 14:54

Beschermengeltje

Ooit gekregen: een sleutelhanger met beschermengeltje. Heb ik jaren bij me gedragen.

Sinilind

Sinilind

23-06-2017 om 17:21 Topicstarter

Nee geen afleidingsmanoeuvre

Ik doe het keurig in de pauzes van mijn pomodoros (of pomodori eigenlijk). Ik steek altijd veel tijd in mijn mentoraat, vind het ook heel erg leuk om te doen, en door omstandigheden dit jaar (onder andere een moeder van een mentor leerling die op het punt staat te overlijden) is de klas heel erg close en betrokken geweest bij elkaar, en ik bij hun. DUs..
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.