Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Uitbreiding YA-repertoire

Ik zoek voor mijn zoons (en ook voor mezelf nog wat Young Adult-titels. En dan vooral de (post)apocalyptische, dystopische ellende graag Denk aan Hongerspelen, Mazerunner. Maar ook andere sf of fantasy, zoals Divergent. Nou ja, deze kennen we dus. Wat kan er bij in dit rijtje?

misschien deze

Een paar titels/series die misschien leuk zijn:
Uglies serie van Scott Westerfeld
Rain series van Virginia Bergin
Legend trilogie van Marie Lu
Tomorrow when the War began serie van John Marsden
The test serie van Joelle Charbonneau
The Program serie van Suzanne Young

meer sf/fantasy achtig:
Gone serie van Michael Grant, hij heeft ook nog een andere serie
I am Number Four serie van Pittacus Lore
Grisha trilogie van Leigh Bardugo

MerelR

MerelR

02-10-2016 om 17:17

De Anderen.

De Anderen, een serie van Anne Bishop.

Anneque

Anneque

02-10-2016 om 18:51 Topicstarter

Top

Dat is al een flinke aanvulling zeg! Ik ken alleen de serie van Pittacus Lore, vond ik ook erg goed.

Bedankt

Heeft ie....

Lord of the rings al gelezen?
Narnia?
The Neverendingvstory?
En vergeet niet de his dark materialen trilogie van Philip Pullman. ( de film van deel 1, the golden compass, is waardeloos trouwens...mocht je die kennen. Boek is 100 keer beter)

Fransien

Fransien

02-10-2016 om 20:36

Ender's game, is een erg goed boek (inderdaad ook beter dan de film, zoals gebruikelijk).

Anneque

Anneque

03-10-2016 om 11:32 Topicstarter

Narnia

Beviel hier niet zo. Oneindige verhaal heb ik voorgelezen - voor zover ik het droog hield

Hobbit vinden ze moeilijk om door te komen. Die wordt dus voorgelezen. Ender's game kende ik niet, ga ik naar kijken. Pullman, die stond idd op mijn lijstje, maar was ik vergeten. Thnx!

Thursday Next

Thursday Next

03-10-2016 om 11:39

Lemony Snicket

misschien niet helemaal YA, maar wel goed: a series of unfortunate events van Lemony Snicket. Het mooist in het engels.
Verder Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, en de 2 vervolgdelen. Daar komt binnenkort ook een film van uit.

Anneque

Anneque

03-10-2016 om 12:08 Topicstarter

Thursday

Hahahaha, die Lemony Snicket, ik heb die op jouw aanraden jaren geleden al eens aangeschaft om het voor te gaan lezen. Ik vond het hilarisch, maar de heren waren indertijd nog niet zo ver dat ze de ironie ervan konden aanvoelen. Ze vonden het zielug!
Maar hij kan in de herhaling natuurlijk!

Hoe goed moet hun Engels zijn? Middelste uit groep 8 (niveau Engels is basisschool plus chatten via minecraft) wil heel graag in het Engels lezen. Ik juich dat enorm toe maar ben bang een te hoog niveau aan te bieden waardoor de motivatie snel verdwijnt. Hij pikt het op zich wel vrij snel op.

Thursday Next

Thursday Next

03-10-2016 om 12:35

Anneque

Ja klopt, ik raad Snicket vaker aan
Als je ze in het engels wil proberen kan je me even mailen, thursday , next @ mail . com.
Ik denk dat het nog lastig is voor een basisschool-leerling.

Thursday Next

Thursday Next

03-10-2016 om 12:36

oh ja

Ik geniet van Snicket maar vind het ook wel zielig...

Anneque

Anneque

03-10-2016 om 13:38 Topicstarter

Thursday

Top, heb je gemaild!

Thursday Next

Thursday Next

03-10-2016 om 16:11

Anneque

ik heb nog niks, heb je het goede email-adres?
thursday punt next ad mail punt com (NIET gmail)

Angela67

Angela67

03-10-2016 om 17:58

terry pratchett?

is dat wat?
ik ben er dol op, maar young adult is het niet zeg maar.
gr Angela

Fransien

Fransien

03-10-2016 om 18:12

Terry Pratchett

De Tiffany Aching serie (Tiffanie Verweerds geloof ik in het nederlands) is juist wel voor pubers geschreven. Mijn dochter heeft zich erbij zitten bescheuren van het lachen.

Anneque

Anneque

03-10-2016 om 18:14 Topicstarter

Thursday en Pratchett

Och, ik zie het, de punt tussen thursday en next vergeten. Hij komt eraan!

Pratchett, god hebbe zijn ziel, vind ik geweldig idd! Mijn jongens zijn er nog te jong voor, maar ik heb wel es ergens gelezen dat hij ook een instapmodel had geschreven Zal es googelen.
Ik denk dat ik onderhand die hele Schijfwereld wel kan herlezen, is alweer een tijdje geleden.

Klassiekers

Klassiekers

03-10-2016 om 20:54

Klassieke dystopische jeugdboeken

Zoals Niemand Houdt Mij Tegen en Vechten Voor Overmorgen van Evert Hartman, de Kinderen Van Moeder Aarde serie van Thea Beckman en De Stem Van De Reiziger van Marion vd Heijden

Anneque

Anneque

04-10-2016 om 07:29 Topicstarter

O Fransien

We postten min of meer tegelijk, zie nu pas je reactie. Inderdaad, die bedoelde ik! Super, ga ik zoeken.

En jaaaaa, "Vechten voor overmorgen", geweldig. Maar te traag voor de verwende pubers van nu. Ik heb het hier allemaal staan, maar ze kijken er helaas niet naar om. Lees zo hier en daar eens wat voor, maar dat is het. Overigens vind ik Kinderen van van Moeder aarde meer u- dan dystopisch

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.