Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sluier

Sluier

10-01-2014 om 18:36

Tweede keer, dezelfde trouwjurk?

Ik heb een prachtige trouwjurk. Het huwelijk waarvoor ik hem kocht is al na korte tijd gestrand. Ik vind de japon nog steeds geweldig mooi staan en kan me geen betere jurk bedenken.
Volgend jaar hoop ik ( in kleine kring) met mijn huidige vriend te trouwen. Eigenlijk zou ik die jurk heel graag weer dragen. Hij staat schitterend en vriend vindt hem mooi.
Maar gek is het wel he.
Doet iemand ooit zoiets?


Katniss

Katniss

10-01-2014 om 18:53

Nee!

Oh nee, dat kan echt niet hoor. Dan zou ik nog eerder in spijkerbroek trouwen.

gewoon doen

Eventuele kritiek (waarom zou men) pareer je door met een licht superieure blik te zeggen dat je besloten hebt meer op duurzaamheid te gaan letten

Alleen als je huidige partner er ernstige bezwaren tegen heeft zou dat een reden kunnen zijn om te heroverwegen. En anders zie ik alleen maar voordelen. De stress van het zoeken naar een jurk en de financiële aderlating die daarbij hoort kun je jezelf nu mooi besparen.

Groeten,

Temet

Thursday Next

Thursday Next

10-01-2014 om 19:04

waarom niet?

Als je er zelf geen probleem mee hebt en je vriend niet. Ik neem aan dat het vorige huwelijk niet gestrand is vanwege de jurk.
Als je niet precies hetzelfde wilt kan je nog denken aan een verandering aan de jurk of een stola of zo.

Sch**t aan de buren

Het feest is iets van jullie samen.
Als jullie het samen eens zijn hierover, geen enkel probleem.

Katniss

Katniss

10-01-2014 om 19:07

Hmmm

Jullie zijn zeker geen twee keer getrouwd? Ik zou het echt niet doen. Je moet zo min mogelijk hetzelfde doen als bij je eerste huwelijk, want dat is niet voor niets gestrand. En wat maakt zo'n jurk nou helemaal uit?

Jasmijn

Jasmijn

10-01-2014 om 19:11

doen

Als je hem leuk vindt moet je het gewoon doen. Ik zou voor dat geld wat je uitspaart liever iets anders leuks gaan doen. Zelf heb ik mijn jurk (een echte trouwjurk) gewoon geleend van iemand uit mijn kennissenkring. Jurk was prachtig, helemaal mijn smaak en paste precies, dus tja, waarom dan een andere jurk kopen die daarna toch weer voor eeuwig in de kast beland.

3 x getrouwd

en het gaat niet om de jurk!
Laatste keer in spijkergoed en op de motor!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-01-2014 om 19:20

Nee

Niet dat ik enig verstand van dit soort zaken heb (ben even snel gratis op donderdagochtend getrouwd in mijn spijkerbroek), maar ik zou dat echt niet doen.
Hoe praktisch het ook mag zijn om zo'n dure jurk nog eens te dragen, gevoelsmatig is die jurk voor mij betrokken bij een ander huwelijk en dat klopt niet.

Maar als jij dat gevoel er niet bij hebt moet je het gewoon wel doen natuurlijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-01-2014 om 19:21

Wel doen

Maar dan met een kleine verandering aan de jurk. Jij bent toch ook nog steeds dezelfde, met een klein beetje verandering?

maccicha

maccicha

10-01-2014 om 19:22

nee

Ik zou het niet doen. Dan nog liever in spijkerbroek. Ik moet er niet aan denken dat mijn as man in hetzelfde pak als van zijn ex met mij trouwt. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik zou het niet eens overwegen.

wat

Vindt je vriend ervan? Dat lijkt me nogal bepalend. Zelf zou ik het denk ik liever niet doen, al was het maar om geen herinneringen van 'de vorige keer' naar boven te halen tijdens deze bruiloft (niet bij jezelf en niet bij anderen).

Rafelkap

Rafelkap

10-01-2014 om 19:36

aantrekken

Ja, waarom heb je hem anders bewaard? Om aan te trekken natuurlijk!
Wie het niet vindt kunnen is bijgelovig. Een jurk is maar een ding en zorgt niet voor geluk, dat moet je zelf doen.

Ik ben heel nuchter over dit soort dingen: gewoon doen. Van het geld kan je beter wat leuks kopen. Als je een trouwfeestje geeft is dat al duur genoeg.

Annet

Annet

10-01-2014 om 20:08

Geweldige oneliner

Die las ik hierboven.
"Het lag toch niet aan de jurk dat je huwelijk gestrand is"

Als het voor jouw gevoel goed is en voor je vriend goed is, dan is het toch helemaal goed.
Het maakt niet uit of anderen er anders over denken. Die gaan niet trouwen.

En mocht iemand een opmerking maken, dan gebruik je de geweldige oneliner hierboven.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2014 om 00:13

Kleine wijziging

Je zou bij een trouwjurkenwinkel kunnen vragen of er een kleine aanpassing aan gedaan kan worden. Langs de halslijn of zo, als dat mogelijk is. Helemaal hetzelfde aantrekken bij huwelijk 1 en 2 zou ik gevoelsmatig geloof ik niet doen. Anders lijkt man 2 zo inwisselbaar. Vrouw is hetzelfde, man is nieuw op de foto's.

Sluier

Sluier

11-01-2014 om 07:27

Leuke reacties !

Dankjewel!

Iets veranderen aan de jurk is alvast een goeie tip! Grappig dat er best wat zijn die vinden dat de jurk nog eens aan kan. Mooie oneliner ook.

Haha en de man is heeeeel anders

Rafelkap

Rafelkap

11-01-2014 om 09:23

kaaskopje

Dat is het juist, mijns inziens: zo'n jurk is inwisselbaar.
Ze kan ook gewoon een andere broche opdoen zodat de jurk voor haar idee anders lijkt, het hoeft niet groots. Voor het geld dat ze bespaard kan ze haar nieuwe ega mooi aankleden!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2014 om 13:11

Rafelkap

haha, volgens mij vindt ze dat hij in zijn nakie ook mooi genoet is

Maar als er budget voor is zou ik het dus zoeken in een kleine aanpassing aan de jurk, inderdaad net om het verschil te maken. Als er geld is voor een jurk, kan een nieuw randje kant oid vast ook wel

Suze

Suze

11-01-2014 om 18:36

Mijn idee

is ook: lekker doen als jij en je a.s. het geen probleem vinden. Hoewel ik me verder niet zoveel ervan zou aantrekken wat anderen ervan vinden, zou ik denk ik de directe familie, vooral je ouders en broers/zussen van tevoren te informeren. Gewoon om die er niet mee te overvallen. Dat zou ik wel zo aardig vinden. Maar wel als feit brengen (met de mooie oneliner als ze negatief reageren !), niet de vraag stellen wat ze ervan vinden.

Veel plezier op de bruiloft!!

Evanlyn

Evanlyn

12-01-2014 om 22:31

gedaan

Niet bij een tweede huwelijk, wel bij een eerste huwelijk na een ander huwelijk dat net op tijd afgeblazen was. Hij stond prachtig . Maar in jouw geval is het voor de foto's misschien handig om er iets aan te veranderen, dan zie je al snel niet meer dat het dezelfde jurk is. Tenslotte kopen wij met zijn allen ook steeds dezelfde jurken, T-shirts en broeken, maar dan met een ander flupje of flapje eraan omdat hij dan in de mode is. Ik zie zelden iemand in iets heel anders zoals een sari (ook heel mooi om in te trouwen, als iemand je kan helpen hem aan te doen).

Puck

Puck

13-01-2014 om 09:14

Lekker doen

Katniss: Je moet zo min mogelijk hetzelfde doen als bij je eerste huwelijk, want dat is niet voor niets gestrand. En wat maakt zo'n jurk nou helemaal uit?

Ja, wat maakt zo'n jurk nu helemaal uit, dus lekker dezelfde jurk als Sluier en haar partner het willen.
Verder vind ik de stelling dat je zo min mogelijk hetzelfde moet doen als bij je eerste huwelijk ook zoooo ontzettend raar. De combinatie tussen man en vrouw is al anders dus dingen die niet werkten bij je eerste huwelijk zullen best kunnen werken bij het tweede huwelijk.
Sluier: gefeliciteerd met jullie huwelijk, veel geluk.

Katniss

Katniss

13-01-2014 om 09:32

Puck

Ik zou het nóóit doen, maar ik merk al dat ik in de minderheid ben. Daardoor verander ik overigens niet van gedachten. Gelukkig had ik beide keren geen 'echte' trouwjurk, en ben ik een eventuele derde keer toch veel te oud om in het wit te gaan

Hmmm....

Praktisch gezien: Doen.
Gevoelsmatig: Ik zou het niet doen.

Aan mij heb je dus helemaal niks : )
Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!

Rafelkap

Rafelkap

13-01-2014 om 10:08

geloof

Zo'n jurk de tweede keer niet aantrekken omdat dat ongeluk zou brengen is gewoon puur bijgeloof. Het is juist positief dat jij wel gelooft in je tweede huwelijk.

Gefeliciteerd!

Tigress

Tigress

13-01-2014 om 12:01

Ooo

Puur gevoelsmatig zeg ik nee, niet doen.
Aan de andere kant staat het verstand. Het is 'maar' een jurk. Wel zou ik inderdaad iets veranderen. Zoals hier al is gesuggereerd.

Heel veel geluk gewenst met je voorgenomen huwelijk!

Caitlyn

Caitlyn

13-01-2014 om 17:35

Knap hoor

Ik zou mezelf niet in mijn eerste jurk kunnen wurmen, ik ben ondertussen ongeveer twee maten gegroeid. En aan dat ding kleven herinneringen waar ik liever niet aan terug denk, dus ik zou hem zo wie zo niet aantrekken. Mijn tweede man had het ook niet leuk gevonden als ik die jurk weer had aangetrokken. Dus bij mij op zolder liggen twee trouwjurken, want de eerste raak ik aan de straatstenen niet kwijt en de tweede wil ik niet kwijt, het is de perfecte jurk, adembenemend volgens mijn man. En dat voor een uitverkoopje op de gala afdeling van een bekende winkelketen.

Ik kan me voorstellen als je weg bent van die jurk en je a.s. man heeft geen bezwaren, dat je hem nog een keer aantrekt, met hier en daar een kleine aanpassing en andere accessoires. Dat vind ik nog steeds een romantischer gedachte, dan trouwen in je spijkerbroek.

Ik wens je veel plezier met de voorbereidingen!

Annie

Annie

13-01-2014 om 18:03

Niet dat je ook maar iets hoeft aan te trekken van ons

Natuurlijk mag je helemaal doen waar jij en je nieuwe man zich fijn bij voelen. Maar je vroeg wat wij zouden doen.

Nee, ik zou het absoluut niet doen. Kan me er echt niets bij voorstellen.

Dalarna

Dalarna

13-01-2014 om 20:21

hmm

Ik zou ook zeggen: niet doen, zeker niet als het echt een trouwjurk is, dus wit etc en ook niet als het een zeer opvallende andere jurk is. Verkoop die jurk en koop iets anders, iets wat je aanstaande man nog niet gezien heeft (want dat vind ik er wel bijpassen eigenlijk, tenzij je natuurlijk in spijkerbroek gaat).

commentaar

Ik zou ook gewoon doen waar ik me goed bij voel. Je moet dan soms wel wat commentaar kunnen verdragen, maar de mensen kletsen toch. Ik kan me goed voorstellen dat dit de jurk is waarin je wil gaan trouwen. En die jurk hoort bij jou, niet bij je exman.
Om geld uit te sparen, we deden alles zelf, had ik bij mijn 2e huwelijk (wel een beeld van een jurk) van alles zelf gemaakt.
Ook de corsages voor de gasten en voor onszelf (los van het bruidsboeket) hadden we zelf gemaakt. Van droogbloemen. Ze waren beeldig. Echter mijn moeder vond de symboliek niet passend: een 'uitgedroogde' bruid. Tja.
En inderdaad misschien kun je er wel een paar nieuwe en andere accesoires bij doen.

Ach

Als jij en je aanstaande er geen problemen mee hebben dan zou ik die jurk gewoon dragen. Het is wel slim om, wat iemand hier zei, de gasten van dit feit op de hoogte te stellen, zodat je moeder geen hartverzakking krijgt of de jurk onderwerp van verhitte gefluister wordt op het moment van binnenschrijden. Maar dan nog. Ik ken wel iemand die net als Evanlyn haar jurk van haar op het laatste moment afgeblazen huwelijk droeg toen ze later met een andere man ging trouwen. Van te voren was de jurk al onderwerp van gesprek, op de bruiloft zelf ook, en niet in positieve zin. De gasten zullen vast niet recht in je gezicht zeggen dat ze het raar of ongepast vinden, maar achter je rug misschien wel.

skik

Lucerna

Lucerna

14-01-2014 om 00:29

Jawel

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me moeilijik kan voorstellen dat ik voor een tweede keer zou trouwen Maar als die jurk jou zo mooi staat en je partner geen bezwaar heeft, dan zou ik hem zelf zeker weer aantrekken. Waarom niet? Je wilt er toch graag op je mooist uitzien? Detail veranderen kan, maar dat is meer voor je gemoedsrust, denk ik Als jij en je aanstaande zich er goed bij voelen, gewoon doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.