Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

leergiertje

leergiertje

15-12-2013 om 15:31

turks leren

Ik zou best graag turks willen leren. Is dat lastig? Kan dat ergens 'zonder kosten"??? iemand leuke tips?

Vrijwilligers?

In onze gemeente wordt Nederlands geleerd aan Turken, misschien kan je daar helpen en vragen of de Turkse vrouw jou Turks kan leren? Of informeren op een basisschool waar Turkse moeders zijn? Gezellig in een groepje met bakkie thee

De bieb

In de bieb zijn in elk geval Turkstalige kinderboeken. Misschien ook een lesboek? Daarna koppen snellen in een Turkse krant.

iemand strikken

Voor zover ik weet is Turks inderdaad behoorlijk lastig, omdat het veel verder van het Nederlands afstaat dan bijvoorbeeld Frans en omdat ze heel veel dingen uitdrukken door allerlei leuke achtervoegsels achter hun woorden te plakken (Nederlands werkt veel met hulp(werk) woorden, dan veranderen de woorden zelf niet zo heel erg).

Je zou een ruil kunnen proberen zoals Wil voorstelt: jij leert Fatma Nederlands, en Fatma leert jou Turks. Maar het is de vraag of het erg opschiet. Als je vorderingen wilt maken zou ik gewoon een cursus proberen, vaak wordt er in buurthuizen wel e.e.a. gedaan, en als er iets als de Volksuniversiteit in jouw buurt is kan je daar ook heen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Tenzij je nu al Turkse kennissen hebt die je kunt strikken, maar ik vermoed dat dat niet zo is, anders had je dat vast al gedaan.

Als je trouwens in Amsterdam of omgeving woont zou je STOC kunnen proberen (Stichting Turks Onderwijs Centrum), die geven al jarenlang cursussen aan Nederlanders. Redelijk betaalbaar dacht ik.

En anders zijn er natuurlijk altijd de zelfstudiepakketten. Misschien kan je trouwens ergens nog de Teleac-cursus Hos Geldiniz van een aantal jaren geleden op de kop tikken, bedenk ik me nu.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.