Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

18-01-2014 om 22:55

tuinvogels tellen?

Doen jullie ook weer mee aan het tuinvogels tellen? Mijn man gaat morgen even een half uurtje zitten.

Ik moet nog lachen om de mensen een paar straten hier vandaan die blijkbaar niet hadden begrepen hoe ze moeten tellen. Ze hadden 26 turkse tortels geteld zag ik dus die tortel is waarschijnlijk 26x hun tuin in en uitgevlogen en nu is meegeteld dat wij hier in de buurt een turksetortelplaag hebben

ik zag het staan

Helaas kan ik zelf geen merel van een mus onderscheiden maar ik kijk graag naar de vogels vanaf mijn balkon.
Omdat het niet koud is verwachten ze minder vogels dan anders. Bij kou komen de vogels op de huizen af. Eerlijk gezegd heb ik me zelf ook nog niet op de aanschaf van pindakaas en vetbolletjes betrapt.

Dalarna

Dalarna

19-01-2014 om 09:56

Annej

Op de site staat dat verschil gewoon keurig uitgelegd...

Christel

Christel

19-01-2014 om 15:49

ja

ik heb net een half uur zitten tellen. De grootste opgave is voor mij het een half uur stilzitten!

MerelS

MerelS

20-01-2014 om 20:50

Ik ook

Ja, ik heb ook meegedaan net zoals vorig jaar. Zag ook inderdaad dat er mensen zijn die 16 merels tellen waarbij ik er dan ook erg aan twijfel of ze inderdaad 16 merels tegelijk hebben gezien.

Dalarna

Dalarna

21-01-2014 om 09:33

Precies Merel

Precies Merel, het hele systeem is blijkbaar toch niet duidelijk genoeg, en ja wat heb je dan aan zo'n telling. Ons dorp zit dus blijkbaar vol met Turkse Tortels, vorig jaar zag je echt een piek daarin door die ene deelnemer.

Helaas is het hier niet gelukt, mijn man voelde zich niet lekker en inderdaad hebben we dit jaar alleen een ekster in de tuin in plaats van wel 4/5 soorten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.