Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Barvaux

Barvaux

25-02-2015 om 22:10

Toeval of gewoon dom?

Mijn jongste heeft sinds een paar weken een krantenwijkje van het plaatselijk weekkrantje met iets meer dan 200 adressen en dan gaan ze precies MIJ bellen om te controleren of we de krant wel hebben gekregen? Toeval of gewoon dom (vergeten te checken wie je belt)?

Emmawee

Emmawee

25-02-2015 om 22:22

Checken?

Jij gaat er dus vanuit dat ze normaal gesproken checken? En dat het dus dom is als ze dat vergeten?
Grappig. Zou niet in me opgekomen zijn.

Misschien doen ze het wel expres, om te laten merken dat ze dit soort telefoontjes doen. Als een soort waarschuwing?? Dat zou ik dan wel weer suf vinden. Net een beetje te opzichtig.

Groeten! Maw.

Barvaux

Barvaux

25-02-2015 om 22:26

Emmawee

Nee natuurlijk bellen ze mij niet expres, dat lijkt me onzinnig. Ze willen natuurlijk meteen weten dat mijn zoon zijn werk goed doet.

Ik weet dat er na gebeld kan worden. Jaren terug belde eens omdat ik één van die krantjes steeds niet ontving en er opeens wel iemand rond kerst aan de deur was om geld te vangen (geen idee of dat dit krantje was). Toen ben ik nog regelmatig teruggebeld of ik nu de krant wel kreeg. Ik denk dat ik toen voor die wijk als eerste gebeld werd bij nieuwe bezorgers maar dat is al weer heel lang geleden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-02-2015 om 23:31

Allebei?

Toeval dat ze jou bellen. En dom ook.

Ik heb ook ooit weleens een controletelefoontje gehad. En nee toen waren mijn kinderen niet de bezorgers.

controle?

Ik liep al langer dan een half jaar kranten en toen was ik er mogelijk 1 vergeten want ze belden mijn moeder op. Hadden ze gewoon het nummer uit de telefoongids opgezocht.
Die wist van niets! Ik sloop gewoon vroeg mijn bed uit en was op tijd weer terug om me ongemerkt aan te sluiten bij het ontbijt.
Ze vond dat krantenlopen namelijk geen goed idee naast al die andere dingen die ik ook nog naast school deed.
Gelukkig was het daarna direct goed dat ik er mee doorging.

Emmawee

Emmawee

25-02-2015 om 23:46

dom?

Haha nee, natuurlijk doen ze dat niet Barvaux.
Maar waarom zouden ze moeten checken wie ze bellen bij zo'n steekproef?? En waarom zou het dom zijn als ze dat niet doen? Dat is toch ook onzinnig?

Groeten, Maw.

Monique D*

Monique D*

26-02-2015 om 22:34

Wind je toch niet zo op

Dit is gewoon toeval. Ik zou het grappig vinden. Het "blad" wil weten of hun krant is bezorgd bij hun klanten. Dat is een steekproef. Ik ben ook een keer gebeld met de vraag of ik hun blad heb ontvangen. En nee, mijn kinderen bezorgden geen kranten of bladen. En zo ja, waarom zouden ze moeten checken of de zoon of dochter van de klant toevallig hetzelfde blad bezorgt, zodat ze niet die klant hoeven te bellen? Dit is toeval.

Wind je toch niet zo op.

Barvaux

Barvaux

26-02-2015 om 22:57

Waarom denk je dat ik me opwind? Ik wilde het hier gewoon delen als grappig verhaal want we hebben hier dus thuis in een duik gelegen!

Monique D*

Monique D*

26-02-2015 om 23:42

Opwinden

Ik zou het zelf ook grappig vinden, maar bij het lezen van jouw berichtje dacht ik dat jij je hieraan zat te ergeren..

"..en dan gaan ze precies MIJ bellen om te controleren of we de krant wel hebben gekregen? Toeval of gewoon dom (vergeten te checken wie je belt)?"

Ik kon aan jouw posting niet ontdekken dat je het grappig vond.

Het lijkt wel alsof je jezelf zat op te winden omdat zij hun zaakjes niet op orde hadden.

Emmawee

Emmawee

27-02-2015 om 08:24

Haha ik ook

Komt door dat "dom", denk ik. Ik had hetzelfde.

Het verhaal doet me trouwens denken aan de avond dat mijn moeder net thuis was uit het ziekenhuis met de diagnose serieus moeilijk te behandelen kanker. We zaten wat verslagen bij elkaar, toen de telefoon ging.
Mijn moeder nam op, zei ja en nee en dat dat niet zo goed uitkwam, groette vriendelijk,legde de hoorn op de haak en begon hikkend te lachen.
Het lukte haar maar niet om ons uit te leggen wat degene aan de andere kant van de lijn aan haar had gevraagd, omdat ze steeds opnieuw gierend in de lach schoot.
Bleek ze voor het eerst ooit te zijn benaderd met het vriendelijke verzoek om een keer de collecte te lopen voor de kankerbestrijding!
Heerlijk stom toeval.

Groeten, Maw.

Barvaux

Barvaux

27-02-2015 om 08:45

aha

Ik vond dat Emmawee er ook al zo vreselijk serieus op in ging zeg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.