Off-topic discussies
_Anoniem_
20-09-2022 om 16:22
Tips weekendje dublin gevraagd
Wie kan mij helpen aan leuke tips voor een bezoekje naar Dublin? Wat wel te bezoeken, wat viel tegen?
Ons lijkt het Guinness gebouw wel leuk, maar je moet een hele tour boeken voor 26 euro (als ik het goed onthouden heb) terwijl we eigenlijk alleen de bar op het dak willen bezoeken. Weet iemand hier iets van, moet je dan de tour boeken of kan je er ook gewoon naartoe.
(Ik ga ook nog even googlen hoor) maar eigenlijk zou ik wat leuke dingen horen van iemand die er al is geweest, beetje de onontdekte pareltjes, of bijvoorbeeld een leuke bar/wijk waar je heen moet (niet de commerciele bars) zeg maar.
Vind dat altijd wel lastig, dat je vaak een beetje de toeristen fuiks inloopt als je niet oplet
_Anoniem_
23-09-2022 om 09:55
Okee, dat is dus een onterechte angst van mij. Kunnen ze dan verder niets uitvoeren met jouw creditcard als 'garantie' ? Hoe werkt dat dan? (ja sorry ik ga ook wel even googlen)
elledoris
23-09-2022 om 10:03
Creditcard op zich kost wel geld, eenmalig en maandelijks abonnement geloof ik. Daarom heb ik er geen. Te duur voor die ene keer dat ik 'm nodig zou hebben.
Chiquita
23-09-2022 om 13:00
_Anoniem_ schreef op 23-09-2022 om 09:55:
Okee, dat is dus een onterechte angst van mij. Kunnen ze dan verder niets uitvoeren met jouw creditcard als 'garantie' ? Hoe werkt dat dan? (ja sorry ik ga ook wel even googlen)
Hier al jaren creditkaart. Krijg elke maand keurig overzicht van wat ik moet betalen en tegen rente kan ik 't zelfs in delen betalen (nooit gebruikt). Paar jaar geleden telefoontje van Visa. Ze checkten paar punten en vroegen of ik hun terug wilde bellen op het mij bekende nummer (wist ik dus zeker dat ik Visa aan de lijn had). Er werd gevraagd of ik kortgeleden in Amerika was geweest, nee dus. Zij konden precies zien waar mijn kaart 'geskimd' was (ik geloof dat het zo heet) en dat daarmee aankopen waren gedaan in Amerika. Dat was door ons betaalgedrag al vreemd, dus die betalingen waren geblokkeerd. Ik kreeg niet door door wie kaart misbruikt was maar ze hebben alles keurig geregeld en ik heb nooit verkeerde/valse afschriften verder gezien.
Chiquita
23-09-2022 om 13:01
elledoris schreef op 23-09-2022 om 10:03:
Creditcard op zich kost wel geld, eenmalig en maandelijks abonnement geloof ik. Daarom heb ik er geen. Te duur voor die ene keer dat ik 'm nodig zou hebben.
Creditkaart (bv via bank ING) kost 1x per jaar geld, niet echt veel als je 1 bankrekening hebt. Als je online koopt al is 't maar zo nu en dan écht wel handig
Fourtyfour
23-09-2022 om 13:40
https://www.creditcard.nl/aanvragen/revolut
Deze heeft mijn zoon. Ideaal volgens hem.
IMI-x2
23-09-2022 om 13:46
Fourtyfour schreef op 23-09-2022 om 13:40:
https://www.creditcard.nl/aanvragen/revolut
Deze heeft mijn zoon. Ideaal volgens hem.
Maar "niet geschikt voor hotelreserveringen of autohuur".
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.