Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-02-2025 om 18:58
ik ben sinds een tijdje helemaal into het luisteren van podcasts. Ben nu een beetje door m'n voorraad leuke podcastseries heen en daarom zoek ik inspiratie. Wat vinden jullie heel leuk om te luisteren?
Mijn favorieten tot nu toe:
- napleiten (over misdaadzaken, heel interessant omdat elke zaak vanuit meerdere perspectieven belicht wordt).
- help ik heb een puber (van Kluun. Heel herkenbaar qua onderwerpen)
- redders op zee (over de knrm, echt hele dikke aanrader wat mij betreft. Over reddingsacties op zee waarbij de beleving van de redders centraal staat maar ook degenen die gered werden komen aan het woord. Indrukwekkend!)
- Victor en Gert (ja, vader en zoon verhulst. Moet ik enorm om lachen)
- Chantal en Tina (medium enthousiast over, de aflevering waarin hun mannen gaan reageren op alles wat over hen gezegd is door de dames in eerdere afleveringen vind ik dan wel weer enorm leuk)
Wie heeft leuke tips voor mij? In de lijn van bovenstaande of juist iets heel anders dat je een aanrader vindt?
04-02-2025 om 11:50
Annaniem2023 schreef op 03-02-2025 om 22:30:
o ja, Mina en mevrouw. Dat vond ik de beste die ik in 2024 heb geluisterd.
heb je ook de plantage dan geluisterd. Is van dezelfde maakster.
04-02-2025 om 16:53
Lotte78 schreef op 04-02-2025 om 11:50:
[..]
heb je ook de plantage dan geluisterd. Is van dezelfde maakster.
Ja, maar die vond ik vervelend. Vooral het perspectief van de zwarte vrouw.
04-02-2025 om 17:59
Lotte78 schreef op 03-02-2025 om 20:20:
*De eeuw van de vrouw, hoort bij het boek: De omwenteling of de eeuw vd vrouw van Suzanna Jansen. Echt een aanrader
Ja, heel goed deze.
05-02-2025 om 07:30
Annaniem2023 schreef op 04-02-2025 om 16:53:
[..]
Ja, maar die vond ik vervelend. Vooral het perspectief van de zwarte vrouw.
Ik ben benieuwd wat je daar vervelend aan vindt. De podcast draait om het perspectief van de zwarte vrouw en de reactie van Maartje en haar omgeving (mn haar moeder) daarop. Ongemakkelijk is dat perspectief zeker. Maar dat is het koloniale verleden sowieso