Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tips voor aanstaande ouders (humoristisch)

Een nog kinderloze dertiger in mijn omgeving heeft vrij uitgesproken ideeën over het ouderschap (en vooral: hoe andere ouders hun kind verkeerd opvoeden!). Ik heb geprobeerd haar wat mildheid bij te brengen voor ouders die met alle goede en idealistische bedoelingen zich toch met een weerbarstige praktijk geconfronteerd zien, maar ze blijft ervan overtuigd dat zij het allemaal veel beter gaat doen.

Nu meen ik mij te herinneren dat ik ooit eens een lijstje gezien heb met allerlei tips die je aan aanstaande ouders kunt geven. Er staan dingen op als: "ga naar een paar met kinderen en vertel ze wat ze allemaal verkeerd doen in hun opvoeding. Het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat je zoiets met overtuiging doet". En (heel leuk vond ik): "koop een geit en laat hem los in de supermarkt. Betaal de supermarkteigenaar alles wat hij opeet en kapot maakt". Er was ook iets bij over in 10 minuten van een eierdoos een krokodil maken.

Ik zou mijn kennis graag de lijst willen geven. Niet dat ze me dan wel gelooft natuurlijk, maar ik vind het zelf wel grappig...

Volgens mij was het in oorsprong in het Engels opgesteld, maar ik heb te weinig aanknopingspunten om succesvol te googlen. Wie kan mij helpen? Of misschien weet iemand een soortgelijk lijstje wat ik haar kan geven?

Dank alvast voor het meedenken!

n@nny

Avalon

Avalon

07-04-2017 om 14:35

Test for future parents

Het klinkt als de test for future parents by colin falconer
Inderdaad grappig

Avalon

Avalon

07-04-2017 om 14:41

Vooral deze

Test 3: Nights (Kiss the beauty sleep, sleeping ins and hungover-passed-out-till-3pm sleep goodbye)

1. Walk around the living room from 5pm to 10pm carrying a wet bag weighing approximately 4 – 6kg, with a radio turned to static (or some other obnoxious sound) playing loudly.

2. At 10pm, put the bag down, set the alarm for midnight and go to sleep.

3. Get up at 11pm and walk the bag around the living room until 1am.

4. Set the alarm for 3am.

5. As you can’t get back to sleep, get up at 2am and make a cup of tea.

6. Go to bed at 2.45am.

7. Get up again at 3am when the alarm goes off.

8. Sing songs in the dark until 4am.

9. Put the alarm on for 5am. Get up when it goes off.

10. Make breakfast.

Keep this up for 5 years. LOOK CHEERFUL.

Deze was voor mij zoooo ontzettend waar Is dit inderdaad wat je bedoelt?

rutiel

rutiel

10-04-2017 om 12:04 Topicstarter

Avalon

Sorry voor de late reactie, was een paar dagen offline.
Dank voor het meedenken; de tekst is erg leuk... maar helaas niet die ik bedoelde. Zoals gezegd: het was echt iets met een geit in een supermarkt, een krokodil maken van een eierdoos en bij ouders op bezoek gaan om te zeggen wat ze allemaal verkeerd doen.

Zo irritant dat ik het niet kan vinden...

Li

Li

10-04-2017 om 12:12

het boek

"Go the fuck to sleep" van Adam Mansbach is ook leuk. Voor ouders dan, niet bedoeld voor kinderen.

rutiel

rutiel

10-04-2017 om 13:10 Topicstarter

Ander boek

Dank voor de tip Li! Ik ga het zeker eens opzoeken. Mijn "opvoedfavoriet" is overigens het helaas onbekend gebleven boek "ik vin y lyv: het geheim van onvolmaakt gelukkige ouders" van Janet van Dijk. Misschien dat ik dat maar eens voor haar ga kopen, bedenk ik nu.

Inanna

Inanna

10-04-2017 om 15:22

echt niet deze?

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2218515/Think-ready-children-Hilarious-new-parent-test-taking-mummy-blogs-storm-MIGHT-just-off.html

Dat is die die Avalon noemde en de geit komt er in voor:
1. Go to the local supermarket. Take with you the nearest thing you can find to a pre-school child - a fully grown goat is excellent. If you intend to have more than one child, take more than one goat.
2. Buy your weekly groceries without letting the goat(s) out of your sight.
3. Pay for everything the goat eats or destroys.
Until you can easily accomplish this, do not even contemplate having children.

en ook deze:

Find a couple who are already parents and berate them about their methods of discipline, lack of patience, appallingly low tolerance levels and how they have allowed their children to run wild.
Suggest ways in which they might improve their child's sleeping habits, toilet training, table manners and overall behaviour.
Enjoy it. It will be the last time in your life that you will have all the answers.

rutiel

rutiel

11-04-2017 om 12:07 Topicstarter

Ja!

Inderdaad, het is 'm toch!! Ik dacht dat Avalon de hele test had gereproduceerd maar zie nu dat het een deel is. Sorry, niet goed gelezen dus.

Dank jullie wel, ik zal 'm ergens veilig opslaan. En natuurlijk aan mijn betweterige kennis overhandigen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.