Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

zebra

zebra

09-12-2016 om 19:28

tijdsduur concert van een band

Onze zoon gaat volgend jaar samen met een paar vrienden naar een concert in Nijmegen van een band, tickets zijn al gekocht. Allemaal leuk en aardig maar hoe lang duurt zo'n soort concert ongeveer? Het begint al om 18 uur en ze dachten daarna weer met de trein terug naar huis te reizen. Ik denk echter dat dit niet zal lukken want wij wonen niet bepaald in de buurt en na 22 uur is het lastig thuis raken in de regio waar wij wonen.

Ik heb hen het advies gegeven om een slaapplek te regelen in Nijmegen en dan de volgende ochtend weer naar huis te komen maar heb geen idee of ze dit nu al moeten doen of dat ze daar nog even mee kunnen wachten. Het zijn jongens van 17 en 18 jaar en ze willen uiteraard ook geen hele dure slaapplaatsen.


Noot

Noot

09-12-2016 om 20:30

Ik schat

Een uur of twee excl evt voorprogramma van een half u?
Voor tien u zou meen ik makkelijk moeten kunnen.

40er

40er

09-12-2016 om 20:54

Begint het...

Echt om 18.00? Of is dan de zaal open? Voorprogramma, ombouwen en dan ben je zo een uurtje verder. Dacht dat maiden tot half 11 duurde, zaal was rond half 7 open.

Yucca

Yucca

09-12-2016 om 21:04

Concert

Een concert duurt meestal 'n uur of twee, met uitschieters omhoog en omlaag. Voorprogramma speelt 'n half uur, maar er zit wel 45-60 minuten tussen aanvang voorprogramma en de hoofdact.

Weet je zeker dat het om 18u begint? Dat is behoorlijk vroeg. Meestal gaan rond die tijd de deuren open en dan om 20u het voorprogramma en om 21u de band.

Helena

Helena

09-12-2016 om 22:17

Contact leggen met andere fans?

Misschien kunnen ze via internet contact leggen met andere fans en zo een slaapplaats regelen in Nijmegen. Als ze van tevoren hun slaapzakken naar dat huis brengen, hoeven ze daar niet mee te sjouwen. In ruil voor een biertje in de zaal?

Pailien

Pailien

10-12-2016 om 00:24

Ik denk precies hetzelfde als Yucca. Zaal open om 18, voorprogramma 20, Guns n Roses om 21 a 21.15. Die spelen tussen de 1 1/2 en 2 1/2 uur. dus zeg dat het tussen 22.30 en 23.30 is het afgelopen. Dan naar buiten zien te komen. Dat kan nog wel eens tijd innemen.
Wel leuk dat je zoon kaartjes heeft. Hier vonden ze het te duur.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-12-2016 om 00:47

Haha, een planning van lik m'n vessie dus

Als het na tien uur 's avonds al afgelopen is met het ov in jullie omgeving, zou ik zeker een slaapplek zoeken. Bands die zich wel vermaken op het podium en zonder strakke regie kunnen zomaar wat langer doorgaan. Het alternatief is op het station de eerste trein afwachten.

zebra

zebra

10-12-2016 om 08:33

het gaat idd

om Guns n Roses. En ik heb gisteren gelezen dat sommige bands geen haast hebben om "op tijd" op het podium te staan. Locatie is Goffertpark overigens maar dat zegt mij totaal niks maar anderen wellicht wel? Tickets zijn inderdaad nogal prijzig maar ze hebben het ervoor over dus dat is dan hun keuze uiteraard

De jongens hebben zelf ook al zitten kijken naar slaapplekken in de buurt maar overwogen ook om al een stukje onze kant uit te reizen en daar dan een slaapplek te regelen. Maar als ik hier lees dat het toch wel vrij laat in de avond kan worden, lijkt mij dat ook niet zo'n goed plan.

Van tevoren contact leggen met andere fans (mijn zoon is niet echt een fan maar gaat meer voor de gezelligheid mee en ook om eens een concert bij te wonen van een band) is ook wel een goed idee, zeker het proberen waard.

zebra

zebra

10-12-2016 om 08:39

haha, eerste trein afwachten

ik ging alvast eens kijken of ze überhaupt nog thuis zouden raken. Natuurlijk kunnen ze dat zelf ook maar ik vind het leuk zulke dingen op te zoeken. Met de trein tot het eindstation zou misschien net lukken maar de rest van de reis dus niet. Ze zouden dan om 1 uur 's nachts stranden. Eerstkomende mogelijkheid om echt thuis te raken is trein van 6 uur vanuit Nijmegen, lijkt me nogal lange nacht worden dan op het station aldaar
Dus van tevoren slaapplek regelen is dan wel zo verstandig.

Pailien

Pailien

10-12-2016 om 10:00

tegemoet

Wat wij wel eens gedaan hebben, is dat we keken tot hoever ze met het openbaar vervoer konden komen en ze daar oppikken met de auto. In jouw geval die plek waar tot 10 uur het ov gaat? Of een treinstation? Ik weet niet hoe oud ze zijn maar misschien heeft een van de jongens zelf een rijbewijs? Of vanaf die plek met een taxi (ik weet niet hoe kostbaar dat is in jullie geval)?
En als ze op safe willen spelen een slaapplek regelen. Airbnb? Jeugdhostel? Met boeken zou ik niet te lang wachten want ze zullen niet de enigen zijn.

Pirata

Pirata

10-12-2016 om 10:03

goffertpark

Er gaan zoveel mensen in dat park dat je veel geluk moet hebben om een bus te vinden waar je nog in past.
Probeer een camping op 5 a 10 km afstand te boeken en ga vanaf daar met de fiets, of zelfs lopend.

zebra

zebra

10-12-2016 om 10:31

vanavond

gaan ze uit en vertrekken dan vanaf hier. Wellicht kunnen ze dan voor vertrek gelijk een verblijf boeken daar in de buurt. Lijkt me ook fijner als je overdag al een aantal uur gereisd hebt, treinreis duurt al 2,5 uur en dan nog een uur voordat ze bij het station zijn. Zo kunnen ze uitgerust weer naar huis. Natuurlijk wordt het zo wel een stuk duurder maar ze hebben nog tijd zat om hiervoor wat geld opzij te leggen.

De andere opties houden we in ons achterhoofd.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

10-12-2016 om 10:52

10 uur echt niet klaar

Die gaan de laatste trein niet halen.

Opties: vroeg vertrekken en in de buurt overnachten. Regel dat ook vroeg, ze zullen niet de enigen zijn.

Lowbudgetoplossing van mijn eigen zoon toen die een jaar of 18 was: lekker Nederland doorkruisen met diverse nachttreinen tot hij de eerste trein naar huis kon pakken. En dan zijn moeder met whatsapp spammen met een foto van elk station waar hij overstapte

Dorien

Dorien

10-12-2016 om 11:12

Wat wij deden

Mijn dochter ging een paar jaar geleden met wat vriendinnen naar Rihanna, en toen hebben man en ik ze gebracht. Wij zijn de stad in gegaan en zijn gaan uit eten en daarna in een cafeetje gaan zitten en hebben ze na afloop weer opgehaald. Wij hadden zo ook een hele leuke avond.

zebra

zebra

10-12-2016 om 11:16

geen rijbewijs bezitters

geen van hen heeft al een rijbewijs of is ermee bezig.

De oplossing die Sally MacLennane voorstelt is wel geinig, heb echter geen idee of de jongens dit zien zitten. Het is dan nog geen vakantie anders zouden ze er ook een aantal dagen aan vast kunnen plakken in die regio.

couchsurfing

is dat wat? Dan kun je ergens op de bank slapen of je tentje in de tuin zetten.

Pooh bear

Pooh bear

11-12-2016 om 10:56

Goffertpark

Ben jaren geleden eens naar een concert in het gofert park geweest. Wij waren met de auto maar wat een ramp was dat.
Er gaan zoveel mensen in dat park. Ook dit concert begon toen heel vroeg met meerdere voorprogramma's.
Maar op de heen weg stonden we al dik in de file.
Terug duurde het heel lang voor we überhaupt het park uit waren we moesten het hele park door achter grote stromen mensen. Daarna was het nig een ramp om met de auto van de parkeerplaatsen af te komen om daarna ook weer aan te sluiten in de file.
Ik heb geen idee waar de bussen daar stoppen maar ik kan me voorstellen dat het even duurt voor je bij en in de bus ben.
Voor de eindtijden zou ik even een mailtje naar Mojo sturen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2016 om 12:18

Pooh Bear

Dat rommelige is nooit anders gewest. Dat moet je echt voor lief nemen als je een band of zanger(es) wilt zien. En Mojo kan wel een eindtujd noemen, maar als een artiest of band zich steeds laat terugroepen, is dat niet veel meer waard.

Pooh Bear

Pooh Bear

11-12-2016 om 12:36

Kaaskopje

Dat het altijd een beetje rommelig is klopt. Maar van alle concerten waar wij ooit geweest zijn was die in het Goffert park wel her ergst.
Dat heb ik nooit meer mee gemaakt en wij gaan best wel vaak naar concerten.
Is verder helemaal niet erg maar wilde er ook mee aangeven dat ook al is het concert om 22.00 afgelopen het nog wel even kan duren voor je buiten staat.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2016 om 14:19

Dat laatste

is een feit

Inanna

Inanna

11-12-2016 om 17:41

busreis?

Geen idee of er zoiets is bij Guns n' Roses, maar wij zijn naar Fortarock geweest met de metalbus. Die vertrekt sowieso pas na afloop. Moet die bus natuurlijk wel een halte op een schappelijke plek van je woonplaats hebben.

Ik ben overigens in 1993 naar GnR in het Goffertpark geweest, toen begonnen ze veel te laat en het was zo vroeg afgelopen dat iedereen er vanuit ging dat het pauze was, maar toen begonnen roadies het drumstel af te breken en speakers in te pakken. Dat was echt een afknapper, maar we konden nog wel makkelijk thuiskomen, dat dan weer wel...

zebra

zebra

12-12-2016 om 14:35

Inanna

zo'n busreis zou erg fijn zijn maar ik denk dat dit er niet inzit. Al worden die soms wel georganiseerd vanuit onze regio, meestal voor optredens van de Toppers ofzo. Vaak is de prijs van het ticket dan inbegrepen bij de busreis, of is het andersom? In dit geval hebben ze de tickets al, de reis zal ook geen probleem opleveren (hebben tegen die tijd allemaal studenten ov), alleen moeten ze nog een slaapplek regelen, de heren zijn niet zo snel met dit soort dingen.

zebra

zebra

12-12-2016 om 14:48

wat een afknapper

idd als ik dat zo lees bij Inanna, zo'n kort optreden! En zo goedkoop zijn die tickets bepaald niet.

Ik denk dat ze er goed aan doen om zo snel mogelijk een slaapplek te reserveren voor die nacht en dan de volgende ochtend na een goede nachtrust en lekker ontbijt weer terug te reizen. Met het reizen met de trein hebben ze al ervaring (vakantie afgelopen zomer met groep vrienden) dus dat komt vast goed.

Pendelbussen

Als Nijmegenaar ken ik (helaas!!) de concerten in het goffertpark maar al te goed. Waarschijnlijk worden er pendelbussen ingezet van en naar het station. En het goffertstation ligt op loopafstand van het park. Maar ik denk niet dat het te doen is om nog terug te reizen nee. Eer dat je het park uit bent... Ik ben zelf niet zo'n concertganger dus heb geen ervaring, maar mèn, wat een chaos is het daar altijd.

zebra

zebra

12-12-2016 om 15:17

N@nny

is het goed te doen om vanuit dat Goffertpark richting het centrum te lopen? Veel hotels en B&B bevinden zich in/nabij het centrum voor zover ik gezien heb. De kans dat ze met een bus richting centrum kunnen lijkt me niet zo groot. En hoe zit het met taxi's daar in de buurt?

Ondervinden

En anders moeten ze het maar ondervinden. Rondhangen op een station tot de allerlaatste trein, soms toch nog wel tot 2.00 uur gaat of anders weer om 6.00 uur en dan thuis met een nachtbus of de eerste tram. Lopen naar het station. Je kunt nog zoveel waarschuwen maar soms moeten ze het ondervinden. Ze zijn met elkaar.
Ik had zoon nog zo gewaarschuwd om op tijd op het vliegveld te zijn en geen risico te nemen. Toch liep dat fout, de terugweg van een studiereis met school met een groepje medestudenten, en moesten ze hals over kop nog een bus terug zien te regelen, en betalen. Anders hadden ze nog een nacht in het pension moeten betalen. Dat liep goed af en was een nuttige les.

zebra

Centrum ligt nog op 3-4 km van het goffertpark af zo schat ik. Dus het is nog wel een stukje lopen. Maar zoals gezegd: over het algemeen worden er wel pendelbussen ingezet bij evenementen. Die zouden de jongens dan bij het centraal station (en op loopafstand van het centrum) moeten kunnen brengen.

Het park zelf ligt gewoon in een woonwijk, dus er zijn geen taxistandplaatsen of zoiets. Wel komen er stadsbussen langs het park (halte muntweg). Maar als ze geen extra diensten inzetten, lijkt het me dat daar niet alle concertgangers in gaan passen.

Hopelijk komt het allemaal goed!

Oh ja

Een optie zou dus nog per trein zijn. Goffertstation is op loopafstand van het park en dan ben je met 3 minuten op het centraal station. En in een trein passen veel meer mensen dan in een bus natuurlijk. Er gaat twee keer per uur een trein, maar na 10 uur wel minder vaak geloof ik.

zebra

zebra

13-12-2016 om 19:38

alles is vol

blijkbaar is zowat alles volgeboekt in Nijmegen, alleen nog wat dure gelegenheden maar daar hebben ze het geld niet voor over. Ze hebben besloten wakker te blijven en dan de eerste trein (rond 6 uur) richting huis te nemen.

Pailien

Pailien

13-12-2016 om 21:10

Wow

Dat gaat snel, dat boeken. Is er geen camping in de buurt? En wie weet, misschien woont er wel een volgend jaar in Nijmegen (ze kregen toch een ov-reisproduct, dus dan zal de studie wel aanstaande zijn)? Geintje ...

zebra

zebra

14-12-2016 om 08:36

Pailien

er waren nog wel wat plaatsen beschikbaar maar vaak niet voor 3 personen of hele dure hotels. Of veel verder weg en dan is het de vraag of ze daar geraken met het ov. Ze zijn vast niet de enigen die de trein in willen, neem ik aan.

Onze zoon heeft al studenten ov, de andere 2 jongens krijgen het vanaf januari (mbo), de scholen bevinden zich allemaal in onze eigen provincie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.