Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

The theory of everything - het gezin van Stephen Hawking

https://www.pathe.nl/film/20279/the-theory-of-everything


https://www.youtube.com/watch?v=hi8jMRMsEJo

1 Uur per dag studeren, wel erkenning als briljante excentrieke student, en verder een feestbeest uit een tolerant intellectueel milieu. Pas echt aan het werk ging Stephen Hawking toen hij vroegtijdig getrouwd, vanwege het sombere perspectief van zijn ziekte, een inkomen moest zien te verwerven voor zijn gezin dat hij had met Jane Wilde. Een romantisch tragische film over hun uitzonderlijke gezinsleven.

Marea

Marea

08-03-2015 om 16:35

wat wil je

Wat wil je hiermee zeggen? Dit hebben we toch al in de krant kunnen lezen?

Leen13

Leen13

08-03-2015 om 16:51 Topicstarter

Heb je de film gezien Marea?

Ik heb gisteren de film gezien en ik vond het bijzonder.
Wie weet of Stephen Hawking wel een professor was geworden als hij aan het huidige studietempo was gehouden?
Wat doe je als je denkt dat je dood gaat en je gaat niet dood?
Jane verwacht nog dat Stephen dood gaat en krijgt, met instemming van Stephen een (platonische) gezinsrelatie met Jonathan met wie ze later ook zal trouwen. De kinderen, Jane en Jonathan zie je op een kampeervakantie en Jonathan maakt voor een tijdje deel uit van het gezin tot de familie van Stephen er vervelende praatjes over gaat houden. En zich afvraagt of het derde kind soms van Jonathan is.

En wat ik ook mooi vind aan de film is dat, met name Stephen Hawking, op een licht humoristische luchtige toon, de goede woorden weet te vinden om commentaar te geven op het leven zonder er een drama van te maken.
Het is een onvoorstelbare uitdaging om zo'n gezin te hebben. En een zware wissel op je relatie.

Marea

Marea

08-03-2015 om 17:59

ja, gezien

Ja, ik heb de film gezien en ik vond hem mooi. Maar ik vroeg me af wat je nou met je openingspost wilde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.