Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-08-2013 om 18:19

Terreurdreiging en uitje schiphol

Hallo,

Ik heb een uitnodiging gekregen om met onze jonge kinderen per trein naar schiphol te gaan. Je kan daar op een terras naar vliegtuigen kijken? Vinden de kinderen zeker leuk.
Maar nu lees ik op nu.nl over extra controles en waakzaamheid ivm terreurdreiging en nou wil ik eigenlijk niet meer. Niet zozeer voor mezelf, ik ben niet zo bang aangelegd. Maar mijn gevoel zegt heel sterk dat ik met mijn kinderen dat echt niet moet gaan opzoeken.
Vinden jullie dit erg overdreven? Het vliegt me nu nl. echt aan.

Dendy

Biene M.

Biene M.

06-08-2013 om 21:35

Nah

Ik zou me geen zorgen maken. Sterker nog: ik ga morgen gewoon met mijn twee jongste kinderen de oudste ophalen van Schiphol. Op de één of andere manier zijn die aanslagen altijd juist daar en dan geweest waar en wanneer ze niet verwacht werden.

Fiorucci

Fiorucci

06-08-2013 om 21:39

Geen zorgen

Lees het artikel maar goed, er is geen reele dreiging momenteel, anders zou je echt Schiphol niet op mogen.

liora

liora

07-08-2013 om 08:21

Ach

Als je het eng vindt, is het misschien niet zo leuk. Schiphol loopt niet weg en de terreurdreiging zal wel afnemen. Dus dan ga je toch een andere keer?

Tja

Ja, ik vind het erg overdreven, maar wat zegt dat? Ik ben bang voor spinnen (om maar eens iets te noemen) en dat is ook (veel meer nog) bijzonder overdreven, dus ik heb geen recht van spreken. Wat dat betreft ben ik het met Liora eens, Schiphol loopt niet weg.

Alleen als je je kinderen al lekker gemaakt heb zou ik me wel over mijn zenuwen heenzetten.

Er veel mis je er trouwens niet aan, hoewel ik moet zeggen: mijn kleuter vond een bezoekje aan Schiphol ook leuk, maar dat was vooral vanwege het treinritje (ze wilde een keertje met de trein, en voor ons is Schiphol dichtbij).

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

08-08-2013 om 00:38

Nou temet

ik ben niet met je eens dat je er niet veel aan mist. Tot 6 jaar geleden hadden mijn dochters én man nog nooit gevlogen. Dus toen wij een paar jaar daarvoor alweer naar Schiphol gingen keek iedereen zijn/haar ogen uit. De sfeer op de luchthaven, bij de winkeltjes en dergelijke is dan toch wel speciaal. Wij vonden het een erg leuk uitstapje.

Dalarna

Dalarna

08-08-2013 om 07:06

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-08-2013 om 09:39

We gaan gewoon

We gaan gewoon hoor. Het vloog me even aan, maar het is alweer over. Het gebeurt me wel eens vaker, de angst dat er iets gebeurt en dat ik daar dan ben met mijn kinderen. Dat ik ze kwijt raak ofzo.
De kinderen zullen het ook leuk vinden hoor. We gaan met hun favoriete oom en met de trein, da's dubbel feest.

Dendy

Monique D*

Monique D*

08-08-2013 om 14:57

Gelukkig is die angst over

want anders kan je nergens naar toe met de kinderen.. overal is het risico dat er jullie iets overkomt. En dat hoeft niet met de terreurdreiging te maken hebben, maar er kan ook een groot ongeluk gebeuren. Maar als je daaraan denkt dan leef je niet meer.. en dan heb je achteraf spijt dan je door jouw eigen angst niets met de kinderen hebt gedaan.
Veel plezier op Schiphol.
Groeten van Monique, die alleen op Schiphol komt als ze iemand moet wegbrengen of ophalen of zelf een grote reis gaat maken..

Stenna

Stenna

10-08-2013 om 00:49

Kom net

van schiphol en een vlucht terug. Niks van gemerkt, die extra maatregelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.