Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

appel

appel

19-05-2011 om 12:30

Telefoonergernis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2011 om 22:20

Biene

Je hoeft dat werk toch niet te doen? Hoef je iemand zijn daden niet kwalijk te nemen als hij ze uit hoofde van zijn functie verricht? ===
Daden... waar hébben we het over? Het is geen crimineel. Als je in deze termen over telefonische verkoop praat, schakel je álle mensen die van doen hebben met reclame dan gelijk? Is de drukker een dader omdat hij folders drukt? Als je bijvoorbeeld een krijsende fax acceptabel vindt, dan is het ook wel toegestaan om punaises in de straat te strooien zodat folderbezorgers lekke banden krijgen. Hádden ze maar geen folderbezorger moeten worden.
De meeste mensen die dit werk doen zijn gewoon eerzame burgers die brood op de plank moeten krijgen, maar óf niet makkelijk overal aan het werk raken, of op die manier hun studie kunnen betalen, of zo mooi onder schooltijd kunnen werken, of... vul maar in. We zijn nu eenmaal niet allemaal afgestudeerde kansrijke carrièretijgers met een brede keus uit interessante vacatures.

Fiorucci

Fiorucci

22-05-2011 om 08:14

Eens met kaaskopje

Nee het hoeft niet, maar mijn zoon werkt wel zijn studie bij elkaar. Dit is het enige werk wat een jonge student hier kan doen via een uitzendbureau. Hij doet voornamelijk klantenservice, en valt weleens in op verkoop. Zodra iemand aangeeft geen interesse te hebben, beeindigt hij het gesprek, wat hij ook moet van zijn baas. Dat je een grappige zogenaamd gevatte opmerking plaatst, zomaar de hoorn erop gooit, en meer verzinsels die de gemiddelde callcentermedewerker doet gapen, be my guest. Maar als je de fax erop loslaat, vraag ik me af wie er erger is.

Fiorucci

Fiorucci

22-05-2011 om 08:16

Genista

Alsof diegene die jij aan de lijn krijgt hoogstpersoonlijk het hele systeem opgezet heeft?

Fiorucci en kaaskopje

Ik word een beetje moe van het argument dat iemand toch maar gewoon zijn werk doet en dat je daar niet op mag afreageren. Zoals gezegd, ik doe van alles om mijn telefoonnummer uit de handen van ongewenste opbellers te houden. Dat alleen al kost mij ergernis (!) Dus als een organisatie via wettelijke sluipweggetjes en afdwingerij toch mijn telefoonnummer in handen krijgt en vindt dat ze mij mogen bellen, dan mag ik kortaf reageren van mezelf. Nee, ik scheld niet, maar ik kan soms wel met "ik wil niet gebeld worden" afbreken. Dat is mijn goed recht. Gelukkig voor callcentermedewerkers ken ik geen faxnummers uit mijn hoofd en al had ik ze, ik zou ze ook niet geven. Maar ik zal bedrijven wel loeren draaien als ze mijn telefoonnummer eisen bij een traject waarbij ik het niet wil geven. De callcentermedewerkers mogen boos zijn op hun eigen directie, die hen op deze manier met boze klanten opscheept! Leg de zwarte piet waar hij hoort.

Thera Koninckx

Thera Koninckx

22-05-2011 om 13:07

Eens met kaaskopje en genista

Als je je telefoonnummer ergens achterlaat, moet je niet zeuren over de consequenties (doe ik ook niet, ik weet niet altijd wie mijn telefoonnummer aan wie verkoopt, ik zal heus weleens ergens de fout ingaan. Dus ik blijf vriendelijk, maar ik weiger verantwoording af te leggen voor het feit dat ik die fantastische renteverlaging niet hoef).
Echter, als je ergens gaat werken, moet je ook niet zeuren over de consequenties. Als je bij een callcenter gaat werken, weet je wat voor reacties dat oproept. If you can't stand the heat...
Ik ken ook geen faxnummers, maar het nummer van de eigen klantenservice invullen vond ik wel grappig. Daar zullen die mensen vast o n t z e t t e n d van gapen, maar gun mij dan mijn lolletje maar. Overigens hou ik het bij mijn eigen manier, want anders moet ik dat nummer weer gaan zoeken.

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 13:19

Nou

volgens mij had ook niemand commentaar op bepaalde acties of opmerkingen, maar viel Kaaskopje en ook ik met name over het gemak dat je een gillende fax in je oor maar voor lief moet nemen als je op een callcenter gaat werken! Ik denk dat de meesten geen idee hebben....

En ondanks dat ik zelf op een callcenter werk, irriteert het me ook mateloos als ik er door gebeld wordt! Maar een simpel, geen intresse, is zo gezegd...

Die mensen doen gewoon hun werk, don't shoot the messenger zou ik zeggen, degene die belt weet toch ook niet hoe hun baas aan dat nummer komt? Zij voeren alleen de opdracht uit? En al te kritisch zijn naar je werkgever wordt over het algemeen op een callcenter niet op prijs gesteld....

Merel

Merel

22-05-2011 om 13:39

In discussie gaan

Ik vind nog het ergste dat wanneer ik zeg geen interesse te hebben ze nog met me in discussie gaan ook. Ze moeten gewoon ophangen daarna en niet gaan zeuren waarom ik dan geen korting/groene stroom/beter abonnement/geld verdienen wil. Ik vind dat echt heel vervelend en hang vervolgens ook met een vervelend gevoel op daarna. Ik sta al wel ingeschreven bij zo'n bel me niet register en ben heel zuinig in het verspreiden van mijn nummer. Ik word dan ook niet vaak gebeld, maar ook die ene keer is me al teveel eigenlijk. Omdat ik ook veel 's avonds werk en dan in de ochtend wil uitslapen baal ik als ik door dat soort mensen wordt wakker gebeld. Ik neem wel op omdat ik schoolgaande pubers heb dus voor noodgevallen bereikbaar wil zijn.

Tirza G.

Tirza G.

22-05-2011 om 14:37

Die mensen doen gewoon hun werk

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Ambulancemedewerkers ook. Politieagenten ook. Parkeerwachters ook.
Tegen callcenters kun je je niet of nauwelijks verweren, dit in tegenstelling tot andere vormen van reclame. Winkels ga ik niet in als ik niet wil, websites bezoek ik niet als ik niet wil, reclamefolders gooi ik weg, reclameblokken op TV sla ik over - maar callcenters gaan over de grens van 'aan de deur wordt niet gekocht' heen. Ik laat makkelijker iemand voor de deur staan die aanbelt als het mij niet uitkomt dan dat ik de telefoon laat gaan. Alhoewel. Als het een 'nummer onderdrukt'-beller is, neem ik meestal niet op.

Tirza

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 14:42

Maar tirza

is dat dan een reden om deze mensen, die ook gewoon brood op de plank moeten hebben, te pesten met een fax in hun oor????? Want daar hebben we het over...

Grote meerderheid van callcentermedewerkers zijn vet onderbetaalde uitzendkrachten die bij het niet halen van targets gewoon er uit gefl...d worden! Vaak zijn het ook nog eens alleenstaande moeders omdat het zo heerlijk met schooltijden te combineren is....

merel

merel

22-05-2011 om 14:54

Afschaffen nasha

Sorry hoor, maar moet je dan om geld te verdienen andere mensen gaan zitten lastig vallen? Ik ken werkelijk NIEMAND die het leuk vind om door een callcenter gebeld te worden.

Fiorucci

Fiorucci

22-05-2011 om 15:08

Merel

Dat zal je nog verbazen, hoeveel leuke gesprekken mijn zoon heeft tijdens zijn werk. En ach, gewoon zeggen: geen interesse, van mijn part zeg je niks, en gooi je de hoorn erop, tuurlijk. Maar iemand bewust echt pijn doen, dat gaat mij gewoon een brug te ver. Ik behandel anderen zoals ik zelf behandeld zou willen worden. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Hier zeg ik ook niet alles wat ik denk of graag zou zeggen.

Fiorucci

Fiorucci

22-05-2011 om 15:08

Tirza

Inderdaad, een parkeerwachter doet ook gewoon zijn werk. Zou je daartegen ook uit je dak gaan of in zijn oor staan tetteren?

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 15:11

Tja...

ik zeg toch ook zelf dat ik er niet blij van wordt? Maar het is nu eenmaal een ontwikkeling die gaande is in Nederland, want ja, we moeten tenslotte zoveel mogelijk op Amerika lijken waar callcenters een vrij normaal fenomeen is. En je hebt goede en slechte callcenters. En ook goede en slechte callcentermedewerkers. Er zijn ook callcenters waar je afgerekend wordt op hoeveelheid verkochte producten. Kun je je voorstellen dat je dan alles uit de kast haalt om je product te verkopen?

En nogmaals, dat het je stoort is 1 ding, maar moet je dan die persoon pijn in de oren en een gehoorbeschadiging op laten lopen door hem/haar een fax aan de lijn te laten krijgen? Onvoorbereid?
Dat is een vraag waar niemand hier kennelijk antwoord op wil geven....

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 15:20

Nee

niet onder het minimumloon, dat mag natuurlijk niet, maar voor het werk dat men er doet vind ik wel dat een uitzendkracht zwaar uitgebuit wordt! Ik als vaste medewerker (een van de weinige) verdien bijna het dubbele!
En ik KLAAG ook niet, ik stel slechts de vraag: is het geoorloofd om deze medewerkers te pijnigen met een gillende fax in hun oor?
Maar niemand wil die vraag beantwoorden...Maar misschien is dat dan wel het antwoord: wie zwijgt stemt toe, dus kennelijk vind men het geoorloofd....

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 15:23

Geluid van een fax

zoals ik al zei, ik heb meerdere malen zo'n ding aan de lijn gehad met mijn koptelefoontje op en ja, het doet heel erg pijn aan je oor en ik denk dat iedereen wel snapt dat als je vaak en veel een veel te hard geluid in je oor krijgt je uiteindelijk een gehoorbeschadiging oploopt. Nou zal dat met 1 keer nog niet het geval zijn, maar stel dat iedereen nu ineens dat idee gaat overnemen....

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 15:25

Overigens

die vreselijke overvaltechniek waar sommige callcenters zich mee bezigen irriteert mij net zo goed als jullie. En ik zeg al, er zijn goede en slechte en ook goede en slechte medewerkers. Zelf zou ik ook niet op zo'n callcenter kunnen en willen werken, al schijnt mijn verkooptechniek wel erg goed te zijn, zo werd mij in de opleiding meerdere malen verteld. Maar het past niet bij mij...ik wil mensen inderdaad niets "aansmeren"...

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 15:45

Nou toevallig zeg

een vacature van een callcenter met daarin ook het bruto uurloon: http://www.uitzendbureau.nl/vacature/4004827-bellen-vanuit-huis-voor-een-goed-doel-rotterdam

Merel

Merel

22-05-2011 om 17:18

Antwoord op je vraag nasha

Nee ik vind het niet goed om een faxnummer door te geven. En ik ben nog best vriendelijk door de telefoon ook, gooi 'm er zelfs niet zomaar op en wens de medewerker nog een prettige dag. Maar ik heb een spuughekel aan doorvragen nadat ik gezegd heb dat ik geen interesse heb. Het lastige is, ik heb een website en met het telefoonnummer wat ik daarop heb staan, voor mijn klanten, word ik natuurlijk ook gebeld door callcentra en bedrijven die reclame willen maken/ iets willen verkopen, daar is helaas geen ontkomen aan.

Ik heb niet de intentie wie dan ook te pijnigen, nasha

Mijn antwoord op jouw vraag was letterlijk (lees maar terug): sorry dat ik geen medelijden heb met callcentermedewerkers die een fax aan de lijn krijgen. Meer dan dat moet je niet lezen, ook niet tussen regels. Ik ga niet expres faxnummers opgeven, ook geen nummers met twee cijfers verwisseld oid (want dan kan ik een ander met het probleem opschepen), maar ik zal wel proberen te saboteren als ik een telefoonnummer moet opgeven aan iemand die ik mijn telefoonnummer niet wil geven.
Ooit, lang geleden, gaf ik in antwoord op het argument "die mensen doen gewoon hun werk" een wat absurd tegenvoorbeeld. Stel, iemand huurt mensen in om ongevraagd voortuinen om te spitten. Er zullen vast wel mensen blij zijn dat dat gebeurt, want dan kunnen ze zelf lekker meteen plantjes gaan neerzetten, maar het merendeel zal boos zijn vanwege de ongevraagde inmenging. Maar je mag niet boos worden op die spitter, want die doet ook maar gewoon zijn werk enz enz. Daar is toen nooit een reactie op gekomen. Prima, want het voorbeeld is ook wat absurd, maar enige parallellen zie ik wel.

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 20:33

Pelle

ik verdien 14 euro NETTO per uur....dus ruim boven die 9 euro BRUTO!

Het is echt wel een verschil tussen een gewone hoorn van je telefoon en een koptelefoon...daar komt het geluid ook nog eens van 2 kanten! En jazeker zal dat geluid, als je het vaker in je oor krijgt, tot een gehoorbeschadiging leiden....

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 20:37

Genista het begon

met ik dacht Temet die het als tip aangaf. Daarop heb ik die vraag gesteld waarop nu pas antwoorden komen...

Dus eigenlijk wil je zeggen, dan moeten er maar geen mensen meer solliciteren bij een callcenter? Of wat je eigenlijk precies zeggen voor ik weer beticht wordt van eigen invulling geven? Je weet wellicht ook wel dat men tegenwoordig weinig keuze meer heeft toch? (ik noem bijvoorbeeld een uitkeringsgerechtigde die de max termijn heeft bereikt, een bijstands"trekker" enz...dan heb je vrij weinig in te brengen hoor....en zeg nou niet, zijn het allemaal mensen uit een uitkering? Niet allemaal, maar wel veel. ik weet dat bij het UWV callcenter al sinds het begin de langdurig arbeidsongeschikten daar instromen om uit de uitkering te kunnen....)

Chippie

Chippie

22-05-2011 om 20:50

Genista

Ik heb geen enkele behoefte om mee te doen aan deze discussie. Ik vraag me wel af waarom die mensen altijd tussen half zes en half zeven bellen met een aanbieding voor de Donald Duck oid. Dan is het hier spitsuur en dat maakt mij dan wel wat minder beleefd. Vooral omdat je wweet dat die callcentraa juit bellenn rond spitsuur want dan zitten die gezinnen lekke aan tafel met z´n allen. Ik neem op, hoor geroezemoesgeluiden op de achtergrond (dan weet je alt dat het eeen callcenter is...) en het begint met ´beste mevrouw...´. Dan onderbreek ik meteen en zeg ´geen interesse, goedemiddag-avond´ en kwak de telefoon er op.

Maar terug naar het voorbeeld van Genista. Dat vind ik een absurde vergelijking. Je moet het vergelijken met iemand die bij je aanbelt om iets te verkopen of te collecteren. Dat mag (met vergunning?). Je hoeft die persoon niet binnen te laten, je hoeft niets te kopen of te geven, je mag de deur dichtgooien (of niet openen) maar je mag de persoon niet je 'erf' afschoppen.

Iemand (bedrijf of persoon) die je tuin komt omspitten is aan het vernielen. Dat is geheel iets anders.

Ellen

Ellen

22-05-2011 om 21:39

€ 14?

€ 14 netto per uur voor een beetje mensen lastig vallen? Jemig

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 21:45

Ellen goed lezen

ik werk bij een inbound center....maw, mensen bellen MIJ!

Ellen

Ellen

22-05-2011 om 21:54

Nasha

ok, dat had ik nog niet zo begrepen/gelezen.

Chippie

Ik zei al dat het een tikje absurd was. Maar wat mij betreft, is het door de manier waarop men aan telefoonnummers komt, de akelige technieken die sommigen (!) hanteren en het feit dat ze me op de ongelegenste momenten naar de telefoon halen gelijk aan huisvredebreuk. Dat dat volgens de wet niet zo is, is een flaw in the law - ik ervaar het wel zo. En dat bel-me-niet-register is een lief initiatief maar vol gaten. Ik ervaar colportage overigens net zo. Ik heb niet om die mensen of hun product gevraagd en ze zijn geen vrienden of bekenden van me, dus blijf weg van mijn deur.

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 22:04

Maar nogmaals genista

moet je de mensen die er werken daarop aankijken dan? Die proberen ook gewoon hun brood te verdienen en wat ik al zei, er zitten er genoeg op een callcenter die wel moesten, omdat ze anders gewoon gekort zouden worden op hun uitkering...Wat zou jij doen?

Nasha

Het lijkt me duidelijk. Ik kies voor ander werk. Ik zei al eerder dat ik het argument "zij doen ook maar gewoon hun werk" een flut-argument vind. Omdat ik vind dat zij werk doen dat per wet niet mogelijk zou moeten zijn, daarom. Ben ik dan niet ontiegelijk lief voor callcentermedewerkers doordat ik zó veel moeite doe mijn nummer uit hun handen te houden? Laten ze me daar maar 'ns om waarderen

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 22:15

maar dat is een andere discussie. Dan zou je dus de overheid moeten aanspreken op het feit dat er bedrijven zijn die tegen de wet ingaan. Maar ook dat kun je de individuele callcenter medewerker niet aanrekenen. Nee, jij kiest voor ander werk, en ik zit hier ook niet tot mijn pensioen, maar voorlopig betaalt het wel de rekeningen, waar ik 4 jaar geleden bijna op straat stond....en nee, het is geen topjob, maar het kan echt wel erger....

Vic

Vic

22-05-2011 om 22:50

14 euro netto

Dat is veel, anderhalf keer modaal. Dat verdienen ze niet bij de belastingtelefoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.