Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stelle

Stelle

16-05-2013 om 17:43

Telefoon verdronken

Ohhh help, flesje water is opengebarsten in tas en (o.a.) telefoon nu verdronken. Hoe zat het ook alweer volgens de OO-hulptroepen? In het zout leggen? Hoe lang? En waarom? dank!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Silas

Silas

16-05-2013 om 18:30

Rijst!

De telefoon een aantal dagen in een bak met rijst leggen.
Rijst zuigt het vocht eruit.
Succes ik hoop dat het je lukt.

Gr

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Niet aanzetten!

En niet aanzetten voordat-ie droog is!

Marie

Marie

16-05-2013 om 22:44

Batterij eruit

Hoi
Telefoon openmaken en met de batterij eruit minimaal 24 uur in de rijst leggen (liefst geen snelkook).
Werkte hier prima.

Egel

Egel

17-05-2013 om 11:50

Het hielp

Mijn iPhone was pakweg twee maanden geleden in de wc gevallen. Direct eruitgehaald, ik wist al dat ik hem niet aan moest zetten (of zelfs uit). Maar hij ging telkens automatisch weer aan: eerste probleem (dacht ik toen nog)!
Toen OO (dit forum) geraadpleegd en dus in de rijst gelegd voor iets van vijf dagen. Dan weer aan en tot nu toe werkt ie weer perfect!
Dank, mensen van OO!

Egel, wat ik me afvraag

Ik gebruik mijn mobiel bijna nooit, maar laatst had ik hem in de kontzak van mijn spijkerbroek. Toen ik naar de wc ging en mijn broek naar beneden deed, viel de telefoon gewoon op de grond (ik doe mijn broek niet met de billen al boven de pot hangend pas uit). Als ik eenmaal zit, is het gat van de wc-bril nagenoeg helemaal afgedekt met bil en dij, daar kan geen telefoon meer tussendoor glippen, zoals in die commercial van dat meisje dat op het toilet met haar telefoon bezig is. Dus ik vraag mij af: hoe kan je telefoon in de wc vallen?

skik

Monique D*

Monique D*

17-05-2013 om 15:07

Dat kan wel..

..als je vlak voor de wc-pot staat en snel jouw broek uittrekt. Dan kan de telefoon vanuit de kontzak in de wc vallen.
Mijn kinderen hebben altijd de gewoonte om de telefoon mee te nemen naar de wc en douche (voor de muziek) en ben altijd bang dat het in de wc valt. Tot nu toe is dat nog nooit gebeurd.
Dat is een goeie tip, van die rijst! Dat heb ik nooit geweten. Maar misschien stel ik een oerdomme vraag: moet je hiervoor ongekookte of gekookte rijst voor gebruiken?

bibi63

bibi63

17-05-2013 om 16:23

Hihi monique

Inderdaad beetje domme vraag , maar bedoel ik niet lullig hoor. Dat moet natuurlijk in ongekookte rijst, omdat rijst heeel veel water opneemt. Denk ook aan zoutvaatjes in restaurants (vroeger in ieder geval) waar rijstkorrels inzaten. Dit is omdat in vochtige ruimtes het zout kan gaan klonteren. Met wat rijstkorrels erin is het probleem opgelost.
Gr. Bibi (die je niet echt dom vind hoor, maar ik vond het wel grappig)

Merel

Merel

17-05-2013 om 23:07

Ja dat kan zeker

Vriendin van mij heeft al 2x haar mobiel in de wc laten vallen, uit haar kontzak. Oliedom vond ze zichzelf, vooral die tweede keer natuurlijk maar goed dat kan dus zeker.

Stelle

Stelle

18-05-2013 om 12:34

Dank dank

Haha, dat met die wc heb ik al heel vaak bijna gehad en ik denk elke x opnieuw: 'beter opletten!' Telefoon doet na twee dagen in de rijst nog niets dus gaat weer terug erin (had niet gerekend op 5 dagen!). Irritante is ook dat als ik het ding niet gereanimeerd krijg, ik ook al mn telnr's kwijt ben, aargh! Nou ja, nieuwe poging dus. Dank allen, tot zover!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.