Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tegenstrijdige namen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

... meneer Opstelten dan, die eerst burgemeester van Rotterdam was en nu minister van notabene Veiligheid en Justitie

Nasha 1st

Nasha 1st

12-12-2010 om 13:17

Naaktgeboren

Weleens een brief gezien op mijn werk....Die was voor mw Naaktgeboren-in 't Veld ...

bibi63

bibi63

12-12-2010 om 14:38

Mijn vroegere leraar...

heette ....... Schoolmeester.
Gr. Bibi

Fely

Zie nu dat je vroeg of het echt waar was van mijn juf Poepjes. Ja, dat was écht waar en zorgde destijds dan ook voor grote hilariteit bij mijn hele klas. De betreffende straat lag op 200 meter van school. Of ze kinderen hebben gekregen weet ik niet.

Martine

Hoogleraar

Nog een hele rare, echt waar! Een hoogleraar gastro-enterologie ( weet alles van darmen, diarree en poep) die gezegend was met de naam W.C. Veger.

Hilde

Hilde

14-12-2010 om 15:55

Nou

ook in België kunnen ze er wat van, hoor.
Ik had ooit een leraar die Imant heette. Leuk om de telefoon op te nemen "Met Imant!".
En een bekende gynaecoloog in onze stad heet Vrijens.
Ooit was er een programma op de radio waar je gekke (maar dus echt bestaande namen)moest raden. Zo was er een man die heette Constant Belet.
Of het echtpaar De Jaeger-Schiettecatte. (een "katte" is bij ons dialect voor een "kat" - De jager schiet de katte, dus).
Ik had ooit een college die Van de Neuckere heette, en ook de naam Neuckermans komt wel vaak voor. En een baas met een bepaalde reputatie die toch wel Denayer heette....

Ellen

Ellen

15-12-2010 om 19:12

Spraakverwarring..

Ik lig hier samen met mijn zoon helemaal dubbel om al die grappige namen!

Toen ik nog bij de bank werkte hadden we een client die Mijnlief heette.
Mijn collega moest hem een keer bellen maar vergat mijnheer erbij te zeggen.
Ze begon haar gesprek dus met: "goedemorgen mijnlief"..

We hebben er op dat moment vreselijk om moeten lachen en iedere keer werd deze anekdote weer aangehaald!

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

16-12-2010 om 00:21

Nog een paar

Er bestaat/bestond een makelaardij Krottje.
Orthodontist Dr. Voet
De eigenaar van een autorijschool met zijn initialen op het embleem van zijn lesauto: G.V.D.
Een hoofdzuster van een verpleeghuis die zich aan de familie van een pas overleden patiënt altijd moest voorstellen met "mevrouw Kerkhof".

Dat kan toch niet op je nummerbord?

die worden er toch tussenuit gehaald?

Biene M.

Biene M.

16-12-2010 om 15:33

En daarom

Daarom heeft die rij-instructeur de letters ook op het embleem gezet, SB schrijft niet dat ze op zijn nummerplaten stonden.

Ik hoorde trouwens laatst van iemand die een nieuwe auto kreeg waar NSB op de nummerplaat stond. Dat kon gelukkig wel aangepast worden, maar was dus niet automatisch geskipt.

Oh ik lees weer eens de helft

sorry!!!!!!

kaatje66

kaatje66

19-12-2010 om 12:03

Tandarts

HIer in het dorp een tandarts die slagter heet.

Petr@

Petr@

20-12-2010 om 17:59

Kinderpsycholoog

Toevallig kwam dit vandaag ter sprake in een gesprek met een van mijn collega's en ik moest meteen aan dit draadje denken!
Dus mijn bijdrage aan dit draadje: een kinderpsycholoog die "Streng" heet.

Temet

Temet

20-12-2010 om 20:53 Topicstarter

Vanmiddag gepasseerd

Vanmiddag weer langsgereden op de Amsterdams Overtoom: Houthandel Van Steen

Groeten,

Temet

Loentje

Loentje

21-12-2010 om 13:57

Dr.

Ons dorp beschikt over een echte Dokter Pil!
Loentje

Biene M.

Biene M.

21-12-2010 om 22:34

Nog een dokter

Dokter Prick. Haar mail blijft trouwens vaak in spamfilters hangen, best lastig (en nee, ze is geen uroloog).

Dokter

ik ken een dokter Kerkhof.

Dokter

Potjewijd (nee, geen gynaecoloog )

Gynaecoloog

Mijn gynocoloog heette Haest.

Hahaha

Ik vind ze zo grappig.
Muizemeis

Lachen dit draadje

In Breda een orthopedisch chirurg met de naam Beenhakker en een tandarts Oei.

Rosa-

Rosa-

22-12-2010 om 15:29

Roosendaal

Ziekenhuis een uroloog die Plasman heet met zn achternaam, je verzint het gewoon niet.

Rosa-

m ik

m ik

22-12-2010 om 18:34

Helicopterbedrijf

Ik hoorde vandaag over helicopterbedrijf Boom. Als ze daar maar uit de buurt van blijven !
En jaren geleden een meneer verpleegd met een ascitisbuik (dat is vocht in de buik door een leveraandoening). Deze meneer heette : waterdrager

Suus

Suus

22-12-2010 om 21:15

Een dame

ik ontmoette in het bejaardenhuis een mevrouw Mijnheer

Bellefleur

Bellefleur

23-12-2010 om 08:58

Voorzitter van de vliegeniersvereniging:

Onno Baksteen
De enige donkere persoon (Surinamer) bij mij op de middelbare school heette Witte van achternaam.

Temet

Temet

23-12-2010 om 10:53 Topicstarter

En gisteren in de krant

Er is discussie over het afschieten van damherten in de Noord Hollandse waterleidingduinen. Ze veroorzaken overlast doordat ze met te veel zijn, en dus moet er worden afgeschoten, volgens sommigen.

Helemaaal niet nodig, aldus een woordvoerster van de Dierenbescherming, Mevrouw de Jager

Yvette, ook hier een tandarts Oei. Er zijn er vast veel meer, er zijn meer Indonesische Chinezen die zo heten en die bevolkingsgroep levert buiten verhouding veel tandartsen. Eerder in dit draadje kwam al een tandarts Au langs.

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

23-12-2010 om 11:00

Maar dan

achternamen heb je niet altijd voor het kiezen. Voornamen wel
Ik had een donkere vriendin die Bianca heet. Dat vonden ze vooral in Italie erg grappig. (en haar achternaam was ook nog eens Italiaans)

Vanochtend

vanochtend zag ik bij RTL een meneer van de verkeersinformatie uitgebreid vertellen over gladheid, sneeuw etc. Zijn achternaam is, toepasselijk, Vriezen.

Ook leuk

Ik hoorde laatst de mevrouw Hakbijl getrouwd is met Meneer Zwaard.
Muizemeis

Temet

Temet

23-12-2010 om 15:53 Topicstarter

Ishtar

Mijn broer had vroeger ook een zeer donkere Bianca in de klas. Heb dat ook altijd vrij apart gevonden.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.