Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2017 om 13:49

Taalvraag

Man en ik hebben een meningsverschil. Is het Arnhemmistan, of Arnhemistan?

Krisje

Krisje

06-07-2017 om 13:59

Ik zie overal

dubbel m

Jackie

Jackie

06-07-2017 om 14:02

dubbel

vind ik logischer. Maar ik weet het niet zeker.

Verweggistan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verweggistan

Het is een variatie op 'Verweggistan'. Een verzonnen land uit de Donald Duck. Dan zeg je ook niet 'Verwegistan'.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-07-2017 om 14:27

Wat is

Wat is Arnhemistan? Bij mij is het gevoelsmatig met 1 m, maar eigenlijk maakt het niet uit voor een fantasiewoord.

Lou

Lou

06-07-2017 om 14:37

Haha

Het is geen van beide, want een fantasienaam. Maar ik zou het spellen met dubbel m, net zoals Verweggistan.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2017 om 15:23

Inderdaad fantasie

Maar ook fantasie 'moet' min of meer aan taalregels voldoen denk ik .
Ik ben voor Arnhemmistan, omdat je Arnhem zegt. In een verlenging moet het naar mijn idee Arnhem blijven. Als je Arnhemistan schrijft, wordt de uitspraak arneemistan en dat lijkt mij niet de bedoeling. Bij Amsterdam, zou een dubbele mm mij ook wenselijk lijken. Anders wordt het amsterdaamistan.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2017 om 15:26

Phryn

Jij volgt het nieuws blijkbaar niet? Wilders denkt dat Arnhem Arnhemmistan wordt door de benoeming van Marchouch.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-07-2017 om 16:21

Kaaskopje

Ik zit er niet heel goed in inderdaad Alle reutels van Geert sla ik dus meestal over want dat zijn toch losse flodders.
Arnhemmistan met twee m'en ziet er heel gek uit, met een m lijkt het 'Arabischer'.

Angela67

Angela67

06-07-2017 om 16:24

nieuws

ik vind dat wat geert wilders doet niet 'nieuws' hoeft te zijn. het is namelijk altijd dezelfde oude wijn. 1x per week op de 14e binnenpagina een alfabetische opsomming lijkt me voldoende
gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2017 om 17:23

Ach ja...

hij geeft wel gespreksstof zo hier en daar. Maar het gaat me nu om m of mm

Jackie

Jackie

06-07-2017 om 18:31

klinkt als

Met één M ben ik ook geneigd 'arnheemiestan' te lezen en met dubbel M on arnhemmistan.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

06-07-2017 om 20:07

Het is één m

Omdat de klemtoon op Arn ligt, wordt de m van hem niet verdubbeld. Zo heet een inwoner van Bussum een Bussumer en is het meervoud van kievit kieviten. Arnhemistan dus.
Maar.... ik denk dat de klemtoon verandert als Arnhem Arhemistan wordt, ArnHEMmistan. En dan is het dubbel m.
Ik ben in t buitenland dus ik heb Geert W het niet horen uitspreken, maar ik zou voor de klemtoon op de Hem gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.