Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-11-2013 om 17:29

Surprise voor fitnessfanaat

Voor kind wil ik een torso maken, maar heb even geen inspiratie hoe. Er moeten van die grote dierenpantoffels in passen.

En gewoon

Mega grote dumbbels maken? Lijkt me makkelijker dan een torso.

Tink

Tink

25-11-2013 om 21:45

kippengaas met papier maché?

Lijkt me overigens een hele klus

Iemand nog inspiratie voor het volgende: zoon van 10 moet ook een surprise maken. Het jongetje in kwestie heeft op zijn briefje met voorkeuren geschreven: 'gym, dolfijnen, pannekoeken, en dat was het'.
Zoon is inspiratieloos en ik voel ook nog niks opborrelen zeg maar.
Iemand??

Puck

Puck

26-11-2013 om 08:52

Tink, gymzaal

Doos met dubbele bodem voor het cadeautje en dan een gymzaal maken met de standaard attributen in een gymzaal.

@Tink

Een grote stapel pannekoeken bakken, middelste uithollen, cadeautje erin en afdekken met een paar pannekoeken.

nou..........

Ik zou gaan voor de pannekoek. Die is vrij eenvoudig te realiseren in een suprise. Zo'n gepruts in de hoogte werken.
Men neme een doos die duidelijk qua grootte aan 1 kant smaller is (een laag vierkantje, formaat 4 keer pizzadoos). En dat schilder je in een leuk patroontje (b.v. vierkantjes) zodat ie er enigzins leuk uitziet =tafelkleed).
En ergens aan de zijkant plak je een flink wit rondje, ernaast van zilverpapier bestek (maken door op te rollen en te vormen) ook vastgeplakt en euh....de bovenkant van een beker drinken???
En dus op het witte bord een pannekoek, die ik zou maken van iets als klei/papier/karton of wat dan ook.
Misschien kan je nog van die mini-produktjes van de AH vinden? Hoe heten die ook alweer? En dan natuurlijk jam of stroop...ofzo.
Vrij simpel te maken.
Plat is altijd makkelijker dan in de hoogte werken of rondom.
groeten albana

Tink

Tink

26-11-2013 om 15:48

*plonk*

Wat een ideeën! Toevallig kregen we vandaag de Postcodeloterij-agenda binnen, die in een uitstekend geschikte platte doos zit. We hebben geblokt inpakpapier dus de 'tafel' is al geregeld. Bord, bestek en pannekoek gaan ook wel goedkomen. Tnx!!

Rosa, hoe gaat het bij jou? Ik kaap wel je draadje he, sorry!
Mocht je aan papier maché denken, begin dan wel op tijd, ik herinner me van een paar jaar geleden nog dat het een race tegen de klok werd om 2 surprises van dat spul op tijd droog te krijgen om ze nog te kunnen verven!

Tink

Tink

05-12-2013 om 17:51

Rosa en Albana

Rosa, is het nog gelukt met je torso?

Albana, nog eens bedankt voor je idee, de surprise is prima gelukt. Wel met een grotere doos dan we eerst in gedachten hadden. Ruitjespapier erom als tafelkleed (we hadden toevallig een rol geruit inpakpapier liggen, van de Hema), een plastic bordje en beker hadden we ook nog wel. Grote zus heeft bestek gefabriceerd uit aluminiumfolie. De poedersuikerbus is gemaakt van zo'n kartonnen kokertje met Smarties erin (deel van het kado dus) en een leeg waterflesje deed dienst als 'stroopfles'. Zoon tekende mooie etiketten en alles is op de 'tafel' geplakt met dubbelzijdige plakband. Ohja en de pannekoek, dat was een stukje kreukelig bruin pakpapier, zoon heeft er met donkerbruine stift nog een gezichtje van 'stroop' op getekend en we hebben er een hapje uit geknipt.
Al met al goed voor een applausje in de klas

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-12-2013 om 18:58

Iets anders gemaakt

Ik heb Holle Bolle Gijs gemaakt. Het was eerst de bedoeling om het zo te doen dat je daadwerkelijk met je hand in zijn mond kon en er zo snoepjes uithalen maar dat lukte niet helemaal.
Ik heb een groot, dik hoofd van papier maché gemaakt, met steeds het origineel van de Efteling er naast. Het hoofd zat vast op een doos en in de doos de cadeaus. Geverfd in de Anton Pieck kleuren.

Tink

Tink

09-12-2013 om 00:41

Rosa

Klinkt goed

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.