Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Clowntje

Clowntje

22-11-2013 om 15:48

Surprise idee

Wie heeft er ideeën om te maken voor de Sint surprise. Eerste jaar dat dochter dat moet doen en ze heeft zelf geen idee wat te maken....

Het is voor een meisje met als hobby's dansen, zwemmen en buiten spelen, interesse's zijn tv kijken, soms lezen, computer spelen.

Wie helpt ons aan een leuk, en uitvoerbaar idee.

pooh bear

pooh bear

22-11-2013 om 15:51

Zwembad

Wij gaan een zwembad maken. Van een kartonnen dood en blauw papier. Verder iets van startblokken en een duikplank. Maar we moeten nog wven verzinnen hoe we dat gaan doen.

Wat hebben wij al eens gemaakt....

Een bal van 1 meter doorsnee gemaakt van pakjestouw bij de boer vandaan, en maar winden en maar knopen.

Een klomp ijs van 25x25 cm met in het midden mixed up puzzeltjes

Het boek van Sinterklaas/ een groot dik boek uithollen, karton gelijk na de eerste pagina op de uitholling, cadeau er onder , daarop alle kinderen uit de klas en iets erover schrijven, andere blad een gedicht.

Tussen 6 plankjes, elke cm dichtspijkeren.

Voor een snoeper, een lolly van 1m doorsnee, bezemsteel of panlat, karton en schilderstape, cirkels erop verven met acrylverf.

Snel klaar? Een groot pluchen beest open maken, cadeau erin en weer dicht naaien.

Cadeau in papier marchee, elke vorm mogelijk, daarna verven.

Straks misschien meer....

Dalarna

Dalarna

22-11-2013 om 18:03

Jasam

Sommige scholen willen dat de surprise echt iets voorstelt en dan zou zo'n bal dus wel eens niet de bedoeling kunnen zijn, zo ook die klomp ijs.

Hebben ze daar ook al commentaar op

Dan wordt het idee van mijn zoon dit jaar, het pakketje verpakken in een super grote pot gel ook afgekeurd

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-11-2013 om 19:09

En hier

Wij maken dit jaar Slot Marsepeinstein. Niet zo moeilijk en de dakpannen maken we van speculaas. En misschien dat papa nog een echt werkende ophaalbrug kan bedenken
Vorig jaar was het een snoephuis, gemaakt van een mooie doos die beplakt was met gekleurd papier en dan daarna beplakt met snoep. De jaren ervoor hebben we een kartonnen paardenstal en een voetbalveld gemaakt.

We hadden dit jaar het plan om zo'n pop van minecraft te maken. Doosjes van karton vouwen en die dan stapelen en zo een figuur maken. Helaas houdt het meisje waar het voor is helemaal niet van gamen enzo, dus dan houdt het op. We bewaren dit idee dus maar voor volgend jaar, want we vinden het wel leuk.

Ik vind zelf surpises die kapot gemaakt moeten worden niet leuk. En zoiets gaan wij dus ook zelf niet maken.

Katniss

Katniss

22-11-2013 om 19:22

Voetbal

Dochter moet een surprise maken voor een jongetje dat van voetbal houdt, een voetbal wilde en wiens hobby voetbal is. Serieus, er stonden drie vragen op het lijstje met drie dezelfde antwoorden. Dat biedt mogelijkheden ;-(
We hebben dus maar een voetbal gekocht. Die doen we in een doos die we inpakken in groen papier. Bovenop de doos maak ik met tipp-ex de lijnen van een voetbalveld, en met ijzerdraad en een mandarijnennetje maak ik twee doelen. Ik ben zo slecht in knutselen dat vast direct geloofd wordt dat dochter het zelf heeft gemaakt.

Juline

Juline

22-11-2013 om 20:22

Hier ook een zwembad

Schoenendoos waarvan we de deksel als dubbele bodem gebruiken. De deksel gaat er omgekeerd weer in, met het kado eronder. In de deksel maken we met blauw vliegerpapier het water.

Dalarna

Dalarna

22-11-2013 om 21:43

lol

Nee, kleddersurprises mogen hier ook niet en er mogen ook geen eetwaren in verwerkt worden dus dat slot marsepeinstein kan hier ook al niet...

Katniss

Katniss

22-11-2013 om 23:04

Benieuwd hoe het gaat

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat met surprises in de klas van jongste. Er zitten nogal wat kinderen in de klas met 'niet zo betrokken' ouders. Die kinderen zie ik ook zelfstandig geen surprise in elkaar draaien, en misschien willen de ouders er ook geen geld aan uitgeven.

Rafelkap

Rafelkap

23-11-2013 om 07:44

Hier voor het eerst

en mijn zoon gaat een stoomboot maken van karton. Want als hobby voetbal vond hij zo'n gedoe. Het cadeautje is o.a. een voetbalstuiterbal, voor max. 3,50 is het hier.
Ik denk dat ik vnl. moet assisteren bij het dichten, zoon denkt dat hij dat niet kan.

Clowntje

Clowntje

23-11-2013 om 08:38

Gaat al goed

Met de ideeën, zwembad zie ik wel zitten denk ik zo. Maar nog meer inspiratie is welkom!

Rafelkap

Rafelkap

23-11-2013 om 19:49

Je kan ook iets met een tv doen. Een tv is eenvoudig van een doos te maken, op het tv scherm kan je bv een piet die danst laten zien of wat je ook wilt (tekening of plaatjs van internet plukken). Je kan er ook nog een afstandsbediening bij doen en de tekening moet worden gescheurd om het cadeau te pakken.

en bij het zwembad

ik zou dan allemaal kleine pietjes maken van chenilledraad en papier, en die op en in het zwembad doen. In een bootje, op de duikplank, op een surfplank, enz.
Leuk idee hoor!!

Ideeen voor leuke sinterklaas surprises!

Beste Clowntje,

Sinterklaas tijd komt er weer aan, leuk! De creatieve pietjes komen weer tevoorschijn en de mooiste surprises worden gemaakt. Ikzelf heb nooit zoveel inspiratie, maar haal het van het internet! Ik heb op [verwijderd door forumbeheer] echt leuke tips gevonden! Bijvoorbeeld om een surprise te maken die past bij het cadeau. Of maak een surprise die past bij iemands hobby of werk. Mijn zoontje houdt van voetballen, voor hem maak ik een voetbal schoen! Je kunt als surprise ook iemands huisdier namaken, erg grappig! Er staat in ieder geval veel inspiratie op! Ik hoop dat je daar inspiratie kunt vinden!

Angela67

Angela67

15-10-2014 om 22:44

ja hoor spam

gemeld

Marianne

Marianne

16-10-2014 om 08:40

Katniss

Maak met chenilledraad en satéprikkertjes eenvoudige pietjes die als voetballertjes op het veld kunnen. Of het logo van de favoriete club heel groot uitwerken, een soortt wapenschild. Als je het afwerkt met mod podge of blanke lak wordt het erg mooi.
Je kan ook nog die grote lelijke beker maken, geen idee hoe hij heet. Joekel van een ding met bovenop, jawel een bal. Bijvoorbeeld basis van kippengaas en papier maché erover heen. De bal pak je in met aluminiumfolie. Als je klaar bent spuit je de hele mikmak goud.

Mijntje

Mijntje

16-10-2014 om 10:55

trouwens,

mijn zoon had vorig jaar als hobby alleen opgeschreven dat hij houdt van op zijn hoofd staan. Hij kreeg een hele leuke surprise van een mannetje dat op zijn hoofd stond.

Hier nog geen lootjes getrokken.. Ik ben benieuwd.

Tabitha

Tabitha

16-10-2014 om 17:56

draadje vorig jaar

Het is best leuk om al weer iets te bedenken, maar dit is wel een oud draadje. Misschien handig om te weten...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.