Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

22-06-2014 om 10:52

storting

Mijn zoon heeft op zijn ing rekening een storting gekregen; er staat iets bij van 'terugbetaling van een premie'. Het moet een vergissing zijn. Moet ik iets doen of gewoon afwachten, gebeurt er niks is het van hem?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2014 om 11:26

waarvan?

Hoe oud is je zoon? Betaalt hij zelf premie ergens voor? Zo ja gewoon even bellen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2014 om 11:27

en zo nee

Ook even bellen maar dan door jou.

Dalarna

Dalarna

22-06-2014 om 11:32

hmm

Grappig, een jaar of vijf geleden maakte ik hetzelfde mee, ook op de rekening van mijn zoon, ging ook over een verzekering en dat was dan meer een uitkering na schade of iets dergelijks. Het ging om 400 euro en ik heb het meteen op de spaarrekening gezet en nog steeds heb ik er niets van gehoord. Het is bekend naar welke rekening het is gegaan (dus geen akkefietje zoals in dat andere draadje van bol.com) en ik wil het best terugstorten maar dan moeten ze er wel om vragen. No way dat ik ga bellen...

Suze

Suze

22-06-2014 om 16:32

Dalarna

Wauw, krijg jij dan niet last van je geweten?

Ik vind het wel slim als je een groter bedrag ontvangt om het tijdelijk op een spaarrekening te zetten om rente te trekken, terwijl je uitzoekt hoe het zit en of het weer teruggestort moet worden, maar om zo'n bedrag gewoon te houden. Zou ik me niet lekker bij voelen.

Heb het trouwens ook een keer gehad met een "schadeuitkering" van ca 300 euro. Ik weet niet meer of ik het nou teruggestort heb of dat het er opeens automatisch weer afgehaald werd, maar ik heb het niet gehouden.

Ik zou dus als ik Bulletje was er wel over bellen met de bank. En als het een groot bedrag is even parkeren op een rente-rekening en niet te veel haast maken met dat bellen .

bibi63

bibi63

22-06-2014 om 16:52

Oh Suze

Krijg jij dan geen last van je geweten als je een groot bedrag even parkeert op een rente-rekening?? Wie betaalt dan uiteindelijk de rente die je ontvangt? Beetje dubbel. Niet dat ik dat niet zou doen hoor daar niet van, maar last van m'n geweten voor een paar honderd euro van een verz.mij. Nou nee.
Bibi

alice

alice

22-06-2014 om 17:05

apart

Bol.com maakt een fout dan moet je actie ondernemen, verzekeringsmaatschappij maakt een fout en dan hoef je niets te doen. Ik vind dat apart

Suze

Suze

22-06-2014 om 17:08

Bibi

Je hebt gelijk, het is dubbel.

Maar ik heb geen last van even rente trekken, maar wel met het hele bedrag houden. Mijn geweten werkt dus wel, maar selectief .

NB. Destijds niet op rente-rekening gezet hoor. Ging al snel weer terug.

Suze

Suze

22-06-2014 om 17:10

Alice

"Bol.com maakt een fout dan moet je actie ondernemen, "

Waar haal je dat dan vandaan?

Bij mij is het gewoon mijn geweten en het feit dat als je een bedrag krijgt dat niet voor jou bestemd is, je een zgn. onverschuldigde betaling ontvangt. En die moet terug.

Maar ja, als niemand ernaar vraagt en je geweten speelt je ook geen parten...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-06-2014 om 18:15

terugstorten

Je ziet toch van welke rekening het komt, dan kan je het gewoon terugstorten.

Ik weet niet wat ik zou doen hoor. Als het om een groot bedrag zou gaan zou ik het denk ik ook wegzetten. Geen idee wat mijn geweten ervan zou vinden.

Dalarna

Dalarna

22-06-2014 om 19:51

alice

Bolcom weet niet waar die telefoon naar toe is gegaan. Als die verzekeraar klachten krijgt dat iemand zijn geld niet heeft gekregen zullen zij zeggen dat het is overgemaakt. Vervolgens blijkt het dat het naar de verkeerde rekening is gegaan en wat is er dan mis met: contact opnemen? Ik wacht daar al 5 jaar op, gewoon excuses aanbieden en je geld terugeisen lijkt mij niet zo'n probleem.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2014 om 21:27

Nou ik zou het willen weten hoor

en niet vijf jaar wachten of ze er toch nog om komen.

Betaalt je zoon zijn eigen zorgkosten Bulletje Piep? Als dat zo is kan er door een correctie wel eens wat teruggestort worden. Ik zou echt even bellen, dan weet je het tenminste. En als ze in dat gesprek zeggen dat het in orde is, dan mag je daar vanuit gaan. Vraag of daar een aantekening van gemaakt kan worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.