Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

stoppen met polls

Is het een idee te stoppen met polls? Mensen zeggen niet wat ze gaan doen, en doen niet wat ze zeggen. Ondertussen zit de hele samenleving wekenlang met nare stemmingmakerij die niet echt leidt tot doordachte keuzes.

Niki73

Niki73

09-11-2016 om 17:43

Relativeren

Iedereen moet gewoon weten dat een poll een poll is en DUS niks zegt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-11-2016 om 18:00

Bromvlieg, en wie moeten dan stoppen met polls? En waarom dan? 'gij zult geen polls meer uitvoeren'? Gaan we wet maken die het media, partijen en bedrijven verbiedt om polls uit te voeren? Welk probleem ga je daarmee oplossen?

Mensen zullen altijd blijven proberen om de de toekomst te 'voorspellen'. En dat kunnen 'we' inmiddels erg goed, veel beter dan vroeger. En het gaat vast nog wel iets beter worden. Waarom vind je het een probleem dat het niet tot op de procent nauwkeurig is? Zegt het niet vooral iets over jouw (blijkbaar te hoge) verwachtingen?

Vogel

Vogel

09-11-2016 om 21:06

Of..

... je slaat ze gewoon over.
Net als stukken van opniepijlers. Pardon peilers.

Egel

Egel

09-11-2016 om 22:52

Bromvlieg heeft gelijk

Nou IJsvogeltje, de voorspellers bij de Amerikaanse verkiezingen hebben het helemaal niet goed gedaan volgens mij.

Maar ik stond laatst ergens anders bij stil. Bij het minste of geringste word je om een mening gevraagd, meestal via e-mail ('het kost maar 5 minuutjes en u helpt ons er enorm mee!'/ 'om de dienstverlening te verbeteren').
Ik vond het altijd zo aardig dat ze hun dienstverlening wilden verbeteren maar ik begin het zat te worden. Heb je eens één ding via een website gekocht, krijg je meteen een mail: was het op tijd bezorgd? Beviel het product? Waar ken je ons van? Vind je de website duidelijk? Zou je ons aanraden aan anderen?
Mogen ze natuurlijk vragen maar ik ga het minder invullen.

Heb je de krant in de zomervakantie 3 weken opgezegd, meteen een mail: komt deze weer netjes op tijd? (deze mail vind ik overigens wel oprecht fijn, dat kan ook vaak misgaan).

Een tijdje geleden vulde ik wat fanatieker recensies in op Tripadvisor. Ik denk dat dat ook maar weer moet verminderen.

Je moet overal een mening over hebben. En dan staat er weer in de krant of op nos.nl dat er een heel grote opiniepeiling is geweest (over verkiezingen of over wat dan ook) en dan denk ik ook: mij hebben ze niks gevraagd.
En hoe dan ook, ik wil niet overal een mening over hebben. Of gewoon twijfelen en/of ergens genuanceerd over denken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-11-2016 om 23:16

dus?

"Nou IJsvogeltje, de voorspellers bij de Amerikaanse verkiezingen hebben het helemaal niet goed gedaan volgens mij."

Eh... en dus? Bromvlieg stelt voor om 'te stoppen met polls'. Daar reageer ik op. De uitslag komt voor sommige/velen onverwacht en nu krijgen de onderzoekers het opeens in hun schoenen geschoven. Bromvlieg heeft het ook over 'nare stemmingmakerij'. Nou, die komt toch echt op het conto van de presidentskandidaten zelf.

De vraag van Bromvlieg suggereert alsof alsof je überhaupt kunt 'stoppen met polls'. En dat kan natuurlijk niet. Nou ja, in een dictatuur zou het misschien wel kunnen.

MerelR

MerelR

10-11-2016 om 09:08

Ik denk

Ik denk dat die polls het effect hebben op het stemgedrag. Als een partij flink voorstaat denkt men sneller: ik ga niet stemmen want ze winnen toch wel. Andersom werkt het volgens mij ook zo: omdat Trump/Brexit achter stond zijn er juist mensen gaan stemmen die dat anders niet zouden doen.

Egel (ot)

Daar word ik nou ook zo treurig van. Vroeger kocht je gewoon iets. Tegenwoordig krijg je er meteen huiswerk bij. Ik vul dat gewoon allemaal niet in, des te groter de kans deze gekkigheid ook weer overwaait.

Als een organisatie die een niet-commerciële dienst verleent (UWV, gemeente etc) mijn mening vraagt wil ik daar nog wel op in gaan (ik krijg dat soort verzoeken ook wel in mijn werk), daar wordt uiteindelijk iedereen beter van. Maar de CoolBlue-achtigen kunnen het heen-en-weer krijgen, als ik wat te klagen heb weet ik ze zonodig wel te vinden, en verder wens ik na de aankoop met rust te worden gelaten (al die spam is al vervelend genoeg).

Koop in echte winkels, mensen, de aankoop zelf kost iets meer tijd, maar daarna is het werk gedaan!

Groeten,

Temet

Triva

Triva

10-11-2016 om 19:14

mwoah

Zo min mogelijk echte winkels voor mij, heb ook helemaal geen last van enquetetoestanden.

triva

En ook niet van een vollopende mailbox nadat je een keer wat besteld hebt? Of markeer je die clubs dan als ongewenste afzenders?

Groeten,

Temet

Tuinstoel

Tuinstoel

11-11-2016 om 13:16

Temet

Je kruist toch zelf het vinkje aan of je nieuwsbrieven e.d. wil ontvangen?

Ik erger me dood aan goede doelen die je blijven bellen omdat je ooit een keer een donatie hebt gedaan. Bijv. Oxfam Novib. Dat terwijl ik in hetB me niet register sta, maar blijkbaar mag dat gewoon omdat je ze ooit 1 x vrijwillig geld gegeven hebt.

Dan toch liever een nieuwsbrief.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.