Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marianne

Marianne

20-08-2014 om 14:09

Stijlanalyse gezocht!

De kleding die ik heb is of vaal en verwassen, hebben vlekken of gaten of heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht. Ik voel me niet lekker in mijn kleren, ze passen niet bij wie ik ben maar ik weet niet zo goed wat ik wil of wat bij me past. Ik moet volgende week weer werken, heb 1 donkerblauwe tricot jurk met witte streepjes, 1 lichtgroene lange jurk ibiza stijl, 1 suède rok, 1 afgeknipte spijkerbroek en 2 zwarte basis tshirtsDit is wat weinig en wat underdressed. Bij de groene jurk ik enkel slippers, niet voor het werk .
Ik zit er hard over te denken om een stijladvies te laten doen voor ik een investering doe in een nieuwe garderobe. Wie weet een goede in Zuid-Holland?

Moeder

Moeder

20-08-2014 om 14:59

Wel Zuid Limburg

Helaas weet ik niemand in Zuid Holland. Wel een hele goede in Zuid Limburg. Misschien leuk om een dagje uit van te maken Veel succes met je analyse. Goed plan!

Zofie

Zofie

20-08-2014 om 15:26

voor volgende week

gaat niet meer lukken. Wie weet kunnen wij je ook nog wat advies geven? Ben je blond of donkerharig? Dun, lang, dikke benen, geef maar wat ingredienten.

Marianne

Marianne

20-08-2014 om 15:54

Lastig

Ik vind het moeilijk om mijn eigen lijf objectief te zien. Ik ben 1.65, veel te zwaar, donker krullend haar met een rode gloed. Sproeten, bril. Over de 40. Herfsttype.
Flinke borsten, best een buik maar wel een taille. Buik is niet groter dan borsten, zo erg is het ook weer niet. Onderbenen zeer oké, vandaar dat ik de laatste tijd veel jurken en rokken heb gedragen.
Hou van vrouwelijk maar niet van een polootje. Draag nooit gympen of sweaters. Wil wat meer volwassen kleding, al mag de kleding best een grappige touch hebben. In dat kleurrijkke en grappige was ik wat te veel doorgeslagen. Hou niet zo van de dingen die normaal in de winkel hangen, zie er dan verkleed uit.
Qua sieraden is het wisselend, ik draag regelmatig één hele grote ring die qua kleur bij mijn outfit past maar draag ook parels of een klassieke set als een saffier met diamanten. Heb ook regelmatig de loombandjes om die de kinderen voor me maken of andere dingen die ze voor mij hebben geknutseld.
Haha, kun je hier iets van maken?

Zofie

Zofie

20-08-2014 om 18:50

poging

Een poging: wat afkleed is zwart: zwarte broek/rok met colbertje en fleurige blouse. Daar kan je nooit een buil aan vallen.
Ter inspiratie: http://www.koninklijkgoed.nl/dames/rokken/avoca-long-basque-skirt-black.html (staat ook mooi vestje bij trouwens)

king louie bloesje bv http://www.koninklijkgoed.nl/dames/tops-blouses/king-louie-bow-blouse-victoria-icon-red.htmlen zwart colbertje, gewoon van de hm bv

Dat kleurrijke en grappige kan je in bloesjes kwijt, als de rest 1 kleur is (bv zwart of donkerblauw)

Jurken ook te over op deze site (zilch)

Of een zwarte jurk als basis, bv hier http://www.esprit.nl/dameskleding/jurken/trend-zwarte-jurken/jurk-van-glanzende-jersey-084EO1E076_001 met wat fleurig colbertje/vestje/bolero donkerrood of donkergroen?

Ik hoop dat er nog meer tips komen!

Tihama

Tihama

20-08-2014 om 20:25

Tips

Ik heb alleen een goede tip voor een stijladvies in Almere.

Ik ben zelf enorm tevreden over het advies dat zij me gegeven heeft.

In afwachting van het stijladvies kan ik je wel een paar tips geven:

Op de bibliotheek kun je de boeken van Trinny & Susannah vinden: http://www.bol.com/nl/p/stijlgids-voor-ieder-figuur/1001004005979273/

Ze beschrijven daar vrouwen in 12 figuurtypes. Als je moeite hebt om aan de hand van hun beschrijving je type te vinden, dan helpt deze website: https://www.munt-webshop.be/nl/maattabel-begeleiding/welk-figuurtype-ben-ik-vrouwen

Tot slot is deze website geweldig: Lida Thiry: http://www.lidathiry.nl/

Zij geeft enorm veel tips per figuurtype.

Tihama

Tihama

20-08-2014 om 20:26

Oja

Op dressesonly.nl kun je de jurken laten sorteren op basis van lichaamsvorm. Je krijgt dan automatisch een goede selectie.

Marianne

Marianne

20-08-2014 om 22:02

Trinny en Sussannah

Het gekke is, dat ik het écht niet zie. Welk figuur ik heb, bedoel ik. Ik denk dat ik een vaas ben, maar nu ik wat ben aangekomen misschien meer een cello. Alhoewel, door al dat vet lijk ik ook wel op een baksteen. Wat dus niet kan want ik begreep dat je lichaamsvorm onafhankelijk van je maat is.
Tihama, krijg je ook tips voor de stijl van de kleding dus niet alleen welke vorm? Ik zou zo graag wat samenhang in mijn kledingkast willen. Heb je misschien de naam of website van die mevrouw? De site van Lida Thiry ken ik, het plan is om in eerste instantie alleen de kleding te kopen volgens het 13 is 31 principe. Dan kan ik behoorlijk lang vooruit.

Tihama

Tihama

20-08-2014 om 23:27

Uitstraling

Ja. Ik moest een collage maken, maar ze heeft ook mijn kledingkast helemaal mee uitgemest

Aan de hand van het collage (dat mijn smaak weergaf) en mijn figuur gaf ze adviezen. Ik kreeg van te voren een hele stapel tijdschriften om uit te knippen. Het leuke was dat dit uiteindelijk een heel mooi beeld gaf van wat mij aanspreekt. Samen met haar heb ik ook uitgebreid besproken wat ik wil uitstralen en wat ik mooi vind.

Ik heb (blijkbaar) een hang naar extravagant en ik heb met haar doorgenomen hoe ik dat doe zonder over de top te gaan (hotter than my daughter)

Ze heeft me ook tips gegeven hoe ik mijn zakelijke kleding kan gebruiken. Het effect dat kleding bij mensen oproept. Wil je afstand houden, imponeren, compenseren of je aanpassen aan je omgeving. Dat soort vragen. In een strak zakelijk pak een gesprek aangaan met een particulier betekent dat je afstand houdt. In een lief jurkje met bloemetjes een zakelijke onderhandeling aangaan, roept iets heel anders op

Het zijn dus eigenlijk 3 dingen: mijn smaak, mijn figuur en de gewenste uitstraling.

Tihama

Tihama

20-08-2014 om 23:30

website

Hoi

Ik ben bij Ingrid Kiezebrink geweest: http://www.kleur-styling.nl/

Twee keer zelfs, want na een paar jaar had ik het nodige geexperimenteerd en wilde ik haar nog een aantal vragen voorleggen.

Nu ik nadenk: zelfs 3 keer, want ze heeft vorig jaar een kleuradvies & makeup feestje voor mijn dochter en haar vriendinnen bij ons thuis gedaan.

Marianne

Marianne

21-08-2014 om 09:42

Den Haag?

Ik wil vandaag naar Den Haag om een paar dingen te kopen. Nu ben ik daar totaal onbekend maar ik meen me te herinneren ooit gehoord te hebben dat er kledingzaken zijn met meerdere merken. Geen Bijenkorf, daar kan ik nooit wat vinden omdat het zo versnipperd is. Weet iemand hier een goed adres (klassiek-sportief, vrouwelijk, prijzen zo €80/€100 rok en €50/€80 voor shirts of iets hoger). Geen Max Mara maar zeker geen HM .
Ik wil graag passen, anders was online ook nog wel een optie geweest.

verkoopster

als je een winkel instapt, kijk dan even naar een verkoopster ongeveer van jouw leeftijd, leg situatie uit en vraag hulp.
Zo heb ik vaak kleding gekocht, verkoopster vond 't geweldig om over de afdeling te struinen, zij wist precies waar wat hing en ze was gelukkig ook eerlijk

Evanlyn

Evanlyn

21-08-2014 om 11:08

en liefst nog...

van jouw lengte/dikte.

Vanillia!

Ik slaag altijd bij Vanillia omdat ze voor diverse stijlen aanbod hebben. Van casual tot zakelijk en allemaal vrouwelijk. Ze hebben een ruime collectie en het is goed betaalbaar. De dames in de winkel zijn meestal heel behulpzaam en kun je gewoon vragen om hulp.

Ik ben zelf heel stijlvast maar doordat een verkoopster me daar eens liet aanpassen dat ik nooit uit het rek zou trekken zag ik dat dat ook eigenlijk heel mooi stond.

Evanlyn

Evanlyn

21-08-2014 om 13:02

Tihama

Wat vonden de meiden ervan? Hier wat spanningen tussen de meiden, dus ik dacht misschien een leuk moeder/dochters dagje te plannen.

Marianne

Marianne

21-08-2014 om 13:23

Geen paniekvoetbal

Ik heb echt nú wat nodig, maar ik was weer bijna in de valkuil getrapt om als een kip zonder kop te gaan kopen. Ik ben in mijn dorp naar de twee winkels geweest die we rijk zijn en heb een zwart bloesje van peppercorn gekocht met bloemen van een schilderij van vroeger er op en van Vera Moda een donkerblauwe jurk met lange mouwen, model lange trui maar wel met taillering. Als ik nu nog één top kan vinden kan ik wel even uitzingen tot de stijlanalyse.
Heb mijn kast uitgemest en vond achterin op de bovenste plank een spijkerbroek. Deze is weliswaar iets te krap, maar het is de 'verkeerde tijd van de maand' en met ook een weekje opletten pas ik er goed in.
Ik werk part-time, dus als ik het goed combineer en slim met accessoires speel kan ik dit echt wel een paar weken aan.
Mijn dochter zei dat ze dacht dat het een grap was toen ik zei dat ik niets had om aan te trekken tot ze zag dat inderdaad álles met gaten of vlekken is.
Zo, en nu even mailen voor de stijlanalyse. Pff. En ik heb toch zo'n hekel aan winkelen, maar ik wil er wel verzorgd uitzien.

Marianne

Marianne

21-08-2014 om 13:36

Tihama

Tihama, heb jij het garderobe-advies gedaan of de kleding en styling?

Tihama

Tihama

21-08-2014 om 18:49

Alles

Ik heb eerst de kleuranalyse gedaan met een vriendin samen.

Daarna is ze bij mij thuis geweest voor de stijkanalyse, het advies en tot slot de garderobe.

Voor die stijlanalyse moest ik dus een collage maken. Die hebben we samen besproken. Toen moest ik in ondergoed voor de spiegel, terwijl ze al mijn verhoudingen opnam. Ze had een serie kraagvormen bij zich die ze steeds om mijn hals hing. V, boot, kraag, laag rond, hoog rond, col etc. Ik zag toen zelf voor de spiegel welke kragen positief werkten, en welke kraagvormen mijn borsten deden exploderen

Vervolgens heeft ze aan de hand van een boekwerk aantekeningen gemaakt van de juiste keuzen voor mij. De juiste lengte voor blazers, de vorm van de bloes etc. Ook voor de rokken had ze voorbeelden bij zich. Mij staat een kokerrok net op de knie het beste. Dat scheelt optisch gewoon 10 kg.

Uiteindelijk heeft ze mijn hele kledingkast in 3 stapels gesorteerd: wegdoen, geweldig en een categorie 'combineren'. Op de stapel wegdoen lagen al mijn miskopen. Die leken in de winkel een goed idee, maar bleken later gewoon niet te kloppen, maar ik had geen idee waarom. Op de stapel geweldig lag alles waar ik altijd naar greep als ik bijv. een presentatie moest geven. Ze heeft me laten zien waarom ik dat deed. Mijn favoriete blazer had precies de goede lengte, de juiste taillering, de goede kleur, de juiste ronding bij mijn buik, en de perfect geplaatste zakken. Idem voor mijn perfecte pantalon.

Sinds die tijd weet ik waar ik op moet letten. Het is aan de ene kant meer werk met winkelen, maar ik hoef veel minder te passen, want ik zie al op de hanger wat er mis is. Bovendien doe ik vrijwel nooit meer een miskoop.
Heel soms gaat het nog mis als ik val voor een favoriet kleurtje. Maar de laatste misser is alweer een jaar geleden. Ik leer het nog wel

Tihama

Tihama

21-08-2014 om 18:51

De meiden

Vonden het heel leuk. Mijn dochter kreeg als jarige job een kleuranalyse. Was heel grappig want al die meiden gilden echt in koor wat klopte en wat niet. Opvallend hoe heftig dat effect van kleur is.

Daarna hebben ze een make-upsessie gedaan, waarbij de adviseuse elk meisje apart haar advies gaf.

Tot slot een goodybag voor iedereen. Het was hier echt een succes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.