Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-06-2020 om 22:26
Ben al een paar dagen in een stevige dip. Ik heb last van alle coronamaatregelen, van het niet zorgeloos onder de mensen kunnen zijn, van het eeuwige videobellen waarbij ik een groot deel van de nonverbale communicatie mis, van het niet met vrienden en familie knuffelen, van de uitslag op mijn handen die ik niet meer weggesmeerd krijg, van het niet meer kunnen flirten, van stomme zwaaitjes geven, van iedereen die steeds sneller geïrriteerd raakt (ik voorop) etc.
Ook krijg ik te weinig tot geen erkenning voor mijn creatieve en innovatieve werk. Dit probleem komt bij vlagen terug en kan ik nu op dit moment erg slecht verteren. Ik ben ondernemer en ik vraag me af of het wel bij me past. Ik hou van de vrijheid, de onzekerheid, de flexibiliteit, het zelf beslissingen kunnen nemen, ed, maar haat de competitie en het voortdurend op je qui-vive zijn voor mensen die je ideeën jatten of met de eer gaan strijken. Ik wil op inhoud samenwerken en cocreeren, en gezamenlijk naar het doel werken, want dat geeft zo’n kick. Ik word doodmoe van de vechthouding.
Ik maak me zorgen over mijn puberkinderen, die wat van hun levenslust en toekomstperspectief kwijt zijn door de coronamaatregelen. Die de motivatie niet meer kunnen opbrengen om nog iets voor school te doen.
En dan is er ook nog niks op tv, en op Netflix ben ik het spoor bijster. HUIL.
Wie heeft er feelgood tips? Wat doen jullie om jezelf op te vrolijken?
Mag van alles zijn: Netflixfilms tips, leuke of lieve video’s, twitteraccounts om te volgen, drank en drugs, muziektips om te luisteren.
01-07-2020 om 11:21
Songfestivalfilm
De songfestivalfilm is echt geweldig leuk, snoep voor de ziel
Morgen sporten in de gym en dan maak ik een keuze uit jullie podcasttips én ik heb het Stedelijk geboekt. Want inderdaad, nu is de kans om te gaan zonder drukte. Juwelen in de Hermitage ga ik ook nog bezoeken.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.