Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Elisabeth

Elisabeth

04-02-2016 om 10:15

St. Elsewhere

Wie kent de ziekenhuisserie St. Elsewhere van vroeger...denk, jaren 80...geloof ik.
Als kind vond ik dat zo leuk en het wordt nooit meer herhaald voor zover ik weet. Ik kan het ook nergens vinden of bestellen. Ja, alleen seizoen 1 en dan compleet in het Engels.
Net zoals de 'loveboat' ook zo 'fout' maar ik vond dat erg leuk als kind.
Weet iemand misschien hoe ik aan die series zou kunnen komen???


ja, was leuk!

Wij hielden ook van HillStreetBlues. Op de Belg was dat laatst weer eens, wat een nostalgie.

Best kans dat je het minder leuk vindt dan destijds, dat ziekenhuisgebeuren, maar wie weet.

Hortensia

Hortensia

04-02-2016 om 10:52

Ja, herinner ik me nog wel

En wie kent Sons and Daughters nog? Die werd voornamelijk op de Belgische televisie uitgezonden.

Elisabeth

Elisabeth

04-02-2016 om 11:45

Sons and daughters

Dat keek ik ook, haha, dat was ik vergeten! Was toch Australische serie???

Elisabeth

Elisabeth

04-02-2016 om 11:46

En HillStreetBlues

Met die gekke politie agent als zwerver, hoe heet ie ook alweer? Ook zo leuk, ik mocht dan opblijven om mee te kijken!

St Elsewhere

is vorig jaar nog uitgezonden in de ochtenden op de BRT, gevolgd door Lou Grant, een serie over een dagblad waarin journalisten allerlei zaken aan het licht brachten.Heb ik standaard op de timer van gezet om 's avonds af te kunnen kijken. Heerlijk, die fijne, integere mensen die bijna allemaal het beste met elkaar en de wereld voor hadden, dat aangenaam slome tempo. Erg ontspannend.

Ik vind veel eigentijdse series zo vermoeiend om naar te kijken, luidruchtig, bloederig, al die hoofdpersonen met een neurose, en dan zijn het vaak nog tig seizoenen die een herhaling van zetten zijn - al die dojen bij Dexter. Af en toe probeer ik het weer eens om met mijn huisgenoten een serie mee te kijken die zij volgen. Maar ik haak vaak al snel af. Ik vind de meesten ook zo onsympathiek, en da's voor mij wel een voorwaarde wil ik een beetje kunnen meeleven. BIj die terminale scheikundeleraar die meth ging maken dacht ik na de tweede aflevering al: man, als je geen euthanasie vraagt breng ik je eigenhandig naar de Einder.

Sons and daughters

joy and laughter, tears and sorrow and happinesssss ..la,la,la

Die startte als een serie over een bij de geboorte gescheiden tweeling, John en Angela, die verliefd op elkaar werden. Oorspronkelijk zouden het maar een paar afleveringen zijn - totdat hen ook duidelijk zou worden wat alle kijkers allang wisten - maar vervolgens sleepte het zich jaren voort met verhaallijnen rond het in weelde levende gezin van Gordon en Patricia, en David en zijn grijze muis Beryl als volkse tegenhangers, en hoerenmadam Fiona die ex-prostituee Jill onder haar hoede had.

O,waarom loop ik altijd naar mijn leesbril te zoeken, vergeet ik alle afspraken als ik ze niet direct in mijn telefoon zet, en weet ik nog wel bijna alle details van een suffe serie van 30 jaar geleden.

Nou ja, voor de liefhebbers:


https://www.youtube.com/watch?v=sGnpJhGMqYU

Ik pak er een breiwerkje bij,terwijl de regen tegen de ruiten slaat. En zit voor even weer in gedachten op de BBtvstoellookalike in mijn ouderlijk huis.

Hortensia

Hortensia

04-02-2016 om 16:34

Kenfan!

We hebben veel met elkaar gemeen

Ik heb dan wel geen BBtvstoellookalike, maar wel een heerlijke hangbank

Als jij Sons & Daughters via de Belg hebt gevolgd, ken je Oshin waarschijnlijk ook wel

Qua moderne series kan ik erg genieten van Downton Abbey. Al het geweld en gedoe is ook niet aan mij besteed.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2016 om 17:10

Oh heerlijk

Ik zie hier series voorbijkomen waar ik ook naar keek. St. Elsewhere, maar later ook ER.

Waar ik een beetje last van heb, of een beetje veel eigenlijk, is dat er zo'n groot aanbod is, dat ik 80 procent niet zie en daar af en toe best spijt van heb. Zo kijk ik niet naar Downton Abbey, terwijl ik wéét dat ik dat ontzettend leuk zou vinden. Uiteraard kan ik het opnemen, maar dat komt er dan weer niet van. We kijken nu naar Tessa, dat vinden we allebei leuk, maar mijn man heeft niet zoveel met kostuumseries, die ook nog eens tot in lengte van dagen doorgaan, dus moet ik D.A. alleen kijken en dat komt er niet van.

Vroeger was het lekker overzichtelijk. Dát kwam op tv, geen gedoe van 'wat moet ik eens kiezen', geen gedoe van 'ik vind dat niet zo leuk, dus neem maar op', nee... dát was er en je had het er maar mee te doen .

Hortensia

Hortensia

04-02-2016 om 17:29

Eigenlijk kijk ik best weinig

Ik kan series over het algemeen niet meer zo goed volgen. DA lukt dan nog aardig, maar verder wordt het me al snel te ingewikkeld. Zeg maar dat het de leeftijd is
Ik heb ook geen netflix en uitgebreide zenderpakketten.

Eigenlijk kijk ik momenteel vooral graag naar Masterchef. Heb ook Heel Holland Bakt gekeken. Gewoon niet al te hoogdravend, puur ontspannend na een drukke dag.

En ik ben in de weekends weer DA aan het afkijken vanaf seizoen 1.

Ik heb nog ergens de dvd-serie Centennial, wie kent die blast from the past?

Vrijdagavond

Wij hadden vroeger heel lang geen tv en later wel een tv maar geen kabel, dus op vrijdagavond schoof ik gezellig bij mijn buurmeisje aan om op de Belg Fame te kijken. Daarna kwamen Hill Street Blues en Cheers. St. Elsewhere vond ik ook een heerlijke serie. En The Flying Doctors.

skik

Ja Fame

Daar was ik fan van!
En Battlestar Galactica (de originele), om maar wat uitersten te noemen.

Angela67

Angela67

04-02-2016 om 21:14

"ie-tie-wie-tie"

Kent iemand dat nog? As The World Turns, de oudste (langslopende?) soap opera. Ik nam het op met de videorecorder en spoelde het net iets sneller dan normaal af, dan kon ik wel de ondertiteling nog lezen en kon ik 's ochtends bij de koffie + sigaret precies 1 aflevering zien
gr Angela

Hortensia

Hortensia

04-02-2016 om 21:22

ATWT

Daar was ik tijdens mijn helaas wat invaliderende zwangerschappen nogal fan van

Ergens tweede helft jaren negentig

The Bold and the Beautiful vond ik toen minder boeiend.

Bestaan beiden nog?

ATWT

Oh, ik moet bekennen dat ik dat zo'n 20 jaar heb gevolgd. Niet elk jaar even veel, afhankelijk van het tijdstip van uitzending. Ik begon met kijken naar de uitzending op zondagnacht na twaalven omdat ik dan altijd nog wakker was. En zoals dat gaat bij een soap, je wordt er in gezogen en wil weten wat er verder gebeurt. Vooral in mijn bv-periode keek ik het dagelijks omdat het vaak samenviel met voedingstijd. Belachelijke serie verder, met vaak ontzettend slecht acteerwerk en ridicule verhaallijnen. Hoe vaak kan een mens na een ongeluk geheugenverlies hebben in één leven, hoe vaak kan je ontvoerd worden, hoe ingewikkeld kan je familie in elkaar zitten met al die trouwerijen, scheidingen, adopties, plotseling opduikende buitenechtelijke kinderen? Maar toen het net afgelopen was miste ik het best wel. Oakdale forever.

skik

Angela67

Angela67

04-02-2016 om 22:34

och ja oakdale. . .

zo heette het daar .
https://nl.wikipedia.org/wiki/As_the_World_Turns
ik hoefde alleen maar atwt in te typen in google en dit was de eerste hit.
morgen maar eens lezen . . .
gr Angela

Fame

Fame, dat vond ik echt helemaal je van het. Ik ging meteen samen met mijn vriendinnetje op jazzballet, met beenwarmers enzo. We zijn nog naar de open dag van wat nu Codarts is geweest. De directrice vroeg of ik auditie wilde komen doen maar ik mocht niet van mijn ouders. Nu zit mijn dochter op de theaterhavo en dat is best wel Fame-achtig. Ik liet haar een keer clipjes zien op Youtube, bij haar op school kan het ook wel voorkomen dat er in de pauze iemand op de piano begint te pingelen, een ander zijn gitaar er bij pakt, de rest invalt met zang en de rest spontaan gaat dansen. Kan trouwens ook zomaar tijdens aardrijkskunde gebeuren. Ik baalde wel dat ik er pas nadat ik in New York geweest was achter kwam dat het schoolgebouw waar de serie zich afspeelde vlak bij ons appartement was maar ik er dus niet langs geweest was. Ook heel jammer: 'Leroy' is al op jonge leeftijd overleden.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2016 om 00:09

Wat een lekker sentiment draadje!

Ik mis Neighbours nog geloof ik. En Dynasty en Dallas. Er was nog zo'n serie...

ATWT heb ik ook echt héél lang gevolgd. The bold and beautiful wel een tijdje, maar op een gegeven moment vond ik het echt te gek worden. Zo slecht.

skik

"'Leroy' is al op jonge leeftijd overleden."
Nee! Ooh dat wist ik niet ,wat erg zeg. Weer een illusie aan diggelen.

Ik keek heel graag Fame, Battlestar Galactica, en later, toen ik net op kamers zat Love Boat. Heeeeeerlijk.

Hill Street Blues heb ik later nog eens helemaal gevolgd (werd uitgezonden bij de BRT geloof ik) en dat vond ik nog steeds een heel goede serie. M*A*S*H heb ik ook wel drie keer helemaal gezien.
Met soaps had ik minder, al heb ik nog een tijdje de escapades van Ridge en Brooke (The Bold and the Beautiful) met stijgende verbazing gevolgd (die Ridge was ouder dan Eric geloof ik en moest toch met behulp van veel zwarte haarverf zijn zoon neerzetten??).

Neighbours

kijken wij nog steeds, dochters en ik, op Eén Belgie. En via de site als we een aflevering missen.
Jongste dochter is anderhalf jaar geleden op haar reis naar Down Under zelfs op de set geweest!

Elisabeth

Elisabeth

05-02-2016 om 10:56

Leuk

Al die series! Van mij mogen ze allemaal herhaalt worden in het weekend! Lijkt me heerlijk om ze samen met mijn kinderen en man te kijken. Is zo 'rustig' niet zo schreeuwerig en druk zoals ik de series nu vind...

Maar niemand die weet hoe ik aan St.Elsewhere kan komen???

ATWT keek ook, een hele tijd zelfs, vooral als baby sliep, of eten
Heerlijk vond ik dat. Maar ik raakte de draad kwijt toen ik het een tijd lang niet meer kon zien en opeens had Lily een dubbelganger...ofzoiets en Holden uit beeld of stond weer op uit de dood

En ik heb ook nog een tijdje Santa Barbara gekeken, maar vond ik toch minder.

Hortensia

Hortensia

05-02-2016 om 11:05

ATWT en zo

Ik heb een aantal jaar ook fanatiek ATWT gekeken, tot de oudste naar school ging want ik moest hem net ophalen als ATWT begon

Werkelijk de meest bizarre verhaallijnen en relaties (probeer maar eens een stamboom te maken van de karakters!). De pasgeboren kinderen leden allemaal aan SORAS (Soap Opera Rapid Aging Syndrome), want binnen de kortste keren waren ze pubers en kregen ze zelf verkering, wat de stambomen alleen nog maar ingewikkelder maakte.

Ik vond vooral de verhaallijn rondom de Grimaldi's geweldig!

Tijdens mijn zwangerschappen was ik niet bepaald mobiel, toen heb ik echt veel televisie gekeken. The Bold and the Beautiful vond ik werkelijk een ramp. Alleen maar die eindeloze close-ups! Toen ik een paar jaar geleden ziek thuis was en ging zappen, kwamen exact dezelfde close-ups langs als 15 jaar daarvoor, alleen hadden de close-ups sterke botox- en plastische chirurgiesporen.

Oh ja, uit een grijs verleden herinner ik me ook nog Falcon Crest.
En Neighbors ken ik vooral uit de tijd met Madge en Harold (geweldig!).

Een paar jaar geleden heb ik van iemand een dvd geleend van Medisch Centrum West. Lieve help, wat een beroerd acteerwerk! En tráág...
Best bizar ook om te zien, een ziekenhuis zonder computers

En oh ja, Dynasty. Ook nog gevolgd. Net als Dallas, al verslapte mijn aandacht daarvoor na een paar jaar.

Leroy overleden?

Welnee, die is springlevend en repareert verwarmingsketels in Brabant. En anders is het zijn verloren gewaande tweelingbroer, we zitten tenslotte in een soapdraadje.

Hortensia

Hortensia

05-02-2016 om 11:09

Elisabeth

https://www.bol.com/nl/p/st-elsewhere-season-1/1002004004857008/

En verder iets met piratenbaaien, maar ik denk niet dat ik illegale downloads mag promoten

Hortensia

Hortensia

05-02-2016 om 11:10

in die link die ik net gaf...

...zie ik ook Miami Vice langskomen (ergens rechts onderin).

Ohhh... Don Johnson...! *zwijmel*

Elisabeth

Elisabeth

05-02-2016 om 11:14

Hortensia

...........oja.........illegaal natuurlijk.
Ja, bij Bol had ik m ook gezien, alleen dus seizoen deel 1. Nou ja, da's tenminste 1!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

05-02-2016 om 12:17

YouTube

Ik kijk nog wel eens afleveringen op Youtube. Ook echt oude series zoals The Brady Bunch en Love Boat. Beide zijn 30+ jaar na dato echt vreselijk braaf, cliché en voorspelbaar.

De draagmoeder


https://www.youtube.com/watch?v=Tx1c2mPNFYs
In die tijd had je de 'telenovela' Barriga de Aluguel. De draagmoeder.
Heel apart en heel spannend. Uiteindelijk kwam het goed na heel wat weglopen en procedures en drama. Wensouders en draagmoeder gingen samen voor de baby zorgen.
Heel leuk om een hele serie in het Portugees te horen, weer eens wat anders dan duits of engels. En voor die tijd ook voor mij een interessant onderwerp.

Lusithania

Lusithania

05-02-2016 om 17:38

Oshin

Door dit draadje ben ik maar eens op zoek gegaan naar Oshin. Deze serie met afleveringen van 15 minuten kwam op de Belg.
Op Youtube is de hele serie te zien met Engelse ondertiteling. Daar ben ik wel blij mee want mijn Japans is nog niet zo goed.

Hortensia

Hortensia

05-02-2016 om 17:38

AnneJ

Ken je de serie Malu, Mulher? Dat was volgens mij een Braziliaanse serie over een alleenstaande moeder, als ik me goed herinner, ook alweer eeuwen geleden.

Puck

Puck

05-02-2016 om 17:52

Leuk....

Leuk, al die oude series. Hier ook altijd Sons en Daughters, werd op vrijdagmiddag op NEderland uitgezonden, na schooltijd. Dallas keek ik ook, Dynasty niet maar Falcon Crest weer wel. Dat was alleen geen beststeller want die hield er zomaar ineens mee op. Wat ik me ook nog herinner uit mijn jeugd zijn de Kris Pousaka en Duel in de Diepte. Kent iemand die nog? MCW op vrijdagavond keken wij ook altijd. Erg raar dat ik later in datzelfde ziekenhuis bevallen ben en dat later bleek dat bedscenes van dokter Jan en Ingrid bij een collega in huis bleken te zijn opgenomen.
Wat ik me ook nog herinner uit mijn jeugd zijn de Kris Pousaka en Duel in de Diepte. Kent iemand die nog? Die series zou ik nog wel eens terug willen zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.