Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Spoedvraag postbezorging

Komt een kaartje aan wanneer het alleen met postcode en huisnummer geadresseerd is?
Dus zo:
Jantje Pietersen
1234 AB / 34

En zo ja, loopt de bezorging vertraging op?

Vesta

Vesta

20-06-2017 om 11:27

even opzoeken

in de tijd dat je dit bericht hebt gemaakt had je het ook kunnen opzoeken op postcode.nl

Anneque

Anneque

20-06-2017 om 11:45 Topicstarter

Gut

Is het nodig om zo te snibben?

Ik vind daar niet wat ik zoek. Er staat een uitgebreide instructie over hoe een envelop te adresseren (zoals we al 100 jaar doen: naam, adres voluit). Maar: er staat ook dat je bij een retourzending kunt volstaan met postcode/huisnummer.
Waarom is dat zo? En kan ik dan een kaartje toch kort adresseren of niet?
Kortom: zie #1.

Paddington

Paddington

20-06-2017 om 12:01

geen probleem. Het voordeel van het volledige adres erop zetten is dat 'iedereen' het kan lezen.

Angela67

Angela67

20-06-2017 om 12:06

retouradres

ik leerde vroeger dat je je eigen naam en adres op de achterkant moest zetten als retouradres, en later leerde ik dat je daar dus "postcode / huisnummer" kon zetten en dat dat voldoende was.
Dus ja, je kunt dat ook op de voorkant zetten. Voor de postbode die het uiteindelijk bezorgt is het misschien toch handiger als ook de straatnaam erbij staat. Maar voor het geautomatiseerde systeem zou het niet uit mogen maken. Denk ik. . .
gr Angela

Jesse_1

Jesse_1

20-06-2017 om 12:06

Anneque

"Waarom is dat zo?" omdat postcode/huisnummer een uniek adres aangeeft.
Een straatnaam erbij zorgt niet alleen dat iedereen het kan lezen, maar zorgt ook dat de kans verkleint dat het fout bezorgd wordt.

Post wordt ook nog wel eens verkeerd afgeleverd als de straatnaam er wel goed op staat, en dan heb je nog kans dat de postbezorger het ziet.

Jesse_1

Jesse_1

20-06-2017 om 12:08

Ik zet zelf bij een brief op de achterkant altijd mijn postcode/huisnummer als retouradres en niet het volledige adres.
Voorop bij de geadresseerde altijd volledige naam en adres.

Anneque

Anneque

20-06-2017 om 12:12 Topicstarter

Oké thnx

Het gaat maar om één keer, en waarschijnlijk zal het dus wel lukken.
Bedankt.

Postbezorger

Postbezorger

20-06-2017 om 14:31

komt wel aan

Het komt wel aan, of het met vertraging komt weet je nooit van tevoren. Het is niet handig, ik begrijp ook niet waarom je het wil doen of was het een foutje en ligt die envelop al in de straatbrievenbus? Juist de combi met straatnaam zorgt er voor dat onduidelijkheid er uit gefilterd kan worden. Jouw manier van schrijven zorgt er voor dat de computers het niet kunnen lezen en dat betekent dat vannacht iemand in Manilla jouw werk alsnog moet doen.

Staat er ook nog een afzender achterop? Als er twijfel is dan zal de brief terug komen.

zebra

zebra

22-06-2017 om 21:45

het zal vast wel aankomen

als de postcode en het huisnummer kloppen. Vaak gebeurt het echter dat er post in een bundel zit van een geheel ander dorp maar met de postcode van de wijk die ik dan net aan het bezorgen ben. Dus de straatnaam erbij is toch een stuk handiger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.