Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

bertje1

bertje1

22-11-2013 om 11:23

spelletje voor 2 personen die niet te lang duurt

Weet iemand (voor sint) een LEUK spel die je met 2 (of 2-5) mensen kunt spelen? We hebben al best veel (bv kolonisten kaartspel, van die kleine doosjes met kaartspelen zoals kakkerlakkensalade, 4-opeenrij).

bertje1

bertje1

22-11-2013 om 11:23

aanvulling

eh, moet ook niet maar 5 minuten duren of zo... en voor vanaf 8 jaar of zo.

Thursday Next

Thursday Next

22-11-2013 om 11:30

betoverde doolhof?

of SET?

Annet

Annet

22-11-2013 om 11:30

Uno ? Set?

Uno is een soort pesten. Leuk spel voor alle leeftijden.
Set is het combineren van figuren, vormen. Slim spel

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-11-2013 om 11:39

Qwixx

Snel dobbelspel, je hoeft niet op je beurt te wachten. Kan met twee, kan met meer. Goede recensie in de NRC. Ik heb vernomen dat het hier in de zak zit.

Lol rosa...

K heb het ook gekocht voor in de zak. Idd door het verhaal in de NRC....ben benieuwd!

Ingrid

Lol rosa...

K heb het ook gekocht voor in de zak. Idd door het verhaal in de NRC....ben benieuwd!

Ingrid

Tijgeroog

Tijgeroog

22-11-2013 om 15:08

Catan

Het kolonisten van catan dobbelspel.

Knurf

Knurf

22-11-2013 om 15:33

Blokus

Blokus heb je in verschillende varianten, voor 2 of voor 4 spelers. En als je meer zin hebt, doe je gewoon nog een potje.

Dalarna

Dalarna

22-11-2013 om 18:05

5 minuten?

Sorry, maar 5 minuten vind ik wel heel erg krap hoor. Dan kom ik ook niet verder dan Uno.

Tijgeroog: dat dobbelspel is wel leuk maar duurt toch wel behoorlijk lang, zeker als je het met meer dan 2 personen speelt.

welke leeftijd?

Wij hebben heel veel plezier aan Stef Stuntpiloot

bertje1

bertje1

22-11-2013 om 19:29

ja iets langer dan 5 min...

boven de 8 jaar dus niet te kinderachtig; zie al een paar leuke dingen , deel hebben we al

Suze

Suze

22-11-2013 om 20:41

Yatzee of Rummikub

Duren niet zo heel lang, en erg leuk.
Yatzee kan je evt. tussendoor stoppen en later weer verder gaan, ook handig!

Jesse_1

Jesse_1

22-11-2013 om 20:54

Dalarna

Het moet juist NIET maar 5 minuten duren.

Ticket to ride vinden wij erg leuk, we hebben de Europa versie. Spelregels zijn simpel en makkelijk uit te leggen. Te spelen met 2-5 personen. Leeftijdsaanduiding weet ik zo niet, je moet kunnen lezen en tellen. Vriendjes speelden het hier vanaf een jaar of 8 à 9 mee geloof ik.
Eén spel duurt ca half uur - 3 kwartier.

Dalarna

Dalarna

22-11-2013 om 21:41

Jesse

Ah ik combineerde de beginvraag (niet te lang duren) met 5 minuten verkeerd

Maaike

Maaike

23-11-2013 om 18:32

Koehandel?

In de winkel zag ik Koehandel. Bij Bol.com zag ik dat het ook met 2 spelers kan worden gespeeld.
Kennen jullie dit spel, is het wat, en is het inderdaad met 2 spelers ook leuk?

Leuk draadje, ik lees ook mee!

stapel suggesties

Zo even de kast hier opengetrokken.
Mijn aanraders:
-Bohnanza (wel 12+ maar mijn zoon van 6 speelt het ook al)
-Beverbende
-Take 5
-Skip Bo
-Math (als je rekenfans in huis hebt)
-Wollie Bollie
-Regenwormen
-Sushibar
-Dobble

Ook vrij aardig:
-Frank Zoo
-Mamma Mia
-Saboteur

En hier zit het dierentuin dobbelspel ind e zak, ik hoop dat dat wat is.

tijd

Vaak kun je ook wat rommelen met de tijd.

Bij Bohnanza moet je de stapel 3x "op" hebben voordat het spel is afgelopen. Dat kan lang duren (vooral omdat wij standard de uitbreidingsversie erbij spelen). Als we minder tijd hebben of geen zin meer, doen we dat 2x.

Bij Skip Bo, hier erg favoriet, moet je een gedekte staple van 20 kaarten maken. Als een van de spelers die stapel op heeft, heeft die gewonnen. Hebben we minder tijd, dan spelen we met een stapel van 15.

Beverbende kun je op elk moment stoppen. Ideaal.

Overigens hebben we hier ook SET. Je moet daar een beetje gevoel voor hebben. Wij vinden het fantastisch, mijn man "ziet" het gewoon niet.

Het zijn allemaal kleine spellen die je makkelijk meeneemt. Dobble zit in zo'n klein rond blikje.

Dalarna

Dalarna

24-11-2013 om 09:43

Maaike

Koehandel is vooral leuk als je het met mensen speelt die allemaal even fanatiek zijn (of niet) en allemaal goed begrijpen hoe het spel werkt en dat Het is overigens voor 3-5 spelers.

Dalarna

Dalarna

24-11-2013 om 09:43

Maaike

Koehandel is vooral leuk als je het met mensen speelt die allemaal even fanatiek zijn (of niet) en allemaal goed begrijpen hoe het spel werkt en dat Het is overigens voor 3-5 spelers.

Maaike

Maaike

24-11-2013 om 11:47

Dalarna

Bedankt voor je reactie. Dan is Koehandel niet voor ons.

Wat

Wat

24-11-2013 om 12:16

boggle

http://www.thegameaisle.com/wp-content/uploads/2009/11/oldboggle.jpg
Erg leuk, met zoveel spelers als je zelf wilt, (minimaal 2).
Wij spelen meestal 3 rondjes van bv 2 minuten.
Je schudt de dobbelstenen in het bakje en gaat woordjes maken. Je mag kriskras woordslangen maken, alleen niet dezelfde letters 2 keer gebruiken. Minimaal woorden van 3 letters. Maar dat kun je uiteraard helemaal aanpassen met beginnende lezers (zandloper weglaten, 2 letterwoorden toestaan, dubbel lettergebruik toestaan enz).
Je stopt als de zandloper klaar is en kijkt wie de meeste punten heeft.
Je maakt een lijst van woorden die je vindt. Daarna leest 1 speler zijn woorden op. Hebben andere spelers die woorden ook,dan streep je die door en telt het niet. Ben je de enige met dat woord dan tel je de letters en zijn dat je punten voor het woord.
Daarna doet de volgende speler hetzelfde.
Toen mijn oppaskindje nog maar net kon lezen speelden we gewoon tot zij zei dat ze geen woorden meer kon vinden en gebruikte ik maar heel weinig letters, zodat zij ook kon winnen.
Leuk om haar erachter zien te komen dat als je het woord "tam vindt", je ook het woord "mat" meteen te pakken hebt en "ma" en "at". Ze worden er steeds beter in

Wie ben ik vind ik ook nog erg leuk, de toren van pisa, http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/3/3/7/1004004011067333_1.jpg

weet niet of jenga al is genoemd: http://speelgoedrecht.nl/wp-content/uploads/2012/04/Jenga.jpg

mikado, dokter bibber.

Carcassonne of SET

Kan allebei goed vanaf 2 spelers en zijn geen geluksspellen.
Carcassonne: "In dit bekende legspel bouwen de spelers gezamenlijk de Franse stad Carcassonne op met al haar wegen, steden, kloosters en weiden. Door het inzetten van horigen scoren ze punten voor afgebouwde projecten.

Elke beurt leg je één landschapstegel neer en mag je er één horige opzetten. Welk soort dat is hangt van de tegel af. Zo zijn er tegels met wegdelen, met kloosters, met stadsdelen en/of met stukken weide. In principe mag er niet meer dan één horige op een project staan, maar als twee onafgebouwde delen aan elkaar worden gebouwd, kan het toch voorkomen dat er meer horigen op terecht komen. Wie de meeste horigen op een afgebouwd project heeft, krijgt daar direct punten voor. Voor elk soort project gelden verschillende spelregels voor het aantal te ontvangen punten. Het spel is afgelopen als alle tegels zijn gelegd. Wie de meeste punten heeft, wint.

Carcassonne is zowel bij families als bij veelspelers geliefd, omdat het ondanks de eenvoudige spelregels voldoende diepgang heeft. Het vleugje geluk geeft iedereen de mogelijkheid om tot het einde om de winst mee te doen."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.