Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

spel gevraagd...!

Met oud en nieuw zijn we met 6 volwassenen en daarbij nog 2 kinderen die echt goed spelletjes kunnen spelen en mogen opblijven.

Weet iemand een mooi, leuk spel om te doen met 8 personen?
Liefst iets waar allen veel bij betrokken zijn (dus niet dat je pas na 8 anderen weer aan de beurt bent) - hoeft niet een bord- of kaartspel te zijn, mag ook iets anders, ik dacht aan iets met twee teams of zo, of iets zelfbedachts

Hebben jullie leuke ideeen?

Hanne.

Hanne.

28-12-2013 om 15:40

Weerwolven

In een woord: Weerwolven

Hadewich

Hadewich

28-12-2013 om 15:45

Twee spellen

Slabberjan (traditioneel Zeeuws spel) en Perudo vinden wij leuk om met een grotere groep te spelen. Voordeel is (vind ik) dat je gewoon lekker op de bank ofzo kunt blijven zitten en niet aan tafel hoeft te zitten.

Henriette123

Henriette123

28-12-2013 om 19:34

30 seconds

30 seconds is hier favoriet;
je speelt dit spel in (2)teams tegen elkaar.

Jungle speed

Ik zeg jungle speed!,
Je bent de hele tijd betrokken bij het spel en het is echt lachen...
Vooral leuk in een grote groep...

Dalarna

Dalarna

29-12-2013 om 13:56

Kies

Kies iets als pictionary of als je een wii hebt pictionary voor de wii. Eventueel zo'n party en Co spel. Erg leuk om te doen tijdens dit soort avonden.

Verder zijn er natuurlijk weinig spellen waar je niet op elkaar hoeft te wachten maar voor met zijn achten is Sequence erg leuk en makkelijk te leren.

Pandemie

Dit jaar voor het eerst gespeeld, wel eigenlijk voor max. 4 personen, maar je kunt gemakkelijk twee spelers op één poppetje zetten. Het spel gaat erom samen te werken om een uitbraak van virussen te voorkomen. Je speelt tegen het bord, moet vooral samenwerken, je verliest samen of je wint samen. En de tactische beslissingen zijn inzet van interessante discussies. Echt een aanrader.

Tsjor

Geerke

Geerke

30-12-2013 om 22:42 Topicstarter

tsjor

Hey Tsjor
Nou ben ik al een poos op zoek naar Pandemie. Waar heb jij het gekocht? Het lijkt op internet ook nauwelijks verkrijgbaar.

Verder: ik ga die laatste spellen nog even bekijken.
Dank jullie wel, ik denk dat we er wel uitkomen!
Onze vrienden nemen sowieso Weerwolven mee, en dat dobbelspel is ook erg leuk.

Goede jaarwisseling!

Dalarna

Dalarna

31-12-2013 om 00:42

Geerke

Je hebt ook andere coöperatieve bordspellen zoals 'Vergeten stad', 'Verboden eiland' en 'Flashpoint'. Allemaal te koop bij de betere speelgoedwinkel.

Molleke

Molleke

31-12-2013 om 10:50

Sjoelen!!!!!!

Dat gaan wij doen vanavond! is dat nog een idee?

Conference

Conference

31-12-2013 om 11:15

31en

31en is hier echt een hit als we met de hele familie samen zijn.

Party en co is ook leuk met een grote groep.

saboteur

mosterd na de maaltijd, maar hier met oud en nieuw was met kinderen (leeftijd 6-9 jaar) saboteur een groot succes. Net als weerwolven heb je twee partijen met tegengestelde belangen, zogezegd.

Voor weerwolven moet je altijd een beetje veel mensen hebben vind ik (8 is wel écht het minimum).

Pedro

Pedro

22-03-2014 om 17:26

Dixit

't Is wat laat, maar voor een ieder die dit nog leest en ook op zoek is naar een leuke party game: Dixit is een ontzettend eenvoudig maar leuk spel. Het bestaat uit een stapel erg mooie en grappig geillustreerde kaarten. De speler die aan de beurt is moet een beschrijving verzinnen en de andere spelers moeten dan raden uit een rij kaarten welke de juiste kaart was. Klinkt misschien wat simpel, maar in de praktijk erg hilarisch door de illustraties en de creatieve en grappige beschrijvingen die ze uitlokken.

Voor wat meer informatie: http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/127884-dixit-met-recht-een-gezelschapsspel.html

Heb het spel al vaak gespeeld, en was altijd een succes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.