Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Songfestival!


https://www.youtube.com/watch?v=xwqDObiQrMY
Nog een weekje wachten tot volgende week zaterdagavond. Hier al heftige discussies over de jurk van Trijntje. Spannend wat ze uiteindelijk aan gaat doen.
Dochter verdedigt het 'Lordy' nummer van de Finse Jostiband.
Vanwege het 60jarig bestaan mag grote fan Australie een keer meedoen.
Met het Stevie Wondergeluid van Guy Sebastian.
Hier wordt geen bier koud gezet maar misschien zijn er bij de bakker wel wat oranje Tom Poezen.

De twitter
https://twitter.com/SongfestivalNL/
Het Weblog
http://www.songfestivalweblog.nl/2015/05/douze-points-2015-40-australie/


hilarisch leuk

Sinds enkele jaren wordt er onder mijn facebook-vrienden tijdens het songfestival uitgebreid commentaar geleverd over het songfestival in een speciaale songfestival-draad. Dat zorgt voor hilarische uitspraken en is vol van gezelligheid. Het is zo leuk dat ook niet vrienden van de organisator, voor dat moment tijdelijk even vrienden worden om mee te kunnen kletsen en commentaar leveren! Zo is dat hele songfestival opeens een stuk leuker geworden hahahaha. Kijk er nu al naar uit. Lekker avondje op de bank met een telefoon of ipad op schoot.
Hebben jullie ook zulke tradities?

Leen13

Leen13

16-05-2015 om 16:58 Topicstarter

Tradities ja


https://www.youtube.com/watch?v=5S2S3qsNvWU&feature=youtu.be&t=4h52m24s

Van het weblog geplukt: de singalong in de Ziggodome van gisteren. Met een origineel optreden van de Brotherhood of Man met 'Save all your kisses for me'.
Maggie McNeal IRL met 'Amsterdam' en 'ik zie een ster'. Allemaal jeugdsentiment.

Mijn moeder was een grote fan. Heel Nederland in die tijd denk ik. Met zo weinig zenders in het begin geen ontkomen aan.
Het songfestival is een tijdje uit de mode geweest maar weer helemaal in sinds Nederland hoog eindigt.
Dus hier hebben we een oude familietraditie maar weer opgevat. Inderdaad, op de bank hangen met je sociaal media bij de hand. Iets lekkers erbij en gezellig kijken en kletsen. Het is wel een lange zit dus vorig jaar haakte er weleens iemand af maar ach alles valt altijd terug te zien en in te halen. En het einde was vorig jaar natuurlijk ook zeer spannend. Dus toen zaten we allemaal te nagelbijten op de bank.

Noet

Noet

16-05-2015 om 20:33

we gaan het zien!!!

Live in wenen, maandag vertrek ik.
Beetje uit de hand gelopen grap van het vorige festival.
Kaarten voor alle shows.

Leen13

Leen13

16-05-2015 om 20:58 Topicstarter

Wow Noet

Van harte gefeliciteerd. Neem je waterflesje mee want ze gaan 'groen'.

Noet

Noet

16-05-2015 om 21:41

nope

die mag niet mee naar binnen.

Hortensia

Hortensia

16-05-2015 om 22:39

Ja leuk!

Schaamteloos genieten van foute muziek! (vooral de beginjaren van de Balkanpop waren om te smullen)

De laatste paar jaar ook weer meer kwaliteit (oké, op Songfestivalniveau).

Ik heb deze guilty pleasure al sinds mijn kinderjaren

Leen13

Leen13

17-05-2015 om 02:46 Topicstarter

Het flesje Noet

http://www.dw.de/eurovision-song-contest-goes-green/a-18393514

"Tourists bringing their own water bottles can fill them up at one of the 900 bubblers already located throughout town. They can enjoy one of the 10 over-dimensional fountains, which the city is re-using from the 2008 World Cup Football events."

Dat flesje kwam uit dit bericht. Maar op de avond zelf zal het op de locatie vast anders zijn.

twitter

Ik heb vorig jaar het songfestival gevolgd op twitter en de tv stond uiteraard ook aan. Ik heb me kapot gelachen, echt een aanrader.......

Leen13

Leen13

19-05-2015 om 20:33 Topicstarter

Bingo! meetwitteren met de cliche's - NPO1

http://nos.nl/op3/artikel/2036554-speel-het-grote-songfestival-cliche-bingospel.html
Gezellig meedoen met je telefoon of Ipad? Als de halve finales dalijk beginnen.
Er is een kaart gemaakt met 12 cliche's als die allemaal voorbijgekomen zijn is het Bingo.
Heerlijk simpel. Doorgeven op twitter: https://twitter.com/songfestival
- Presentatrice maakt een grap die niet overkomt
- Presentatrice krijgt een compliment over haar jurk
- Er komt een gruwelijk valse noot langs
- Er is vuurwerk te zien op het podium tijdens een act
- Presentatrice spreekt een engels woord gruwelijk fout uit
- De windmachine wordt uit de kast gehaald
- Zangeres maakt <3 gebaar met handen

Voor Trijntje is het er op of eronder. Er zijn 10 plaatsen voor de finale en de voorspellingen, bijvoorbeeld van de journalisten, zijn er precies omheen.

Even opletten of er ook OOL-ers in het publiek zitten.
Behalve de bookmakers. Die zetten haar op de laatste plaats

bieb63

bieb63

19-05-2015 om 23:24

Brrrr

Wat een niets zeggend, en vooral vrouw schreeuwende ronde was dit. Dat Trijntje niet door is had ok wel verwacht. 13 in een doxijn, zoals veel anderen. Wat een gemiste kans na afgelopen jaar. Ze hadden beter moeten weten. De enige inzending die ik leuk vond was Estland, maar helaas en verbazingwekkend niet door. Ben er weer klaar mee.

Leen13

Leen13

19-05-2015 om 23:36 Topicstarter

Ach....

http://nos.nl/artikel/2036631-trijntje-niet-door-naar-finale-songfestival.html

Trijntje niet door. Ook jammer voor Anouk die het liedje 'Walk along' gemaakt heeft.

Armenie heeft ook een goede inzending. Wel politiek gemotiveerd. Over de genocide. Het nummer heette 'Don't deny' maar werd op verzoek van de songfestivalbobo's veranderd in iets met 'shadows'.

Nou ja, ik twijfel nu even over die oranje tom poezen.

Leen13

Leen13

19-05-2015 om 23:37 Topicstarter

Jammer voor Noet

Heeft ze kaartjes zijn we niet door! Nou ja, Wenen is ook gezellig.

caton

caton

20-05-2015 om 07:50

bieb

Estland is toch wel door?

Estland

Is wel door. Terecht ook.

Ik vraag me serieus af of iedereen in het Nederlandse team helemaal stekeblind is. Hoe kom je erbij om je zangeres zo'n vuilniszak aan te trekken.

Het is algemeen bekend dat Nederlandse vrouwen een slecht gevoel voor mode hebben, maar dit slaat echt alles!

Het nummer was niet slecht en behoorlijk gezongen, maar viel zeker niet op. De podiumact was dramatisch, een broekpak zo lelijk als de nacht dat het verschrikkelijk afleidt, er gebeurde niks op het podium, slecht camerawork, slechte belichting. Wat een gepruts!

Terecht dat we niet door zijn.

bieb63

bieb63

20-05-2015 om 12:35

oh, dan heb ik dat gemist

Zat Estland dan in 1 van de eerste enveloppen? Nou gelukkig maar, want dat was eigenlijk het enige liedje wat ik leuk vond. Verder vond ik het hoofdzakelijk 'vrouwengeschreeuw' ala Celine Delon (of hoe je het schrijft). Die vrouwen, idem als Trijntje, kunnen fantastisch zingen, maar ik vind er geen r... aan, 13 in een dozijn liedjes noem ik dat.
En ja, dat pak dat ze aan had. Afgrijselijk, was dan maar bij die zigzag jurk gebleven...
Maar ik snap er sowieso niets van de keuze van Nederland om weer zo'n suf niets zeggend en totaal niet spannende inzending te sturen. Na Ilse en Waylon, weten we nou toch wel een beetje hoe je kunt scoren? Ik denk dat bijv. Ogene een goede keuze was geweest.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-05-2015 om 12:42

Idd Bieb

Dat zeiden wij hier gisteren ook nog. Ogene is hier helemaal geknipt voor. Leuke liedjes en een knap stel meiden, lekker fris.

Ik vind het heel jammer voor Trijntje Oosterhuis, maar dit was echt hopeloos. Liedje van niks en dat broekpak was echt om te huilen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-05-2015 om 13:49

Het liedje was aardig

En Trijntje deed het ook best goed (ben geen fan...), maar inderdaad dat pak!?

Wie verzint zoiets nou? Het is een liedjesfestival, niet kan er de meeste drama produceren. Een hoop gedoe over De Jurk, dat leidt vreselijk af, en dan met zoiets voor de dag komen? Was dan inderdaad maar bij due jurk gebleven.

Arme Trijntje.

Vond haar reactie overigens wel heel stoer. Klasse als je zo snel en zo galant over je, ongetwijfeld, teleurstelling heen kunt stappen.

barvaux

barvaux

21-05-2015 om 02:19

dotan

Ik hoorde op radio 1 dat dotan zou gaan maardat toen neens anouk kwam met trjntje met ook al een lied. Helaas heeft niemand durven zeggen dat ze maar een ander lied moesten zoeken. Verder zouden haar kinderen hebben mogen zeggen wat ze aandeed en was inderdaad het showelement vergeten wat er vorig jaar wel was. Tot zover het radioverslag ik heb er niets van gezien.

Violetta

Violetta

21-05-2015 om 09:08

Ik snap er ook niets van

Trijntje kan inderdaad fantastisch zingen maar we hebben al vaak artiesten die mooi konden zingen gestuurd (zoals bijv. Glennis Grace) en dat werd ook niets. Stuur een succesvolle artiest die gewoon zijn eigen ding mag doen zoals Anouk of Ilse, hebben we dat nou nog niet geleerd. Wat mij betreft mag Dotan of bijvoorbeeld Caro Emerald gaan. Ogene? mmm, ik weet het niet.
Overigens begrijp ik ook totaal niet waarom die valse kraai van Albanië door is.

Albanië

De Albanese zangeres heeft The Voice Italië gewonnen en is daar dus heel bekend. Da's heel gunstig, want inwoners van Albanië mogen niet op hun eigen kandidaat stemmen, maar Italianen natuurlijk wel.

skik

Welnee skik

DAt komt gewoonweg heel simpel pomdat Albanie in de halve finale stond met en Griekenland en Macedonie en Servie, in Griekenland woont een heel grote Albaneze midnehried, in Macedonie zijn Albanezen ongeveer 30% van de inwoners en in Servie is ook een flinke Albanaze minderheid. Die stemmen allemaal als een gek op Albanie.In Italie wonen ook al eeuwenlang Albanzen in bepaalde streken in het uiden, amar dat zijn er niet heel veel.

Hoe dan ook, al die Albanezen in de diaspora stemmen natuurlijk massaal op Albanie.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2015 om 10:06

Ogene of Dotan

De dames van Ogene zouden graag willen en Dotan volgens mij ook wel. Dotan lijkt mij een heel verstandige keus. Het Songfestival is toch vooral een vrouwen- en homodingetje volgens mij en zeg nou zelf... Dotan is prettig om naar te luisteren én kijken!)

En toch ga ik zaterdag genieten van de finale

Het maakt ons thuis niet zoveel uit of Nederland er nu wel of niet bij zit, ieder jaar is het een feestje. Compleet met scorelijstjes, waarop alle huisgenoten bijhouden wie er volgens hun het beste liedje heeft. Dit jaar ook nog een gast erbij, lekker wat te happen en te drinken en wij hebben een top-avond!
Wat is jullie favoriet? Wij hopen dat Zweden hoge ogen gaat gooien, dat nummer zit al maanden in onze hoofden. Kan zo de hitparades in!

Mark

Het waren inderdaad niet de Italiaanse Voicefans die Albanië naar de finale geholpen hebben, want Italië mocht in de eerste halve finale niet meestemmen. Dan rest slechts de conclusie dat er behalve geëmigreerde Albanezen toch ook behoorlijk wat toondove Europeanen moeten zijn, want alleen de traditionele 12 punten van Macedonië zijn niet genoeg.

skik

@skik

Ik had het dan ook voer misntens drie landen, Macedonie, Griekenland en Servie. Ieder land kan 67 punten weggeven. Het totale aantal punten dat te verdelen valt is 1072 punten.

Van de 16 gaan er 10 door. Het gemiddeld aantal punten dat een land krijgt is, zoals gezegd 67 punten, nummers 7 a 9 zouden dus ongeveer dat aantal punten meoten krijgen bij een gelijke verdeling, maar de ervaring leert dat de hoge scoorders vaak alleen al ruim meer dan 100 punten binnen halen. De verdeling is dus scheef.

In de eerste halve finale van vorig jaar bijvoorbeeld had San marino als tiende finalist slechts 40 punten nodig. Dat is nog geen drie punten per land.

ALs Albanie bv. drie keer tien punten heeft gekregen van bovengenoemde landen dan hoeft het misschien nog maar een paar punten bij de andere twaalf landen bijeen te sprokkelen.

bieb63

bieb63

21-05-2015 om 21:05

inderdaad Kaaskopje

Laten we eens een man! doen. Beter dan die 'schreeuw-vrouwen'.

Mark

Het totaal aantal punten dat Servië aan Albanië heeft gegeven sinds beide landen meedoen is 3. Een keer 2 punten in een voorronde en een keer 1 punt in een finale. Van Servië moeten de Albanezen het niet hebben.

skik

Nyntje

Nyntje

22-05-2015 om 14:10

verschrikkelijk

Wanstaltig lelijk was haar broekpak, echt, wie heeft het bedachtzeg. En dan die gympies daaronder, die maken het helemaal af. Wahahah. Wat een aanfluiting.
Nee, volgend jaar gewoon niet meer meedoen. Ekk jaar weer die discussies. Wat een poppenkast.
En de meningen zijn er over verdeeld, maar onze Treinchita kan toch niet zingen jongens. Vreselijk mens.

bieb63

bieb63

22-05-2015 om 14:19

Nou Nyntje

Dat broekpak was vreselijk, het liedje saai/stom. Maar zingen kan ze wel!

Barbara Bex Award

Trijntje maakt nog kans op de Barbara Bex Award, de prijs voor de wanstaltigste outfit. Ze lijkt me een grote kanshebber met een pak waarbij het lijkt alsof je geen romp hebt maar je benen direct onder je borsten beginnen.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.