Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Slonzen op het schoolplein


Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2013 om 11:32

Nou...

Soms heb je iets echt niet in de gaten, of kan een opmerking je net even het zetje geven om er aan te beginnen. Als iemand met uitgroei denkt 'kan nog wel' en een vriendin zegt 'kan echt niet meer', dat kan iemand wel het inzicht geven dat het misschien toch echt tijd wordt. En gaatjes in mijn kleren zie ik niet altijd. Ik was afgelopen week een moment aan het navelstaren en verhip... gaatjes in mijn t-shirt. Waarschijnlijk door mijn riem. Dat t-shirt kan dus niet meer. Ja, behalve voor als ik even naar de supermarkt moet. Waarmee meteen duidelijk wordt dat ik naar de supermarkt dus niet altijd perfecte kleren aantrek. Ach, vroeger gingen ze met krulspelden naar de bakker...
Maar goed, tegen mijn dochter of een vriendin zou ik dus wel zeggen dat er iets schort aan haar uiterlijk, maar alleen als het om gaten, grote vlekken of enorme uitgroei gaat. Tegen verder van mij afstaande mensen niet.

Toon

Met die vriendinnen heb ik soms een heel duidelijk afgebakende deal. Ik bemoei me met hun financiën of zieleheil, zij zich met mijn kleding. Gaat al 30 resp 12 jaar prima.

Afstemmen, dat is de kern. En als je op het schoolplein staat is het gewoon niet de tijd of de plaats voor dat soort commentaar.

Monique D*

Monique D*

21-07-2013 om 14:11

Er zijn grenzen

Als ik met een gat of een vlek in mijn trui of broek rondloop en mijn vriendin zegt daar wat van, dan ben ik haar dankbaar.
Als mijn vriendin mij er fijntjes op wijst dat die combinatie ècht niet kan en je hebt zoveel leuke andere dingen in de kast, dan vind ik dit vervelend. Dat jij die combinatie niet leuk vindt, dan kan het zo zijn, maar laat mij alsjeblieft in mijn waarde! Anders ligt het als ik mij wil kleden naar "het algemene kledingvoorschrift", dan zal ik mijn vriendin om advies vragen. Maar als ik daar geen behoefte aan heb, dan heb ik ook geen behoefte aan een opgedrongen advies. Accepteer je mij wel voor 100%?
Als mijn vriendin mij meldt dat ik nodig mijn haar moet knippen, want het ziet er niet uit (onverzorgd), dan vind ik dat ook vervelend. Bepaalt zij wat de juiste coup is? Ik word dan niet in mijn waarde gelaten.
Knurf, wat ik van jou begrijp is dat het plaatje compleet moet zijn bij een verzorgd uiterlijk. Dus geen afgebladderde nagels, geen natuurlijke haargroei onder geverfd haar, het blousje moet uitstekend passen en niet te strak zitten, geen ongeschoren kin en wangen boven een net pak.. ga zo maar door. Goed en dan is het plaatje niet afgemaakt, maar wat dan nog? Wat heb je daar mee te maken? Als hij of zij zich lekker daar bij voelt, laat hem dan en maak je je niet druk daarom!
Groeten van Monique, bij wie een kapper waar ik toevallig langsliep (ik was dus geen klant van hem) naar mij toe riep: "Your hair needs to cut!" Toevallig was ik net op weg naar een concurrent van hem om mijn haar te laten knippen. Ik besprak dit voorval met mijn kapper. Hij zei dat hij juist zijn klanten wegjaagt i.p.v. binnenhaalt omdat hìj beoordeelt voor die mensen of dat haar geknipt moest worden! Misschien vond ik dat wat hij een ragebol noemde juist te gek!
Gisteren zag ik nog een documentaire van Bob Marley. Tjongejonge, die had toch duizenden klitten in zijn haar! Daar kon geen kam meer doorheen komen! Maar hij werd wel in zijn waarde gelaten want dàt was Bob Marley.

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2013 om 17:19

Monique

Dat zijn dreadlocks, dat hoort zo..

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2013 om 19:25

Ach

en ik maar denken dat die mensen te arm zijn om een kam te kopen!))
Groetjes van Kaaskopje, die een flinke bos dreadlocks prachtig vindt om te zien. Overigens wel op het hoofd van mensen met een donker uiterlijk. op een wit uiterlijk vind ik het niet op zijn plaats. Daarbij vraag ik me toch altijd een beetje af waarom diegene dat heeft gedaan. In stilte dus.

Rafelkap

Rafelkap

21-07-2013 om 19:53

Gulp

Ik vind het juist fijn als iemand me zegt dat mijn gulp open staat. Men zegt dat altijd wel heel aardig, anders is het wat minder leuk. Dat mag iedereen tegen me zeggen
Van een vriendin vat ik de dingen niet op als kritiek en voel ik me vrij om ook alles te kunnen zeggen.
Help, ik kom straks op een nieuw schoolplein en moet er weer tip top uit zien voor een eerste indruk. Birkenstocks heb ik niet

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2013 om 21:32

Kaaskopje

Nou, omdat ze dat net als jij ook prachtig vinden om te zien?)

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2013 om 23:22

Fiorucci

Ja, dat moet het zijn

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2013 om 08:16

Kaaskopje ot

Als ik nu 18 zou zijn...zou ik ook wel dreads willen.

amk

amk

22-07-2013 om 09:06

Fio

wat let je? Schoonzusje heeft ze net laten zetten. En ze heeft er ook gelijk wat gekleurde extentiondreads in laten zetten. Staat geweldig leuk.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2013 om 09:56

Fio

Laat dit dan een onhebbelijkheid van mij zijn: dingen die echt bij de cultuur van 'een ander' horen geven mij al snel het gevoel "je wil er wel erg graag bijhoren' gevoel. Natuurlijk zou ik dat nooit hardop zeggen, maar nu we dat hier toch bespreken... Ik heb nu dus twee punten ontdekt waar ik toch (inwendig) kritiek op blijk te hebben. Te strakke kleren en cultuurdingetjes op het verkeerde lijf (vind ik dus).

Tigress

Tigress

22-07-2013 om 10:00

überslons

Gisteren hoefde ik nergens heen en verwachtte ook niemand. Vond de bloedhitte te erg om me aan te kleden. Ik heb de dag doorgebracht in mijn nachthemd en mijn haar heeft de borstel niet gezien.
Vandaag moet ik wel even naar de winkel en ik beloof plechtig dat ik me zal aankleden (capri en losvallend shirt) en mijn haar zal borstelen.

amk

amk

22-07-2013 om 10:36

Tigress

je bent niet de enige. Precies dezelfde outfit gister. En vanmorgen weer naar het werk. fris gedoucht, jurkje en hakjes(6cm,voor mijn doen laag)aan. Dressed for the occasion.

Vic

Vic

22-07-2013 om 10:50

Gisteren

Gisteren waren we naar het zwembad geweest en toen we thuis kwamen kwam ik erachter dat ik geen kattenvoer meer had. Dus snel nog even naar de supermarkt voor voer, in mijn bikini met daarover een jurk met spaghettibandjes (jaja, ondanks mijn 40+ armen), en slippertjes van 2 euro bij Kruidvat. Mijn haar zat natuurlijk alsof ik net gezwommen had. Kom ik verdorie een medewerker van de bso tegen, die zal ook wel gedacht hebben

Haha, bruiloft

Als ik op hakken naar een bruiloft ga kunnen ze gelijk een ambulance roepen, dat wil ik het bruidspaar niet aandoen
Verder vind ik bruiloften best lastig als je niet precies weet wat de bedoeling is, ik krijg zelf de kriebels van poepchique bruiloften, heb ik gelukkig ook zelden, maar ik zou me wel wat aanpassen qua kleding.
En verder moet je je vooral kleden zoals je jezelf prettig voelt. Mijn collega's vinden dat ik veel aandacht aan mijn kleding besteed, hoor ik zo nu en dan, zelf ervaar ik dat niet zo, ik voel me hier prettig in (draag veel rokken en jurken en zoek daar passende sieraden bij uit bijv), elders zou men mij ws helemaal niet netjes gekleed vinden. Maar iemand aankijken of veroordelen op zn kleding, nee, dat vind ik onzin.

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2013 om 14:25

Kaaskopje

Ja, dat zou je denken, maar als mijn zoon zijn lange haar niet kamt, krijg je...dreads! En hij is toch echt heel hollands..

Monique D*

Monique D*

22-07-2013 om 17:17

Vraagje aan kaaskopje

Je vindt een flinke bos dreadlocks niet mooi bij mensen met een wit uiterlijk. Dat kan, dat is jouw mening.
Hoe ga jij reageren als een van jouw dochters thuiskomt met dreadlocks?
Wat ik opmerk is dat veel haardrachten, kledingstijlen, etc. die als onverzorgd of niet bij-elkaar-passend worden gezien pas geaccepteerd worden als het in de mode komt of als een artiest een trendsetter wordt.. dus wat in eerste instantie als belachelijk als gezien wordt ineens goedgekeurd omdat het in de mode is...
Mijn dochter wil een keer een piercing rechts van haar onderlip. Ik vind dat niet mooi en zij wel. Als zij van haar beugel af is dan laat zij het zetten. En ik hou haar niet tegen, zij mag het laten zetten, want zij vindt het wel mooi. Zo laat ik haar ook in haar waarde. Over smaak valt niet te twisten..

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2013 om 18:20

Monique

Als mijn dochter dreads in haar haar wil, ga ik haar niet ontmoedigen. Dat moet ze helemaal zelf weten. Het zou mijn persoonlijke keuze niet zijn. Ik zou iets meer schrikken als ze met een hoofddoek om thuis zou komen. Het zou nog steeds haar keuze zijn, maar ik zou daar wel over praten.
Ik heb toen ik zo'n 23 was een neuspiercing gehad, Mijn haar zwart geverfd, tweedehands tweedjassen gedragen, omdat dat zo lekker alternatief stond, wiet gerookt, flink gedronken bij het uitgaan. Je probeert eens wat als je die leeftijd hebt

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2013 om 22:47

Monique

Dochter heeft ook die piercing...met beugel..
En ze wil een tweede aan de andere kant, leuk joh, dat heet een snakebite. (zucht)

Seroendeng

Seroendeng

23-07-2013 om 01:05

En wat ben ik nu

Outfit van vandaag: een roze tricot mouwloze zomerjurk, echt zo'n lekker flodderding dat al 20 jaar in mijn kast hangt. Ik vermoed dat velen het geen gezicht zouden vinden, al helemaal niet bij mijn figuur van tegenwoordig. Maar het is stomweg te warm voor iets anders.
Maar mijn haar is gewassen, geföhnd en gestyled, mijn nagellak (ook die op mijn tenen) bladdert niet, ik ben lichtjes opgemaakt, ruik lekker, en draag weliswaar slippers maar wel mooie die versierd zijn met kraaltjes en borduurwerk.
Dus. Categorie slons? Wie het weet mag het zeggen.
(Ik had dit draadje eigenlijk links willen laten liggen omdat ik het vreselijk eens ben met de eerste posting van Rodebeuk hier. Wat een ge- en veroordeel. Maar ik kon het toch weer niet laten.)

margje van dijk

margje van dijk

23-07-2013 om 10:00

Capri

Yta, in het begin van de draad: "Bij verslonzen denk ik aan dingen als capribroeken (had ik vandaag nog een heel gesprek over met collegae, waarom dragen volwassen vrouwen zoiets??"

Die weet ik! Capri's worden gedragen door vrouwen die niet beschikken over een goddelijk lichaam, want mogelijk hier en daar wat vetrollen en/of gebrek aan taille, of wat je verder nog maar (niet) kunt hebben, maar: ze hebben toevallig bloedmooie enkels.

Enkels! Daarom draag je capri's. Liefst met wat hak, dan komt die enkel nog mooier uit. Door je enkels nadrukkelijk te etaleren zien mensen alleen dat nog maar, en dan valt de rest niet meer zo op.

Ooit las ik een soortgelijke tip voor als je een lelijk of altijd slaperig hoofd had: "Draag opvallende oorbellen".

Echt een wereldtip.

Margje

Berber.

Berber.

23-07-2013 om 10:17

Margje

Ja! Juist om die reden heb ik een levensgrote tattoo op mijn enkel!

Capri

Zelf draag ik graag jurken en rokken, maar daar houd ook niet iedereen van, dus ik kan het me wel voorstellen: je vindt een lange broek te lang voor het warme weer (staat zo winters), een korte broek kun je niet aan vanwege je werk, leeftijd, etc etc, dus compromis: capri!

Rafelkap

Rafelkap

23-07-2013 om 14:26

Wat nog meer?

dus ik moet geen capri aan op het nieuwe schoolplein Ik heb er 1 voor in de vakantie als niemand me ziet, ik voel me dan ook niet echt flatteus maar zo hoef ik mij niet elke dag te voelen (hoewel misschien als therapietje wel beter)

Ik zie dat allemaal niet en kan mij er ook totaal niet mee bezighouden. Tenzij iemand vreselijk stinkt, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Verder draagt iedereen maar waar hij of zij zich prettig in voelt. Ik sluit mij aan bij de reactie van rodebeuk.

Yura

Yura

23-07-2013 om 16:19

Achter de rug

Ik heb de schoolpleinperiode al even achter de rug gelukkig. Ik kom er nog 1x per week omdat kindje van een bekende bij mij eet. Soms kom ik rechtstreeks vanuit de sportschool, dus dan ben ik in sportkleding, bezweet en mijn haar ziet er niet uit. Ze zullen me vast een ontzettende slons vinden daar. Maar ik vind het echt erg overdreven om korter of niet te gaan sporten zodat ik tijd heb om gedoucht en met gekamde haren op het schoolplein te verschijnen. Waar ik zelf dan wel weer van op keek waren de veertigers met stevige benen die gewoon in een heel kort broekje hun kind komen halen. Daar zie je mij dan weer niet in lopen. En birkenstocks, sorry die vind ik echt niet kunnen, tenzij je verpleegkundige bent.

Die capri

Komt die naam niet van het slonzeneiland Capri, waar de slonzige Marilyn Monroe, Audrey Hepburn etc. van de capribroek een modehit maakten?

Fiorucci

Fiorucci

23-07-2013 om 18:27

Chris

Klopt helemaal, ik zie de slonzigheid ook niet hoor, van een capri.

Yta Chalne

Yta Chalne

23-07-2013 om 18:45

Oh, gewoon doen dan

Als je er blij van wordt, en je enkels komen er mooi in uit, dan draag je natuurlijk elk soort broek wat je maar wilt. Ik kom echt niet meewarig naar je kijken op het schoolplein. Persoonlijk (let wel: persoonlijk!) vind ik niet dat er veel mensen zijn wiens figuur daar beter in uitkomt. Ik vind het overigens ook bij mannen een suffe lengte. Maar!! Dat is persoonlijk. Dat vind ik ook van plomp schoeisel. Doet niks voor je figuur/ verschijning. Maar! Persoonlijk! Word je er blij van, vind je het mooi of doet het juist jouw figuur extreem veel goed: dragen!!

Fiorucci

Fiorucci

23-07-2013 om 19:48

Vind ik ook

En dan is het nog steeds iets anders dan slonzig.

Biene M.

Biene M.

23-07-2013 om 21:27

Capribroeken

Ik vind het niet fair om ze allemaal over één kam te scheren, je hebt immers capribroeken http://tinyurl.com/lzdjb9l
en capribroeken http://tinyurl.com/mfkeeut

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.