Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juno

Juno

01-02-2014 om 21:45

Site voor online kleding?

Binnenkort ben ik jarig en ik wil heel graag wat nieuws. In de winkels heb ik niets kunnen vinden, vandaar dat ik het online wil proberen maar ik weet even niet waar te beginnen. Zalando, perfectlybasics en zenggi heb ik al bekeken.
Ik ben niet heel lang, heb uitgesproken vrouwelijke vormen en ben een 'diepe herfst'. Ik hou van vrouwelijke kleding als kokerrokken, vestjes en vesten en jurken maar wel net even anders dan anders. Niet zo hysterisch apart als Very Cherry of Topvintage, niet zo tuttig als King Louie. Niet zo saai als de reguliere kleding bij bijvoorbeeld de Bijenkorf. Ik vind het heerlijk om te combineren met materialen en kleuren en draag graag schoenen van bijvoorbeeld Betsy Palmer.
In mijn woonplaats is welgeteld één winkel waar ik kan slagen maar daar is de nieuwe collectie nog niet binnen.
Op welke site zou ik kunnen kijken of welke IRL winkel in het westen van het land? Tips voor merken zijn ook welkom.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2014 om 01:53

Niet goedkoop

www.tally-ho.nl

Stenna

Stenna

02-02-2014 om 12:24

gewoon

Wehkamp, en dan even selecteren op de betere merken, bijv Fillipa K, Guess, Alchemist, Mostrom, Expresso, etc.

Ook kan: Gerry Weber.nl . Is erg tuttig, maar ga naar het tablad van dochtermerk Taifun op dezelfde website en het wordt al iets beter.

Hoewel ik ook nog altijd zoekende ben hoor, naar ongeveer hetzelfde (kwaliteit, niet te jong maar ook niet te tuttig, en online).

Rafelkap

Rafelkap

02-02-2014 om 14:26

Wikke

Wikke

02-02-2014 om 22:55

La Dress

Kijk eens bij Ladress.com, of ga op zaterdag passen in hun vestiging in Amsterdam.

Juno

Juno

03-02-2014 om 21:29

Bedankt

Koninklijk goed, dat ik dáár nou niet opkwam! Ik ben nog even aan het neuzen, heb er al wel geweldige klompen gezien die ik wel graag zou willen hebben. En ook een leuk jurkje waarvan ze zeggen dat je het een maat groter moet bestellen maar waarvan de 'eigen' website zegt dat het normaal valt. Zag ook wat kleding die ik al heb, dus dit belooft veel goeds. Zijn ze makkelijk met retourneren ed?
Wikke, heb jij ervaring met de jurken van LaDress? Ik kijk al jaren voor een jurk bij hun maar zijn ze echt zo mooi en goed? Ze hebben nu ook wat meer betaalbare jurken er bij maar ik vind het best lastig.

Stenna

Stenna

04-02-2014 om 00:10

oja

deze ook nog: Anna van Toor. Heeft diverse winkels en een webshop: http://www.annavantoor.nl/webshop/collectie

Rafelkap

Rafelkap

04-02-2014 om 06:59

juno

Ze zijn heel netjes, nooit problemen gehad. Ik houd niet van winkelen maar met deze site is dat niet nodig.
De site van Kaaskopje vind ik ook leuk. Nu nog jullie andere links bekijken

Wikke

Wikke

05-02-2014 om 01:38

Juno: ervaring La Dress

Juno, ik had laatst voor een belangrijke gelegenheid op tamelijk korte termijn een leuke, mooie en vooral geschikte jurk nodig. Iemand riep "La Dress", ik kende dit merk niet. Ik ben eerst bij de Bijenkorf naar La Dress gaan kijken maar vond daar op zich wel geschikte jurken, maar niet die mij goed pasten (niet alle maten waren aanwezig, en maar een beperkt aantal modellen). Ik heb toen online een paar jurken besteld. Maar daarna kwam ik er achter dat er toevallig een "boutique" van La Dress in de buurt was, d.w.z. dat ze dan een paar dagen ergens zijn met een heleboel jurken, waar je kunt kijken en passen. Ik ben daar vreselijk goed geholpen. Ze waren heel aardig en deden veel moeite, staken er veel tijd in en ik had echt het gevoel in mijn waarde gelaten te worden (ik heb geen gemakkelijk figuur). Ik heb een heleboel jurken gepast. Omdat de verkoopsters de jurken goed kenden, konden ze al aardig goed inschatten wat goed bij mijn figuur paste. En ik had hele duidelijke wensen over kleur en roklengte e.d. Ik ben uiteindelijk met twee geschikte, mooie jurken vertrokken, met de afspraak dat er één (of desnoods allebei) kon terugbrengen met geld terug. Toen ben ik thuis nog eens gaan passen met een vriendin er bij, om te kijken wat goed zou combineren met wat ik verder wilde aantrekken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de jurk waar ik me het prettigst in voelde, die het veelzijdigst was (wat betreft combineren) en die het goedkoopst was. De duurdere jurk heb ik met pijn in het hart later teruggebracht, dit was ook een heel mooie jurk maar ik vermoedde dat ik die niet veel zou aantrekken, deze was wat stijver. De online bestelde jurken heb ik ook meteen teruggebracht, geen probleem. De gekozen jurk is me ontzettend goed bevallen bij de gelegenheid waar deze voor bedoeld was, paste mooi maar was ook comfortabel en handig, voelt prettig aan, niet zweterig, etc.; en is makkelijk wasbaar, en heb ik daarna al een paar keer aangehad bij andere gelegenheden. Echt een jurk die je met van alles kunt combineren, netjes, feestelijk, gewoon lekker, etc. Ik ben er dus heel erg tevreden mee. En ze hebben me dus echt uit de brand geholpen, want ik had ontzettend veel aan mijn kop en moest ook nog iets zoeken waar ik er leuk, netjes en zelfverzekerd in zou uit zien, en ik heb niet het makkelijkste figuur.... en ben dus meer dan geslaagd. Ik moest iets geschikts hebben voor die gelegenheid maar ik wilde ook graag iets waar ik later ook plezier van zou hebben, Dat is dus goed gelukt! Nou hebben ze deze jurk in twee nieuwe kleuren die ik heel mooi vind en die bij mij passen, oh wat zou ik er graag nog meteen twee bij kopen, maar ik wacht nog maar even denk ik....

La Dress heeft zo veel soorten jurken waarbij je online niet altijd goed de verschillen kan zien, dat ik je zou adviseren om te beginnen met passen als er een keer zo'n "boutique" bij je in de buurt is of op zaterdag op hun vaste adres in Amsterdam. Maar je kunt natuurlijk ook online bestellen, proberen en zo nodig terugsturen/-brengen.

Juno

Juno

08-02-2014 om 22:59

Bedankt allemaal

Ik heb te weinig tijd om een levering van LaDress af te wachten, maar ik ga zeker een keer live passen, bedankt voor je uitgebreide reactie, Wikke! De andere sites staan onder mijn favorieten en ik heb bij die éne winkel in mijn dorp een net binnengekomen bordeauxrode kokerrok gekocht. Ik ben vanochtend drie keer langs gefietst maar de winkel ging pas laat open.
Met zoveel adressen in mijn favorieten kan ik voorlopig even vooruit!

Tihama

Tihama

09-02-2014 om 14:17

Late reactie

Ik kan goed slagen bij heine-shop.nl en wenz.nl

Very Cherry vind ik heel erg gaaf, maar inderdaad net wat aan de heftige kant voor het normale zakelijke leven

Mijn enige King Louie heb ik zelfs nog nooit gedragen. Eigenlijk had ik hem terug moeten sturen, maar ik dacht dat als ik hem wat inkortte het nog wel wat werd. Inderdaad: te tuttig.

Real life kan ik meestal slagen bij Just-a-Joke en Catwalk (in Almere).

Ik draag overigens alleen kokerrokken en dan is Claudia Strater (heeft ook webshop) ook wel geschikt.

En deze is misschien ook wat: http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/50s-monica-dress-in-black-matte-jersey-knit-from-laura-byrnes-black-label

Ik heb deze jurk al tig keer aangeklikt en ik twijfel nog steeds. Gaaf, maar wel heel aanwezig

Helaas zojuist pakketje klaargemaakt om een jurk terug te sturen naar Zalando: http://www.zalando.nl/andrea-renato-jerseyjurk-roze-an921c00e-402.html

Ik heb die al in marine en dat is een favoriete jurk. Het leek dus simpel om hem nu in roze te bestellen. Maar hij blijkt in roze ontzettend te tekenen en door te schijnen. Dat is helaas zoiets dat je dus op je beeldscherm niet kunt zien.

Wikke

Wikke

09-02-2014 om 14:23

King Louie

King Louie heeft ook effen jurken die niet tuttig zijn. Heb in de uitverkoop een paar jurken gekocht van een stof met wol er in, in mooie effen kleuren, lekker warm voor in de winter; en een fijne zwarte jurk van dikke stretch-viscose. Het zijn fijne, praktische jurken, meer voor "alledag", nou ja als ik wel iets leuks en moois aan wil hebben, ze zitten niet zo mooi als de La Dress maar zijn ook minder duur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.