Off-topic discussies
pietje
05-12-2014 om 18:13
ruilen zonder bon
Ik heb voor Sinterklaas een starterspack gekocht voor de playstation 3 van die nieuwe skylanders. Ik ben niet zo thuis in die games en dacht de juiste te hebben gekregen. Ik heb er speciaal naar gevraagd zelfs.
Zoontje maakt net zijn cadeau open en mijn man ziet direct dat het de verkeerde doos is. Het was voor de WIJ en het moest dus voor Playstation 3 zijn!! Stom stom stom.
Ik was in de veronderstelling dat ze mij de juiste hadden gegeven. Ik heb de bon dus ook niet meer.
Mijn zoon is heel verdrietig.
Kan ik het pak omruilen zonder die bon? Ik heb een print-out gemaakt van onze ING rekening
waarop de afschrijving te zien is. Alleen heb ik die dag meerdere dingen gekocht, dus het bedrag is hoger op
het afschrift.
Ik vond het zo stom van mijzelf en zo sneu voor zoon. Ik hoop dat de winkel ons gunstig gezind is.
Moni
05-12-2014 om 18:44
Afschrijving printen van alleen deze aankoop
Je kunt ook een schermafdruk maken van de afschrijving van de winkel waar je was. Of bedoel je dat je die dag meerdere dingen hebt gekocht bij die winkel?
Als je met zo'n afschrift komt en wilt ruilen (en geen geld terug) maken ze er meestal geen probleem van. Gewoon proberen dus.
En voortaan alle bonnen bewaren.
Mocht het helemaal niet lukken, kun je het spel ook op marktplaats zetten.
Barvaux
05-12-2014 om 19:05
tja
Waarom zou je uberhaupt zomaar een bon weggooien? Hier gaan nooit bonnen weg, iets kan ook naderhand stuk gaan toch? Nooit meer doen dus.
pietje
05-12-2014 om 19:59
bon
Ja, ontzettend stom van me natuurlijk. Ik was ervan overtuigd het goede spel te hebben. Weet ik veel dat er meerdere varianten van zijn…..
Ja, ik heb meerdere artikelen gekocht bij Intertoys. Ik wil geen geld terug, alleen het spel maar dan voor de playstation 3. Aan de WIJ hebben we niets. Onze zoon snapt er niets van. Ja, dan moet je nog een verhaal in elkaar draaien waarom piet het verkeerde spel gekocht heeft….Pfff.
Ik zal noooooit meer bonnen weggooien. Zeker niet als voor dure dingen als dit.
*bella*
05-12-2014 om 21:17
jamaar
Een game kun je toch alleen ruilen als het verzegeld is? Ik laat iig altijd verzegelen, ben ook niet de handigste op dit gebied dus gaat nogal eens mis met kopen.
Ginny Twijfelvuur
05-12-2014 om 21:27
Dit is geen game...
Maar een complete set.
Ik zou morgenvroeg meteen bellen. Ik heb best goede ervaringen met Intertoys qua ruilen.
Als wij een verjaardagscadeautje dubbel hebben gaan we ook daar ruilen. Nog nooit een bon hoeven laten zien.
En inderdaad: nooit, nooit. nooit meer bonnen van zulke dure apparaten weggooien!
Ulla
06-12-2014 om 11:36
Belerende praatjes
Ik denk niet dat pietje iets aan die belerende praatjes heeft. Iedereen maakt wel eens een vergissing, toch (behalve miss perfect).
Ik zou eerst bellen en dan met een print van het scherm naar de winkel gaan. En anders marktplaats...
Ginny, volgens mij gaat het hier om een game voor de Wii.
Mijntje
06-12-2014 om 11:42
gewoon gaan
Wat goed helpt is niet bellen maar gewoon gaan en lief lachen. Of je kind meenemen die dan erg sip kijkt. Aan de telefoon nee verkopen is lastiger dan tegen mooie blauwe ogen (of bruin of groen).
Mijntje
06-12-2014 om 11:42
andersom
aan de telefoon nee verkopen is makkelijker dan enz.
Succes, wie weet lukt het, en anders marktplaats.
Starter Pack
06-12-2014 om 11:42
Paar extra dingen
Ik zag dat er behalve een game nog wat figuurtjes en kaarten e.d. bij zitten. Maar er zit geen console of zo bij. In ieder geval lijkt mij dat ruilen echt wel moet lukken.
creabea
06-12-2014 om 11:43
bellen inderdaad
was ook mijn gedachte, dan maak je tenminste al wat minder de indruk dat je de boel belazert (mochten ze van de winkel zoiets denken).
Barvaux
06-12-2014 om 12:31
Ulla
Ja, dat heeft ze wel, heeft ze ook al gezegd. Als ze gewoon altijd bonnen bewaart omdat het ding stuk kan gaan had ze nu geen probleem gehad omdat ze de bon had weggegooid omdat ze dacht dat het het goede artikel was.
Ginny Twijfelvuur
06-12-2014 om 18:32
Geen bon is nu niet het grootste probleem denk ik
Eerder het beleid dat games niet geruild mogen worden...
Aan zo'n starterspack is volgens best goed te zien of hij wel of niet open is geweest. Mogelijk helpt dat pietje.
Dus ja, ik weet hoe zo'n starterspack eruit ziet. Het is niet een simpel cdtje in een dvdhoes, maar een flinke doos, met een trommeltje en poppetjes die muurvast in de verpakking zitten.
Tango
07-12-2014 om 22:03
Intertoys
Ik weet niet of het alleen geldt voor de Intertoys hier in de buurt, maar die is in ieder geval erg makkelijk met ruilen. Ik heb er ook weleens iets geruild waar ik geen bon meer van had. Volgens mij zelfs een spel, maar dat weet ik niet zeker meer. Het scheelt natuurlijk wel als je vaak in die winkel komt. Een zielig verhaal ophangen kan altijd helpen, of zeggen dat oma het gekocht heeft die er geen idee van had dat het verkeerd was en de bon niet meer kon vinden.
Succes! Ik zou het zeker proberen. Trouwens, als je het gevraagd hebt toen je het kocht is het ook nog een beetje de fout van de winkel. Maar ja, dan moeten dat natuurlijk wel geloven.
Pietje
08-12-2014 om 16:18
naar winkel
Man is de volgende dag (na pakjesavond) nog voor 09:00uur naar de Intertoys gegaan (daar had ik dat pakket gekocht). Ik had nog een print-out gemaakt van onze rekening. Er waren op die dag inderdaad meerdere dingen gekocht, dus het totaalbedrag is hoger.
Man gaf aan het pakket te willen ruilen, maar ja…geen bon. Dat was geen probleem. Ze vroegen zelfs niet eens naar de print-out. Man komt kennelijk overtuigend over…hij zei dat hij maar 1x hoefde te knipogen naar de dame die daar was…(mannenpraat weer ).
Nee, het werd super goed opgelost.
Ze keken wel of de cd er nog in zat (klopte, want we hadden de doos niet opengemaakt). Toppie van de Intertoys. Ik denk dat ze dat vaker hebben meegemaakt denk ik.
In ieder geval nu het goede pakket meegekregen MET niet bon die ik heel goed bewaar
Dank voor het meedenken en alle tips
Flanagan
08-12-2014 om 17:30
Ruilen zonder bon
Meer dan 28 dagen geleden kleding gekocht bij een bekend landelijke kledingzaak. Maar ze waren te krap en de tas was blijven liggen en prompt was de bon zoek. Te laat maar met uitprint naar de winkel. Omdat de kaartjes eraan zaten en de kleding er niet gebruikt uitzagen, kreeg ik het geld terug. Ook hier fijne service.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.