Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Brianna F

Brianna F

10-04-2014 om 16:31

rugzak

Ik neem altijd een rugzak mee op vakantie. Voor in het vliegtuig met een setje kleding, papieren, geld, leesvoer, ipad etc.
Voor op vakantie als handtas, voor flesjes water, vestje, geld, ipad e.d.
Nu moet ik aan een nieuwe, de bodem begint gaatjes te vertonen. Ik had er eentje gekocht, handig, met aan de zijkant 2 netjes voor de flesjes, voldoende vakjes en ritsen, maar na een uurtje gedragen te hebben was mijn hele rug nat. Niet fijn. Heeft iemand een ideale reisrugzak welke aan mijn eisen voldoet?

amk

amk

10-04-2014 om 18:37

onmogelijk

want een ideale rugzak is ook afhankelijk van de lengte en breedte en kromming van je rug en wat je er mee gaat doen. En natuurlijk ook je budget.

Het maakt nogal uit of je een east pack hebt zoals vele scholieren en die blijken voor hun prima te zijn.

Zelf heb ik een extra smal snowboard pack: http://www.deuter.com/CH/de/freeride/freerider-pro-28-sl-33524-1430.html maar dan in de oude geheel roze versie.

Samsonite

Ik heb een Samsonite voor op reis, zo een als deze: http://www.travelbags.nl/samsonite-wander-full-backpack-m-black.html?LGWCODE=V8009001;46527;2369&gclid=COyF6prE1r0CFUTMtAodAwcAOg

Ideaal, erg comfortabele draagbanden en nooit last van een natte rug door het ventilerende materiaal.

natte rug

Volgens mij kan je die natte rug beperken door een rugzak te kiezen die niet direct op je rug aansluit maar daar een soort strakgespannen netje tussen heeft zitten.

Maar verder heeft amk gelijk: wat ideaal is, verschilt per persoon.

Waar ik zelf trouwens erg blij mee ben voor op vakantie is een opvouwbaar rugzakje, wel van stevig cordura maar dus tot een klein pakketje in te vouwen. Ik schat dat er zo'n 15-20 liter in kan, dus het formaat van een gewone daypack. Ideaal voor wandelingen in de stad als je eenmaal op je vakantiebestemming bent.

Ik heb overigens ook een gewone rugzak. Eigenlijk twee trouwens: eentje voor naar het werk (eigenlijk een IKEA-laptoptas) en de voorganger daarvan die voor het werk niet zo handig bleek (dossiermappen passen er net niet goed in) en die nu voor de boodschappen wordt gebruikt. Die laatste gaat ook nog wel eens mee op dagjes weg.

Groeten,

Temet

mirreke

mirreke

12-04-2014 om 03:52

Ik heb toevallig vandaag op deze site een rugzak gekocht

Die verkopen zo verschrikkelijk veel soorten rugzakken, kun je goed zoeken. Er staat ook erg veel informatie op de site.
Ben trouwens erg tevreden over de service.
www.rugzakcenter.nl

Tijgeroog

Tijgeroog

12-04-2014 om 08:48

Niet online

Een rugzak moet je voelen, passen. Decathlon heeft veel keus. En kies er een met ventilatie op de rug.

Brianna F

Brianna F

13-04-2014 om 19:34

gepast

Ik heb alle raad meegenomen naar de winkel, maar wat mij vooral opviel was hoe zwaar de rugzak werd als je er eentje hebt die niet op de huid aansluit. Er zit een soort van metalen plaat in en afstaande dragers, met een netje ertussen. Geen natte rug, maar wel een gebroken rug door het gewicht. Ik zoek even verder, alvast bedankt voor jullie adviezen.

amk

amk

13-04-2014 om 20:06

te kort

als je dat gevoel hebt zijn ze te kort, hij moet op je heupen rusten. En vervolgens trek je 'm naar je schouders. Hij hangt dus niet aan je schouders.

op je heupen??

Ja mss als je backpacker bent en je hele hebben en houden erin vervoert. Niet als het een gewone rugzak is voor de gebruikelijke spullen op vakantie.

amk

amk

13-04-2014 om 21:20

gonnie

echt wel. Zeker bij het model dat Brianna beschrijft.

amk

Oke, nou verschil van interpretatie wellicht. Zij gebruikt 'm op vakantie als handtas, net als ik. Dus voor flesje water, evt wat eten, ipad, geld, vestje... die van mij zit dan (gelukkig) niet op m'n heupen hoor. Wel toen ik vroeger door Thailand trok, met al je kleren erin enz. En dus niet het model wat ik hierboven postte.

sandravandijk22

sandravandijk22

20-10-2015 om 12:15

Hier heb je ook veel aanbod

Op deze site heb je echt specifiek aanbod rugzakken / reistassen.

www.bagageonline.nl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.