Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

lisbeth

lisbeth

20-08-2013 om 09:00

Romantische series/films?

ik heb afgelopen avonden zitten wegzwijmelen bij de bbc series van pride en prejudice en Emma. Nu zijn er natuurlijk meer jane austen boeken verfilmd maar ik vind vooral de bbc versies mooi. wie weet welke nog meer door de bbc zijn verfilmd.
En zijn er nog meer romantische series/films die mooi zijn?

krin

krin

20-08-2013 om 09:22

Films

A Single Man, met Colin Firth. Niet romantisch of zwijmelend op de manier van een romantische komedie of Titanic of zo, maar bloed- en bloedmooi en goed en indrukwekkend en ontroerend.
Romeo en Juliet van regisseur Baz Lurhman, ook anders maar zeer romantisch.
Amélie, toverachtig en romantisch.
Shakespeare in Love, nog grappig ook, zeker als je wat van de vele film- en Shakespearecitaten herkent.
En An Education. Die ook.

lisbeth

lisbeth

20-08-2013 om 09:27

Juist

wil ook niet titanic achtig iets maar gewoon mooie verhalen met goede acteurs en veel gezwijmel

Mover

Mover

20-08-2013 om 11:59

Downton abbey

Ben ik fan van....
Niet perse romantiek, maar wel een schitterende bbc-productie.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2013 om 14:41

Nu op tv

Nu Upstairs Downstairs is afgelopen op zaterdagavond, is er weer een nieuwe serie op tv over Mr Selfridge, de oprichter van het gelijknamige warenhuis in Londen. Niet romantisch in de zin van 'zwijmelen', maar een mooi kostuumdrama.

Meer bbc

Ook een mooie BBC-serie is North and South, naar de roman van Elizabeth Gaskell. Niet te verwarren met de Amerikaanse North and South uit de jaren tachtig met Patrick Swayze .

Speelt in het Groot-Brittannië van de jaren van de industriële revolutie. Met de onvolprezen Richard Armitage als Mr. Thornton (de Mr. Darcy van dit verhaal zeg maar).

Wives and Daughters is een andere, ook van Gaskell. Kun je gewoon bestellen bij Bol.

neteret mut

neteret mut

21-08-2013 om 16:57

Catherine cookson

hoop dat ik de naam juist gespeld heb, heeft veel boeken geschreven en daar zijn er veel van verfilmd.

North and south

North en South van Elisabeth Gaskell is mijn absolute topper. Echt zo mooi! Het boek ook!
Ook: Mansfield Park & Persuasion van Jane Austen zijn heel mooi/goed verfilmd / als miniserie verschenen.
En ook Little Dorrit (TV serie naar boek van Charles Dickens), Cranford (TV serie, gebaseerd op boeken van Elisabeth Gaskell), Larkrise to Candleford (Serie, gebaseert op boek van Flora Thompson), Jane Eyre (Charlotte Bronte), The Paradise(uit 2012,gebaseerd op een roman van Emile Zola) en Parades End (miniserie, boekverfilming van het boek van Ford Madox Ford) zijn zeer aanbevelenswaardig naar mijn mening.

Peter

Peter

23-09-2013 om 14:49

Overige films

Voor romantische films kijk ik wel eens op http://www.romantischekomedies.net

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2013 om 18:49

De zusjes Boleyn, Elisabeth, dat soort films kijk ik erg graag.

krin

krin

24-09-2013 om 08:13

Hombre!

Hoe heb ik die kunnen vergeten. De beste trilogie over de liefde aller tijden. Ik zou er eens een allenige zondag voor uit moeten trekken om ze alle drie achter elkaar te bekijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.