Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

bertje1

bertje1

07-02-2016 om 11:49

roeiapparaat, doen?

We hebben nu een hometrainer (goede), maar wordt niet echt goed gebruikt. Ik wil eigenlijk meer spieren gebruiken (en fiets ook buiten). Is een roei-apparaat nuttig? welke spieren traint het?
en ja ik weet het, je moet hem niet als meubelstuk gebruiken

nou...

Heel veel spiergroepen : http://www.concept2.nl/nl/indoor-rowers/training/spier-gebruik

Mijn man is er een half jaar geleden mee gestart en heeft vorige maand een halve marathon geroeid. In dat half jaar ruim 12 kilo afgevallen en is zijn conditie is heeeeeeeel erg verbeterd én hij vindt het ook nog leuk. En daar zit het verschil met mij: ik vind er geen reet aan en laat de roeier linksliggen. Laat mij buiten maar rennen

Groetjes, ivank@

oh ja

Hij gebruikt hem 3 tot 5 x per week... Krijgt geen kans om als kledingmerk gebruikt te worden, behalve om de zweetbandjes aan op te hangen

Pirata

Pirata

07-02-2016 om 12:44

Ja, doen

Ik heb er eentje van Marktplaats. 50,-. Ja, het traint zo ongeveer alles, ook je bovenlijf. Ik heb hem 4 maanden ofzo en ik heb nu eindelijk bovenarmspieren ipv kipfilets boven en onder. Ja, het is saai. Maar ik zet er muziek bij aan en gaan met die banaan. Heel lang doe ik het niet, 15 minuten (en 15 minuten op de crosstrainer). Maar mèn, daar word je strak van. Bilspieren, buikspieren, armspieren, rugspieren, beenspieren.... geweldig.

Pirata

Pirata

07-02-2016 om 12:46

meubelstuk

Mocht je hem toch als meubelstuk of kunstvoorwerp willen gebruiken: hij is inklapbaar.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-02-2016 om 12:57

Roeiapparaat of cross trainer?

Pirata, wel apparaat vind jij effectiever? Ik overweeg een cross trainer, lijkt me ook conditioneel wat toevoegen. Maar als zo'n roeiapparaat beter is...

Pirata

Pirata

07-02-2016 om 13:11

allebei

Voor de conditie absoluut de crosstrainer. Voor de spieren, zeker de roeitrainer. Kortom, allebei, als je er de ruimte voor hebt.
De crosstrainer vind ik zelf minder saai dan de roeitrainer. Je traint er ook je hele lijf mee, maar lichter. Tenminste ik heb hem niet zo zwaar staan, ik ben gehecht aan mijn knieën, die wil ik niet overbelasten. Heb ook 50,- betaald voor de crostrainer op MP, een verouderd model van een goed merk (Tunturi). De zolder is nu fitnessruimte, ik ga er 2 a 3 keer per week sporten. Discipline kost wat moeite maar na een tijdje gaat het makkelijker.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-02-2016 om 13:16

Ruimte

Hoeveel plek nemen die apparaten in? Ik heb wel een zolderkamer maar daar doet mijn WiFi het niet. Nogal saai dus als ik daar een uur moet doorbrengen Roeitrainer kan misschien onder je bed maar zo'n cross trainer lijkt me nogal een gevaarte.

Miekemieke

Miekemieke

07-02-2016 om 13:27

kringloop

De onze is naar de kringloop gegaan. Het was een hele goede maar het vraagt zoveel discipline om er op te gaan als de nieuwigheid er af is. En dan staat dat er maar en iedere keer wordt je geconfronteerd met je schuldgevoel omdat je dat apparaat niet gebruikt. Hij is weg, heerlijk!!! Alle andere conditieverbeter apparatuur is er achter aangegaan. Het is zo ongelooflijk saai dat soort apparaten.
We laten tegenwoordig de auto zo veel mogelijk staan, nemen overal de trap en dat soort dingen. Tot nu toe gaat het goed!

Roeivereniging

Misschien is het leuker om bij een roeivereniging te gaan als die er tenminste is bij jou in de buurt. Je roeit dan vaak buiten en als je binnen op het roeiapparaat traint heb je gezelschap van je clubgenoten.

skik

Pirata

Pirata

07-02-2016 om 13:38

Op zo'n manier kom ik aan goede goedkope apparatuur Miekemieke.. ☺
In elk geval, ik heb vrij ernstige gezondheidsproblemen, daarom wil ik zo goed mogelijk in conditie zijn. Daar haal ik mijn discipline vandaan (en uit het verbeterde spiegelbeeld).
Vesper, het is een halve kamer vol als je het economisch propt. De roeimachine is lang, kan niet onder een bed, dan steekt het vliegwiel uit. Ik heb een oude radio op zolder gezet met een antenne, muziek is genoeg voor mij.

bertje1

bertje1

13-02-2016 om 10:38

en je knieen??

is het slecht voor je knieen?

en wat is een goed apparaat? kan mijn fiets verkopen en die was best duur (>200 euro, nog een koopje want hij is professioneel).

Pirata

Pirata

13-02-2016 om 16:53

knieën

Zolang je hem niet boven je macht zet qua zwaarte, krijg je geen last van je knieën. Ik train liever iets langer dan iets zwaarder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.