Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Robin Williams overleden

http://www.huffingtonpost.com/
The Huffington Post heeft haar voorpagina aan Robin Williams gewijd.
Ik heb al een aantal berichten gelezen maar voor mij is Robin Williams het best bekend door zijn rol in 'the world according to garp'.
Een licht absurde wereld waarin de karakters spelen met feminisme, lgbt, alleenstaand moederschap, sport, de oorlog. Vanuit het perspectief van het kind Garp voor wie dat allemaal een vanzelfsprekendheid heeft dat voor die tijd natuurlijk apart is.
Een boek van John Irving die, bij the way, dyslectisch is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Irving

Ook president Obama roemt Robin Williams.
"Robin Williams was an airman, a doctor, a genie, a nanny, a president, a professor, a bangarang Peter Pan, and everything in between. But he was one of a kind. He arrived in our lives as an alien – but he ended up touching every element of the human spirit. He made us laugh. He made us cry. He gave his immeasurable talent freely and generously to those who needed it most – from our troops stationed abroad to the marginalized on our own streets. The Obama family offers our condolences to Robin’s family, his friends, and everyone who found their voice and their verse thanks to Robin Williams."


Ilva

Ilva

12-08-2014 om 12:50

Ja, bizar

Misschien volg ik de bladen niet goed genoeg maar ik had geen idee dat de man depressief was en een drank- en drugprobleem had. Heftig hoor. Ik vond het een geweldig acteur, hij kon echt alles spelen. Heel erg jammer, triest dat hij deze keuze heeft gemaakt.

Leen13

Leen13

12-08-2014 om 15:13 Topicstarter

Origineel condoleantieregister


https://www.youtube.com/watch?v=Gl3e-OUnavQ&google_comment_id=z13pwvaawyemxr3ll22wipdo0rasyloik04
Fans reageren op de dood van Robin Williams op het Sesamestreet youtube filmpje 'conflict'.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-08-2014 om 15:21

Overdreven

Ik vind het heel naar voor zijn nabestaanden, maar verder vind ik het echt geen wereldnieuws.
Ik vind het feit dat er op het moment een soort gekte is in de wereld veel erger. Overal gaan mensen dood door geweld. Ik word helemaal beroerd van de berichten over die mensen die in Noord-Irak sterven van de honger en dorst. Ik lees net op Nu dat er in één dag 300 yezedi-kinderen zijn omgekomen. Die hebben daar niet voor gekozen.

Leen13

Leen13

12-08-2014 om 15:58 Topicstarter

Ouders en kinderen Dendy

http://www.huffingtonpost.com/nicholas-miriello/robin-williams-generations_b_5671287.html
"...the roles and scripts seemingly designed with the sole purpose of carrying along a generation of children and their parents into adulthood."
"...Mr. Williams's electric presence, comic genius and comforting fallibility made him not only a great actor -- there are many great roles this post fails to mention -- but, perhaps, an emotional bridge from which the Millennials and their parents, the Boomers, could come together, better aware of their collective imperfections and differences. In the coming days, many will come out to mourn his passing -- in the form of essays, blog posts, interviews and listicles -- few more emotional, I suspect, than those of these two interlinked generations."

Natuurlijk ben je ook geraakt door het lot van de Yezidi, de mensen in de Oekraine, en de barbarij van ISIS.
Kun je ook een draadje over openen: De ISIS-strijder uit Australie die een tweet de wereld instuurt met zijn jonge zoontje die een afgehakt hoofd in zijn hand houdt.
http://nos.nl/video/685179-tientallen-moslimextremisten-opgepakt-in-kosovo.html
Kosovo pakt 40 ISIS wannabees op met bommen en granaten.
Wat doen we met radicaliserende jongeren die die barbarij verheerlijken en de samenleving daar maar ook hier onveilig maken?

Adinde

Adinde

12-08-2014 om 16:14

hysterisch gedoe

hysterisch gedoe :mensen die op Facebook foto's van Robin Williams plaatsen met RIP erbij. Tuurlijk, ik heb genoten van zijn films, vind het zielig dat hij zo ongelukkig was dat hij zelfmoord heeft gepleegd, maar persoonlijk raakt het me verder niet. Er gaan zovelen dood, maar elke acteur, elke zanger(es) moet meteen de hemel in geprezen worden. En Facebookers doen allemaal of het hen persoonlijk raakt. Dat gebeurde ook toen Steve Jobs overleed. Nee, ik heb niks met dat overdreven laten zien hoe betrokken je wel niet bent bij de dood van een onbekende.

Het midden-oosten, daar zouden we ons inderdaad druk over moeten maken. Maar hoe, dat weet ik ook niet. We zouden moeten beginnen met het afschaffen van alle godsdiensten, die ik zie als de grootste bron van kwaad in deze wereld. Ja, zowel het christendom, dat bijvoorbeeld op kleine schaal mensen onderdrukt (vrouwen op de Biblebelt, Amish), als joden, die maar blijven volhouden in het midden-oosten terwijl ze daar niets te zoeken hebben tussen de moslims, en de moslims die blijkbaar van nature alleen maar willen moorden.

Eva

Eva

12-08-2014 om 16:34

Adinde - godsdienst

Adinde, je schrijft dat alle godsdiensten afgeschaft moeten worden.

Nee.

De godsdiensten zijn niet het probleem. De mensen zijn het probleem.

Leen13

Leen13

12-08-2014 om 16:54 Topicstarter

Hoezo hysterisch?

Is dit niet waar het om begonnen is dat je een rijk leven kunt lijden en anderen kunt raken met je spel en je leven?
Kan best dat Robin Williams niet bij iedereen bekend is, wel in mijn generatie toevallig. We hebben hier in Nederland ook bekende politici, komieken, acteurs, publiekelijk ten grave gedragen.
Wordt wat wereldwijder tegenwoordig, omdat we meer buiten ons eigen kringetje komen,
Met zo'n bekende acteur verdwijnt ook een tijdperk, jou tijdperk.
http://www.geschiedenis24.nl/nieuws/2010/november/De-uitvaart-van-Louis-Davids.html

Oorlog is vreselijk, juist omdat het leven gevierd en beleefd wordt.

Jaina

Jaina

12-08-2014 om 17:24

Wat ik hoop is dat mensen zich bewuster worden van psychische ziektes. Te veel mensen durven nog steeds geen hulp te zoeken als ze depressief zijn. Er staat nog steeds een taboe op om toe te geven dat je die hulp nodig hebt. Het wordt nog steeds vaak niet serieus genomen. Door de aandacht voor de dood van een bekende acteur zal hopelijk dit taboe iets minder worden. Als mensen durven te praten over hun problemen en hulp te zoeken kan je misschien ook een aantal doden voorkomen.

Jaina

Jaina

12-08-2014 om 17:29

Adinde

Je bericht staat niet alleen vol van generalisaties maar ook van onwaarheden. Hoe zo willen moslims alleen moorden en hoe zo hebben joden niks te zoeken in het midden oosten? En de onderdrukking van vrouwen op de biblebelt ligt ook niet zo zwart/wit.
Bovendien het kwaad zit hem inderdaad niet in de godsdienst. Denk maar aan de enorme hoeveelheid slachtoffers die in naam van het facisme en communisme zijn gemaakt. Schaf alle godsdiensten af (hoe zo dat overigens kunnen,verreweg de meeste mensen op deze planeet hebben een vorm van godsdienst) en het kwaad is er nog steeds. De slachtoffers vallen dan niet meer in naam van de godsdienst maar in de naam van een ideologie, land of organisatie.

Leen13

Leen13

12-08-2014 om 18:50 Topicstarter

nog een 'memorial site'

Het bankje uit 'Good Will hunting' in een Boston park. Mensen laten daar berichten achter en komen langs.
http://www.boston.com/news/2014/08/12/good-will-hunting-bench-boston-public-garden-becomes-robin-williams-memorial/9NupwfvGMPMUolDr9IpsYL/story.html

Hortensia

Hortensia

12-08-2014 om 19:00

Adinda

HEt raakt je niet, prima.
En wat er elders in de wereld gebeurt is veel erger, dat klopt (hoewel ik religie niet de schuld geef - wel de mensen die er hun eigen draai aan geven).

Er is zoveel onverdraagzaamheid. In het groot, bijvoorbeeld in landen waar mensen niet de religie mogen belijden die voor hen belangrijk is, met de dood tot gevolg.

Maar ook in het klein, waar mensen voor elkaar bepalen hoe je moet omgaan met MH17 (foei, applaudisseren als de lijkkisten langsrijden), voetbal (aanstellerij met al die oranjeprullaria), rouwen ("ongepast" is volgens mij het meest misbruikte woord van juli 2014 geweest) of het plaatsen van een RIP/In Memoriam van een VIP op je social mediapagina. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar hou alsjeblieft termen als "hysterisch" voor jezelf.

Omdat iedereen recht heeft op zijn eigen manier van "er mee omgaan".

Hopelijk kunnen we nu weer on topic. Over Robin Williams, zijn werk (je vindt hem geweldig of je haat hem, maar hij was vrij uniek), en zijn leven (alom bewonderd, ook om zijn vriendelijkheid, maar vechtend tegen zoveel demonen zoals verslaving en depressie - wat dat betreft ben ik het Jaina eens, daar zijn nog teveel vooroordelen en taboes over).

Adinda, ik zou zeggen: open gerust een topic over jouw visie op de echt wereldproblemen. Of ben je van plan je mening ook in topics over koffiemachines, ovenschotels en andere luxeproblemen te zetten, omdat die helemaal nergens over gaan vergeleken met de echte ellende in de wereld?

Dan kunnen we OOL maar beter helemaal opdoeken.

Hortensia

Hortensia

12-08-2014 om 19:03

The World According To Garp

Ik heb vandaag niet veel tijd gehad om radio te luisteren en kranten te lezen, maar wat ik heb gehoord m.b.t. het werk van Williams, ging vooral over Goodmorning Vietnam en Good Will Hunting (die ik nog steeds niet heb gezien, foei!). Ik miste Dead Poet Society en vooral The World According To Garp.

Weet iemand of er vanavond nog ergens films van hem worden herhaald n.a.v. zijn overlijden?

En for old times sake mag Mork & Mindy weer herhaald worden

Adinde

Adinde

12-08-2014 om 19:29

hysterisch 2 - Hortensia

Als ik het woord hysterisch wil gebruiken om iets te beschrijven dat ik zie, dan doe ik dat gewoon. Daarvoor hoef ik geen toestemming van jou te hebben.

Verder heb ik ook heel erg genoten van Robin Williams' films en vind ik het ook jammer dat er geen nieuwe komen met hem erin, maar al dat openbare gerouwd om iemand die mensen op de keper beschouwd niet kennen vind ik zwaar overdreven. En het lijkt alleen maar erger te worden.

Ilva

Ilva

12-08-2014 om 19:56

Vanavond Hortensia

Vanavond wordt Mrs. Doubtfire uitgezonden. Ik hoop dat de andere films ook snel volgen. De meeste waren heel goed en het zeker waard om nog eens te zien.

Leen13

Leen13

12-08-2014 om 20:11 Topicstarter

op Belgie 22.55 Dead poets society

Waar zenden ze mrs. Doubtfire uit? Ik zie niets veranderd in de Gids van de NPO.

Ilva

Ilva

12-08-2014 om 20:13

Weet ik even niet

Ik zag net een voorstukje. Het begint in iedergeval om half 9. Even zappen rond die tijd denk ik.

Leen13

Leen13

12-08-2014 om 20:35 Topicstarter

Jumanji

Zoon zag Jumanji op de tv toen hij 7 jaar was. Hij schrok dat je zo in een game gezogen kan worden en er pas na jaren weer uitkomt. Hij nam dat toen nogal letterlijk.

Leen13

Leen13

12-08-2014 om 20:38 Topicstarter

Hortensia

Hortensia

12-08-2014 om 21:02

ahhh, net te laat!

Ik had even wat andere dingen te doen... Gauw overschakelen!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-08-2014 om 22:13

Niet hysterisch

Maar wel triest.

Ik heb mijn nick met zorg gekozen en vind Dead Poet Society een van de mooiste films die ik ooit gezien heb. Wij hebben hier thuis een link met hem.

Triest dat zijn leven zo moest eindigen.

Ely

Ely

12-08-2014 om 22:39

Triest

Het leek mij een bijzondere man en de meeste van zijn films zijn speciaal voor mij, door hem. Ik ben geen film kijker maar zijn films kijk ik graag. Voor mij is Awakenings speciaal en Dead Poets. Dankzij de eerste ook de boeken van Oliver Sacks gaan lezen, ook zo'n bijzondere paradijsvogel.

Er zijn meer 'gewoontes' op sociale media waar ik niet goed mee uit de voeten kan, ik tracht mij slechts te verwonderen .

Leen13

Leen13

12-08-2014 om 23:08 Topicstarter

Nu dead poets society op belgie 1

Snel overschakelen. Net begonnen.
Morgen afwassen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2014 om 23:49

Triest

Ik werd vanmorgen wakker en las gewoontegetrouw meteen wat het nieuws was op teletekst. En dan lees je zoiets. Soms heb je met de ene mens net even meer als met de andere. Met Robin Williams had ik net even meer en dan raakt zo'n bericht ook meer.

Naast het verdriet om het grote leed wat op diverse plaatsen in de wereld voorkomt, mag je als nietige wereldburger ook verdriet hebben om klein leed. Ik vind het zo'n raar verschijnsel dat mensen de behoefte voelen om anderen op te voeden in waarover je verdrietig mag zijn. Ik volg Frans Timmermans op Facebook. Ook hij liet blijken het overlijden van Robin Williams een verlies te vinden. Maar dan komen de reacties... Veel vinden wat Timmermans zegt mooi, bravo dus, maar een aantal kan het ook niet laten om die mooie woorden af te kraken met 'en Frans waarom doe je niet wat meer aan de situatie van de Jezidi's? Maak je daar eens druk om!' En dat verbaast mij zo enorm. Ten eerste geloof ik oprecht dat hij zich daar wel degelijk druk om maakt, maar los daarvan... zélfs ministers hebben privézaken als favoriete acteurs, bands, boeken e.d.. Tsss, hoe durven ze?!

Leen13

Leen13

13-08-2014 om 01:06 Topicstarter

One dead poet

Als dat geen toepasselijke film is. Verkadeblikje.

Leen13

Leen13

13-08-2014 om 02:36 Topicstarter

woensdag Ned3 23.05uur Good Will Hunting

Met enige vertraging, gelukkig, film bij de NPO.
Maar inderdaad, The World according to Garp zou ook welkom zijn.

Eva

Eva

13-08-2014 om 09:10

Kaaskopje

Helemaal met jou eens,

En ook ik wil Mork and Mindy dolgraag weer terugzien en vi,d het erg jammer dat zo'n geweldige acteur niet meer leeft (nog los van het,feit dat ik het verdrietig vind dat hij zo ongelukkig was en niet meer wilde leven).

Eva

Eva

13-08-2014 om 09:23

Azijnpissers

Nog even over diegenen die dan weer negatief reageren op zo'n bericht van timmermans (of op andere dingen): ik vind het jammer dat er zoveel azijnpissers, negatievelingen zijn in de wereld, die altijd wel commentaar willen geven (en dan bedoel ik niet opvouwend commentaar) en mensen willen afzeiken. Zo jammer.

Marjo

Marjo

13-08-2014 om 11:02

ja erg

Als kind was het een van de eerste echte series die ik begon te volgen: Mork and Mindy, geweldig!
En onbegrijpelijk ook dat mensen menen te mogen oordelen over verdriet van anderen. Dat gebeurde ook al bij de vliegramp idd.
"Het is ons verdriet niet."
1. daar weten ze niets van
2. dan loop jij lekker door en laat je mij even staan als ik dat wil.

nanu-nanu

Inderdaad Kaaskopje e.a.

Waarom moeten mensen altijd vergelijken, werd eerder in deze discussie ook gedaan. Dit soort situaties zijn niet met elkaar te vergelijken. En dat Robin Williams zelf hiervoor gekozen heeft, dat zie ik ook anders. Hij was zo ziek dat hij geen andere uitweg meer zag. Daar kan iemand anders niet over oordelen.

Lijdensweg

En daar is een hele lijdensweg aan vooraf gegaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.