Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-11-2017 om 08:05

Rijmpiet?

Zoon en ik moeten een gedicht maken bij een surprise voor zijn juf. We komen niet op gang. Wie helpt even met een opzetje? We kennen deze juf verder niet zo goed, daarom lukt het denk ik niet zo erg.

Juf werkt partime op school in groep 5, de andere dagen werkt ze in het theater als geluidstechnicus. Dit is ook waar ze van houdt, theater en cabaret.
Surprise wordt een klein theatertje.

ff snel

Algemene richtlijn voor Sinterklaasrijmen op school: kort! Zes of acht regels is lang zat, er zijn er nog 25 namelijk.

Heb even geen kant-en klaar rijm paraat, maar op juf rijmen suf, duf, en muf, op toneel rijmt scheel, deel, keel en nog heel veel, op theater rijmen kater, later, water en flater, op techniek rijmt ziek, chic, uniek en publiek en op geluid rijmt oa fluit en avondje uit.

En bij cabaret hangen de rijmwoorden af van de vraag of je de eind-t in het woord wel of niet uitspreekt.

Succes ermee

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-11-2017 om 09:58

Dank

Het is natuurlijk de bedoeling dat zoon het zelf doet. Wil hij ook hoor, maar taal is niet bepaald zijn sterkste kant. Vandaar dat ik hem een beetje oo gang probeer te helpen.

Dit heeft hij zelf al verzonnen: " de juf is een pratertje, daarom krijgt ze een theatertje" LOL

Geluid en avond uit, daar moet hij ook maar eens iets van proberen te maken.

Dank je wel

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2017 om 10:06

Dendy

Niks mis met het rijmtalent van je zoon. Laat hem eerst zelf nog even broeden, als het dan nog niet lukt denk ik graag mee .

Dendy

"de juf is een pratertje, daarom krijgt ze een theatertje"

Leuk! Dit vind ik de leukste gedichten hoor. Die een kind duidelijk zelf gemaakt heeft, en toch verder gaan dan "zat te denken, wat moet-ie schenken".

Nog maar 6 regels, lukt hem wel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.