Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sarcas

Sarcas

10-01-2011 om 13:04

Restaurantprijzen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tip voor sarcas

twee maal per jaar hebben we in Nederland de restaurant week.(ik geloof in september een maart).

http://www.restaurantweek.nl/

je kunt dan in heel veel goede restaurants een driegangenmenu eten voor €27,50 pp.
afgelopen jaar ben ik op die manier bij de japanner geweest(normaal extreem duur),en dit jaar gaan we zeker weer uit eten in die week.
tijdig reserveren is wel noodzakelijk.

Rieke

Rieke

12-01-2011 om 17:54

Lekker uit eten

Dat doe ik samen met mijn man of een vriendin in een restaurant, ligt eraan hoeveel tijd we hebben. Voor een avondje uit kiezen we voor een wat 'beter' restaurant. Een keer per jaar ook wel een restaurant met een M ster met vrienden.
En uit eten met de kinderen is italiaans, pannekoekhuis, eetcafè, chinees oid.
Allemaal niet goedkoop, inderdaad. Alhoewel de chinees en het eetcafè best wel te doen zijn als je het een beetje uitkient.
Maar ik weiger mijn kinderen groot te brengen met de mc, om dezelfde redenen die Lidwientje noemt. Dan ga ik nog liever naar de plaatselijke patatboer voor friet met een kroket.
Uit eten gaan met de kinderen wordt leuker naarmate ze ouder worden en ze leren hoe het hoort als je in een restaurant zit. Dat vinden we ook belangrijk.

Rieke

Rieke

12-01-2011 om 18:01

O ja

Wat we ook graag doen; kinderen vroeg naar bed en dan samen uit eten in eigen huis, heerlijk! Kaasfondue, wijntje, lekker toetje, koffie met chocola na, jammie.
Goedkoper kan bijna niet.

Fiorucci

Fiorucci

12-01-2011 om 18:38

Chris

Een paar keer per jaar, als ik met mijn dochter van bijna 11 winkel. Mijn jongens happen liever een burger weg bij BK, en brood bij Subway.
Als we uit eten gaan is Mac geen optie, dan gaan we wokken of naar een argentijns of italiaans restaurant.

Fiorucci

Fiorucci

12-01-2011 om 18:39

Ohja chris

Als ik in de stad loop heb ik dat boterhammetje niet bij de hand natuurlijk..

Kiki

Kiki

12-01-2011 om 19:57

Hier ook een onvriendelijk klimaat

ten opzichte van de Mac. Ik heb er zo'n hekel aan, mijn kinderen kennen het (nog) niet en het zou fijn zijn als dat zo zou blijven. Maar ik maak me verder geen illusies.

Ik ga regelmatig uit eten, ik vind trouwens niet dat het zo vreselijk scheelt met het buitenland. Ik was in België volgens mij ook ruim over de 80 euro kwijt en omdat ik in Duitsland weiger mijn eten te laten verdrinken in de roomsauzen en de dus wat betere restaurants neem ben ik ook zoveel kwijt. Londen en Scandinavië zijn ook hartstikke duur en toen ik in Rennes was deed mijn portemonnee ook pijn.

Ik heb bij mij in de buurt twee gezellige leuke restaurants met heel leuke bediening en gezellig atmosfeer. Dat komen we echt regelmatig.
Verder hebben we nog een kindvriendelijk restaurant in Den Haag en een in Zoetermeer waar we regelmatig komen met de jongens.

Massi Nissa

Massi Nissa

12-01-2011 om 20:15

Mac

Mijn dochter lust niets bij MacD behalve de frietjes, en daar eet ze er meestal maar twintig van. Ze wil eigenlijk alleen maar graag zo'n speeltje. Die krijg je dan weer alleen als je zo'n doos bestelt met een hamburger en allerlei andere dingen er nog bij. In feite betaal ik dan dus vijf euro (ofzo, ik weet het niet precies meer) voor twintig frietjes en een plastic prul. Holadijee. Ik vind wat dat betreft MacD geniaal in marketing. Het is smerig voer waar je diarree van krijgt, maar ze weten het zo te brengen dat kinderen erom zeuren.
Ik ben trouwens wel gek op Taco Bell (die we hier heus nog wel gaan krijgen), Starbucks en Subway. Ik ben niet tegen fast food, ik ben tegen smakeloos fast food. En net wat Cobi zegt, het idee is dat je het in vijf minuten naar binnen schuift en weer ophoepelt, de ambiance is bedroevend.
Groetjes
Massi

Tops

Ja dat was hier ook zo, antiMac als pubers. Totdat ze uitgaan en dan is een nachtelijk bezoek/ vroeg ontbijt aan MacD weer helemaal in, want "dan proef je toch niet wat he eet"

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

12-01-2011 om 21:21

Happy meal

Het verhaal van het speeltje en de twintig frietjes herken ik van een paar jaar geleden, tegenwoordig eet mijn dochter bijna alles op. Ik bestelde dan ook altijd een hoofdgerecht (visburger) en een toetje die ik zelf ook nog wel lekker vond. Extra drankje erbij en dochter en ik hadden voor een euro of vijf een maaltijd. En ik sta McD toe omdat ze ook heel goed in echte restaurants kan eten, ze wil dan juist geen kindermenu (standaard met patat), wat inderdaad bewijst dat het in feite om het speeltje gaat.

Fiorucci

Fiorucci

12-01-2011 om 21:44

Massi

Allereerst ben ik er echt niet binnen vijf minuten weg en zit ik er heus gezellig te eten met mijn dochter. We maken het zelf gezellig, daar heb ik geen bijzonder interieur voor nodig. En vijf euro is schromelijk overdreven, ik geloof dat een Happy meal nu 2,75 kost.
Incl drinken en een bakje vers fruit.

Maylise

Maylise

13-01-2011 om 00:31

Mac2

Ik vind de Mac dus echt oprecht lekker. Het is geen groots culinair gebeuren maar ik vind zowel de hamburger als de frietjes best lekker en de MacKroket ook trouwens. De sfeer is niet heel gezellig maar ook niet minder dan in andere soortgelijke gelegenheden. Ik ben ook zeker niet binnen 5 minuten weg. Dat hoeft ook helemaal niet. Ze hebben gratis wifi dus ik zie ook studenten die daar de hele middag rondhangen met hun laptop. Ik heb nooit het gevoel daar dat ik gehaast wordt.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-01-2011 om 01:16

Uit eten gaan

Bij echt uit eten gaan denk ik ook niet aan La Place of McDonalds hoor Dat zie ik echt voor tussendoor of als attractie (de Mac). Als we 'uit eten gaan' doen we dat in een restaurant waar je het gevoel hebt dat je 'uit' bent. Zo vond ik mijn eerste ervaring met een Tapasrestaurant voor herhaling vatbaar. Of bij een Turks restaurant... jammie.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

13-01-2011 om 01:33

Mac d.

Hee, dat is apart, een Happy Meal kost hier in Spanje 3,65 euro. Dus juist duurder dan een echt restaurant. En een extra drankje kost 1,50 (als het niet meer is). Dus dan zit ik op vijf euro.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

13-01-2011 om 01:33

Mac d.

Hee, dat is apart, een Happy Meal kost hier in Spanje 3,65 euro. Dus juist duurder dan een echt restaurant. En een extra drankje kost 1,50 (als het niet meer is). Dus dan zit ik op vijf euro.

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2011 om 07:06

Drommels

Nogmaals,ik ga naar de mac als ik winkel met mijn grietje. Als ik eten wil halen is het ook geen mac natuurlijk.

Mac

Ik ben zo hypocriet dat ik er vaker eet dan mijn zoon. Nog steeds niet vaak hoor, maar ik geef het hem liever niet.

Toen hij laatst trouwens uit gepofte aardappel, pizza, happy meal of sandwich mocht kiezen koos hij de laatste.

Hij weet trouwens niet dat je een speeltje krijgt bij een happy meal, die geef ik altijd later een keer. Vandaar denk ik dat hij niet zo op mac d gesteld is.

louise

louise

13-01-2011 om 09:37

Macd in frankrijk anders

Mac Donald's heeft ook niet mijn voorkeur, ik eet lieve dikkere friet en een frikandel of kroket. Ik zie het ook niet als uit eten gaan, of zo, ook niet met de kinderen. Dan zitten we toch eerder bij de pizzeria of de griek of Van de Valk (is mijn schoonmoeder nogal fan van). Dus bedieninf=g aan tafel.
Wij eten meestal op vakantie een keer bij de Mac, meestal op de terugreis. Wat mij opvalt bijvoorbeeld in Frankijk is dat de broodjes niet klef zijn maar knapperig en ook het vlees is niet zo week. helaas zit er ook daar zo'n kledder saus op maar het is absoluut beter dan in NL. Ook hebben ze daar een speciale ontbijt of broodjescorner waar veel a la minute gemaakt wordt. Maar misschien is dat in NL ook al zo, ik kom er te weinig.

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2011 om 10:10

Pelle

Je had toch in Wassenaar zelf kunnen eten? Er zijn daar leuke plekken zat om goed te eten.

neteret mut

neteret mut

13-01-2011 om 11:43

Sinds een paar jaar

gaan we af en toe naar de Mac, dan komen van van familie terug en is het ons te ver/ te laat om eerst door naar huis te rijden. Voordeel van de Mac is dan dat die aan de snelwegen duidelijk te vinden is. Even een half uurtje pauze voor we re reis voortzetten, bovendien is zo,n dag al duur aan reiskosten dan is de mac nog iets betaalbaar ( we zijn met 9 personen rond de 50 euro klaar)

Yta Chalne

Yta Chalne

13-01-2011 om 12:13

Mek

Ha, ik eet wel eens bij MacD. Zelfs nog wel zonder kinderen. Niet omdat het zo bijzonder eten is, maar omdat het een van de weinige plekken is waar ze zo schoon werken dat ik er wat kan eten zonder er dagen ziek van te zijn. Van mij dus geen kwaad woord over MacD. Overigens kan ik alleen de frietjes en twee salades eten, dus over de broodjes en het vlees heb ik geen mening.
Mijn kinderen lusten trouwens alles, en hebben nog nooit ergens een kindermenu willen hebben, zonde als je uit eten gaat en je neemt iets waarvan je én al weet hoe het smaakt en daarbij ook al weet dat het weinig bijzonder is. We gaan tegenwoordig niet meer veel uit eten omdat dat voor mij onpraktisch is, maar de oudsten gaan inmiddels regelmatig zelf met vrienden uit eten, ook zo leuk om te zien.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

13-01-2011 om 12:42

Hebben ze in nl geen dikke frieten bij de mcd?

In Spanje heb je dikke frieten van aardappelen in de schil, die heten daar "de luxe". Veel lekkerder dan die dunne, ik heb ze in Nederland ook weleens besteld maar ben vergeten hoe ze heetten, geen "de luxe" in ieder geval. Wat ik hier weer mis is de vegetarische hamburger, die loopt in Spanje niet, de visnuggets van het Happy Meal hebben ze er ook al uitgegooid (ik eet geen vlees).

Puck

Puck

13-01-2011 om 15:59

Nee +sb+

In NL hebben ze helaas die potatoes de luxe niet standaard (en ook niet die verschrikkelijk lekkere creme fraiche saus die erbij hoort). Ooit is het tijdelijk in het assortiment geweest maar toen er weer uit gegaan. Maar dat noem ik geen frieten hoor, dat zijn aardappelpartjes in de schil of wedges.
Maar ik ben met je eens dat ze veel lekkerder zijn dan die slappe french fries.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.